Take a fresh look at your lifestyle.

آرد بامیه چه نوع آردی است و علت سفتی بامیه چیست

این روزها به دلیل مصرف بامیه بسیاری از خانم ها علاقه دارند تا خودشان آن را درست کنند اما تهیه بامیه قلق هایی دارد که ما سعی کردیم به برخی از آنها نظیر راهنمای کامل درست کردن بامیه، استفاده از چه نوع آردی برای درست کردن آن و علت سفتی بامیه و راه های جلوگیری از آن را برای شما شرح دهیم.

طرز تهیه شربت برای بامیه

  • شکر 2 لیوان
  • آب یک لیوان
  • گلاب 1/4 پیمانه
  • جوهرلیمو 1/4 قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده غلیظ یک قاشق غذاخوری
  • هل چند عدد
  • گلوکز یک قاشق غذاخوری

در یک قابلمه شکر، آب و گلاب بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدهید تا شکر داخل آب حل شود. شعله را زیاد نکنید، این کار باعث شکرک زدن شربت می‌شود. وقتی نود درصد شکر در آب حل شد، جوهرلیمو را اضافه کنید. مدام به وسیله یک برس دور ظرف را تمیز کنید تا شربت شکرک نزند. هرگز شربت را با قاشق فلزی هم نزنید. هنگامی که شروع به جوشیدن کرد؛ زعفران، هل و گلوگز را اضافه کنید. شربت باید خوب قوام بیاید و بعد آن را از روی گاز بردارید. غلظت شربت بار بعد از خنک شدن به اندازه عسل روان است. می‌توانید برای اطمینان بین دو انگشت خود شربت را بزنید، اگر کش آمد یعنی به قوام رسیده است. گذاشتن شربط در محیط آشپزخانه و فضای خنک ایرادی ندارد.

  1. دقت کنید که حتما شربت خوبی تهیه کنید تا بامیه شما شل یا خیس نباشد.
  2. می‌توانید این شربت را یک روز قبل درست کنید.
  3. هیچ کدام از مواد لازم ذکر شده در این دستور را کم یا زیاد نکنید.
  4. نمی‌توانید آبلیمو را جایگزین جوهر لیمو کنید.
  5. گلوگز نیز باعث براق شدن و ماندگاری بیشتر بامیه شما می‌شود.

طرز تهیه بامیه ترد خانگی

  • آرد  سفید یک لیوان
  • آب یک لیوان
  • کره نرم 30 گرم
  • شربت بار یک قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق غذاخوری

در قابلمه تفلون آب بریزید و کره و شربت بار را اضافه کنید. مواد را روی شعله ملایم گاز بگذارید تا حباب‌ها روی آن نمایان شود. بعد کل آرد سفید را اضافه می‌کنیم و با قاشق چوبی یا لیسک هم می‌زنیم. این مرحله را در ده دقیقه انجام دهید. حتما طی مدت ده دقیقه این کار را انجام دهید تا داخل بامیه خمیری نشود. خمیرتان را با لیسک مدام باز کنید تا اگر آب اضافی داخل آن است، بخار شود. خمیر را به یک بشقاب منتقل کنید و آن را باز کنید تا کمی خنک شود. دقت کنید که سرد نشود. بعد خمیر را داخل یک کاسه بریزید و تخم‌مرغ اول را با وانیل به آن اضافه کنید. حتما به موادتان وانیل بزنید تا بوی تخم‌مرغ گرفته شود. حالا تخم‌مرغ دوم را اضافه کنید. باید حاصل کار شما یک خمیر چسبنده باشد. اگر خمیر شما چسبنده نبود و وقتی بین دو انگشت قرار دادید، کش نیامد. تخم‌مرغ سوم را اضافه کنید. البته تخم‌مرغ سوم را داخل یک کاسه بریزید و کم‌کم اضافه کنید.

هر بار امتحان کنید که آیا خمیر چسبنده شده یا نه. اگر به یکباره اضافه کنید، ممکن است برای خمیر شما زیاد باشد. حالا خمیرتان را در یک قیف با ماسوره بریزید. قیف را فشار دهید تا بامیه از آن بیرون بیاید. آن‌ها را داخل یک کاسه روغن سرد بریزید و هنگامی که از قیف خارج می‌شوند با قیچی برش دهید. برای راحت‌تر برش خوردن بامیه، هر بار قیچی را داخل روغن بزنید. در یک ظرف مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شود. وقتی کمی گرم شد، کاسه بامیه را با روغن‌هایش یکباره به آن اضافه کنید. در لحظه اول اصلا بامیه‌ها را هم نزنید، چون هنوز نرم هستند. فقط ظرفتان را کمی تکان بدهید، وقتی بامیه‌ها خودشان را خوب گرفتند، می‌توانید هم بزنید.اجازه دهید که بامیه با همان حرارت ملایم سرخ شود. اگر حرارت را زیاد کنید، روی بامیه‌ها پخته و داخلش خام می‌ماند. در آخر بامیه‌ها را در شربت بار خنک بریزید تا دو دقیقه باقی بماند. سپس داخل صافی بریزید تا شربت اضافه‌اش گرفته شود.

علت سفتی بامیه

در پخت بامیه به دو نکته خیلی مهم باید توجه کرد. نکته اول اینکه آرد بامیه چه آردی است و نکته دوم اینکه علت سفتی بامیه چیست. در این قسمت این دو نکته مهم را بررسی می کنیم.

آرد بامیه چه آردی است؟

آرد بامیه آرد سه صفر که به آرد سفید یا آرد نول معروف است می باشد.میزان سبوس گیری این آرد بسیار زیاد است.سبوس گیری حداقل 23 درصد است.از این آرد به دلیل سبکی برای تهیه کیک و شیرینی و حلوا استفاده می شود.

علت سفتی بامیه چیست؟

علت سفتی بامیه میتوند به دلایل زیر مرتبط باشد:

تعداد بامیه هایی که داخل روغن برای سرخ کردن قرار می دهیم نباید زیاد باشد یعنی نباید تابه پر باشد و باید بین بامیه ها فاصله باشد چون بخار بامیه ها باعث می شوند که نرم شوند.

بامیه ها را باید خوب سرخ کنید تا قهوه ای شوند.

حتما از گلوکز در شربت استفاده کنید. چون بامیه بدون گلوکز نرم می شود.

بعد از اینکه بامیه پخته شد هفت الی هشت ساعت روی آن را نپوشانید و بدون روکش داخل یخچال قرار دهید.

هر زمان که خواستید بامیه را داخل روغن بریزید تابه را از روی حرارت بردارید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه زولبیا آسان همراه با شربت بار

طرز تهیه بامیه خانگی ساده و ترفندهایی برای خوشمزه شدن آن

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.