Take a fresh look at your lifestyle.

زمان ثبت نام در آزمون پذیرش پزشکی از کارشناسی ۹۸ – ۹۹

آزمون لیسانس به پزشکی یک فرصت مقتنم برای علاقه مندان به رشته پزشکی است که جزء فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی گروه آزمایشی رياضی و فنی و علوم تجربی هستند می باشد که این آزمون شرایطی فراهم می کند تا آنها بتوانند با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی مستقیما وارد دوره پس از علوم پایه رشته پزشکی شوند .

انجام این آزمون برعهده دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد و هرساله در رابطه با آزمون لیسانس به پزشکی اطلاعیه ای صادر نموده و زمان برگزاری و ثبت نام آزمون کتبی لیسانس به پزشکی را اعلام میکند.امسال نیز متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 98 – 99 می توانند بار دیگر شانس خود را برای تحصیل در رشته پزشکی امتحان کنند.

زمان و نحوه ثبت نام در آزمون پزشکی از کارشناسی 98 – 99

هر ساله زمان ثبت نام و برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی پس از انتشار اطلاعیه ای در سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام می شود . مطابق اطلاعیه زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 98 از یکم دی ماه آغاز شده و تا یکم بهمن ادامه دارد و زمان برگزاری آزمون 9 اسفند 98 می باشد .داوطلبان باید در تاریخ مذکور و پس از اسکن مدارک مورد نیاز به سایت دانشگاه تهران به آدرس education.tums.ac.ir مراجعه نمایند و فرم ثبت نام را پرینت بگیرند. بعد از تکمیل نمودن فرم ، داوطلبان اسکن آن را تهیه و مجددا در سایت دانشگاه تهران بارگذاری کنند.

آزمون لیسانس به پزشکی 98 از یکم دی ماه آغاز شده و تا یکم بهمن ادامه دارد

داوطلبان آزمون پذیرش پزشکی از کارشناسی 98 – 99 لازم است حداقل 50 درصد نمره آزمون را کسب کرده باشند و حداکثر به تعداد دوبرابر ظرفیت پذیرش دعوت به مصاحبه حضوری می شوندو طبق روال سال های گذشته احتمالا زمان اعلام نتایج قبولی های مرحله اول در نیمه دوم فروردین ماه 99 باشد .

تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان جهت ثبت نام می بایست وارد سایت شوند و اطلاعات خود را وارد کرده ثبت نام آزمون کتبی کارشناسی به پزشکی سال تحصیلی 97 – 98 را انجام داده و خود را برای آزمون آماده کنند .

زمان برگزاری آزمون پذیرش پزشکی از کارشناسی 9 اسفند 98

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 98 – 99

از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 98 – 99 علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی به موارد زیر می توان اشاره کرد :

داوطلبان می بایست فارغ التحصيل مقطع كارشناسی پيوسته يا ناپيوسته يكی از رشته های گروه های آزمايشی علوم تجربی و علوم رياضی و فنی باشند . حداكثر سن قابل پذیرش در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام (مدت زمان سربازی و طرح نيروی انسانی به حداكثر سن اضافه می شود) و معدل كل ديپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع كارشناسی 16 و بالاتر باشد . در نظر داشته باشید که دانشجويان مشمول آيين نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذيرش و برگزيدگان المپيادهای علمی دانشجويی از شرط معدل معاف هستند .

دانشجويان موضوع آيين نامه استعداد های درخشان عبارتند از :
الف) برگزيدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه 500 كشوری در آزمون سراسري كنكور ( با معرفي سازمان سنجش آموزش كشور ) .
ب ) دارندگان مدال طلا ، نقره و برنز كشوری از المپيادهای علمی دانش آموزی ( با معرفي وزارت آموزش و پرورش )
ج ) برگزيدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهايی جشنواره رازی ، جشنواره های خوارزمی ( در زمينه علوم پزشكی ) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و گروه غير پزشكی با معرفی وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری .

د ) مالكان ابداع يا اختراع ثبت شده با تائيد معاونت تحقيقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه .
ه ) دانشجويان نمونه كشوری گروه پزشكی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و رشته های غير پزشكی با معرفی وزارت علوم تحقيقات و فناوری .
و) دانشجويان پژوهشگر برجسته به تاييد شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی كه از سوی معاونت تحقيقات و فناوری وزارت تدوين و به دانشگاه ها اعلام گرديده است.
ح) برگزيدگان المپيادهای علمی دانشجویی با تاييد مركز رشد استعداد های درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها.
ی ) دارندگان مدال طلای المپيادهای دانش آموزی از آزمون كتبی معاف می باشند و بدون شركت در آزمون كتبی صرفا با شركت در آزمون مصاحبه و ارزيابی فراشناختی مورد ارزيابی قرار می گيرند و دارندگان مدال های نقره و برنز اين رشته ها بايد در آزمون كتبی شركت نمايند و حداقل 90٪ نمره آخرين فرد پذيرفته شده در آزمون كتبی را احراز نمايند . ( كسب حداقل نمره حد نصاب آزمون كتبي الزامی است )

دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (Ph.D) از دانشگاه های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت در آزمون را ندارند.

مدارك ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی 98

1 – پرداخت الكترونیكی مبلغ 500/000 ریال به عنوان هزینه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 98
2 – برگ ثبت نام تكمیل شده ( درج شده در این اطلاعیه – یك قطعه عكس 4*3 روی فرم ثبت نام الصاق گردد . )
3 – مدرك معتبر كه نشان دهنده معدل كل مقطع دیپلم متوسطه باشد . ( معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی‌باشد )
4 – مدرك معتبر كه نشان دهنده معدل مقطع كارشناسی رشته های مورد پذیرش باشد .
5 – كارت پایان خدمت نظام وظیفه یا كارت معافیت دائم برای داوطلبان مرد .

نکته مهم: كسانی كه خدمت نظام وظیفه آنان حداكثر تا قبل از شروع نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 (زمان ثبت نام پس از قبولی) به اتمام می رسد می توانند به صورت مشروط در آزمون شركت كنند. بدیهی است در صورتی كه پذیرفته شدگان در آزمون تا زمان ثبت نام كارت پایان خدمت دریافت نكرده باشند، قبولی آنان كان لم یكن تلقی خواهد شد. دانشگاه هیچ مسئولیتی در مورد مكاتبه با سازمان نظام وظیفه و اخذ مجوز یا مهلت ندارد. دانشگاه هیچ مسئولیتی در مورد خسارات احتمالی كه از این ناحیه به داوطلب وارد می شود ندارد.

6 – مدرك پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی . داوطلبانی كه مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی ، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح می‌ باشند .

7-کپی کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه

8 – دارا بودن يكی از مدارك زبان انگليسی به شرح زير؛ عدد مقابل هر آزمون ، حد نصاب قبولی آن است :

عنوان مدرک نمره
MHLE 50
MCHE 50
MSRT 50
( TOEFL ( PBT 480
( TOEFL ( IBT 60
IELTS 5
TOLIMO 480
MELAB 70

منابع آزمون پزشکی از کارشناسی 98 – 99

طبق اطلاع رسانی سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی 98 -99 می بایست منابع زیر را مطالعه کنند . دفترچه سوالات آزمون کارشناسی به پزشکی شامل 150 سوال که شامل 19 سوال فیزیولوژی ، 8 سوال بیوشیمی ، 8 سوال باکتری شناسی، 4 سوال ویروس شناسی، 17 سوال آناتومی، 9 سوال بافت شناسی، 10 سوال ژنتیک انسانی، 10 سوال ایمنی شناسی، 8 سوال شیمی، 7 سوال فیزیک پزشکی، 25 سوال درس تفکر نقاد، 25 سوال جامعه شناسی و روانشناسی می باشد.

ردیف حیطه حیطه ها تعداد سوال های پیشنهادی منابع
1 منابع شیمیایی و بیولوژیکی سیستم های حیاتی بیوشیمی (8) 85 منابع علوم پایه
ژنتیک (10)
بافت شناسی عمومی و جنین شناسی (9)
فیزیولوژی (19) و آناتومی سیستم های بدن (17)
ایمونولوژی (10)
باکتری و ویروس ( میکروبشناسی ) (12)
2 شیمیایی و فیزیکی سیستم های حیاتی شیمی عمومی 15 جامع شیمی آلی و عمومی ( تالیف دکتر رشید قنبرپور و مهندس آیدا خواجه ) – فیزیک گزشکی برای دانشجویان پزشکی با سرپرستی دکتر عقابیان
شیمی آلی (4)
شیمی معدنی (4)
فیزیک پزشکی با گرایش پایه (7)
3 مبانب بیولوژیک ، روانشناختی و جامعه شناختی رفتار روان شناختی مقدماتی 25 جامعه شناختی عمومی ( دکتر منوچهر محسنی ) – روانشناسی عمومی ( دکتر حمزه گنجوی )
جامعه شناختی مقدماتی
4 مهترت های استدلال و تفکر نقاد در حیطه علوم انسانی و علوم اجتماعی 25 راهنمای علمی برای مهارت های تفکر نقاد ( دکتر اکبر سلطانی و مریم آقازاده )

نکات مهم شركت درآزمون كارشناسی به پزشكی 99 – 98 :

  1. كد رهگیری به معنی تكمیل مدارك نیست .جهت آگاهی ازتكمیل بودن وتایید مدارك ضروری است مجددا” بعدازحداكثرسه روزكاری به سایت مراجعه تا پیام تكمیل مدارک رامشاهده نمایید وگرنه اعتراض بعدازمهلت پذیرفته نیست.
  2. درصورت مشاهده پیام مدارک ناقص می باشد سریعا نسبت به رفع نقص اقدام نمایید.(بدیهی است درغیراینصورت مجازبه شركت درآزمون نخواهیدبود)
  3. شركت كنندگان در آزمون مذكور بایدحتما باید فارغ التحصیل شده باشید، كارت دانشجویی، ریزنمرات ترم آخر و… پذیرفته نیست.
  4. مرتب به سایت مراجعه كنید واطلاعیه ها واخبارجدید راپیگیری كنید.
  5. مدارک بصورت دستی ومراجعه حضوری بعد ازاتمام مهلت ثبت نام اینترنتی پذیرفته نمی شود.
  6. برگ ثبت نام راازداخل سایت پرینت ، بصورت دستی تكمیل ، امضا و عكس دارنمایید وسپس مجددا  اسكن نمایید.

مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

همانطور که می دانید آزمون لیسانس به پزشکی بصورت دو مرحله برگزار شده که شامل 50درصد نمره کتبی و 50درصد قبولی در مصاحبه می باشد، یکی از بیشترین سوالاتی که متقاضیان آزمون لیسانس به پزشکی از مشاوران ما می پرسند سوالات  پرسیده شده در مصاحبه لیسانس به پزشکی می باشد، در پاسخ به این دوستان باید بگوییم به طور کلی داشتن اعتماد بنفس و استفاده از جملات مثبت و البته داشتن هدف و مطمئن بودن برای قبولی در این آزمون جز مهم ترین مواردی است در مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی باید به آن توجه کنید.

مورد بعدی که در مصاحبه لیسانس به پزشکی از داوطلبان پرسیده می شود،  پرسیدن سوالات روزمره مانند، هدفت برای شرکت در آزمون چی بوده، آیا در امسال در آزمون موفق نشوید در رشته ارشد خودت ادامه تحصیل خواهید داد و…. سوالات این چنینی دیگر که در مصاحبه لیسانس به پزشکی  پاسخ از داوطلبان پرسیده می شود، توجه داشته باشید پاسخگویی به سوالات باید کاملن منطقی و مثبت بوده و از ارگان ، رشته و یا شخصی بدگویی نکنید و جملات را مثبت بیان کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.