Take a fresh look at your lifestyle.

۱۵ فیلمی که برد پیت را به شهرت رساند

برد پیت (Brad Pitt) ، سوپراستار جهانی و ستاره بی‌نظیر سینمای هالیوود است. برد پیت ضمن داشتن چهره جذاب، یکی از محبوب‌ترین بازیگران محسوب می‌شود. برد پیت در طی سه دهه در بیش از ۵۰ فیلم شرکت داشته که بسیاری از آن‌ها در گیشه موفق بوده که ما در اینجا به 15 فیلم برتر برد پیت که با تحسین منتقدین مواجه شده‌ و درنتیجه برد پیت را به یک ستاره جهانی تبدیل کرده‌اند اشاره می‌کنیم.

۱۵ تا از بهترین فیلم های برد پیت که او را به شهرت رساند

آقا و خانم اسمیت – Mr. and Mrs. Smith – ۲۰۰۵

آقا و خانم اسمیت – Mr. and Mrs. Smith – ۲۰۰۵این فیلم موفق با حضور برد پیت و آنجلینا جولی و بازی درخشان آن‌ها به یک فیلم پرفروش تبدیل شد. برد پیت در این فیلم نقش یک قاتل را ایفا کرد و با استقبال تماشاگران مواجه شد. با وجود عقاید مختلف منتقدین در سراسر جهان بیش از ۴۵۰ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم لحظات جالبی دارد و صحنه‌های اکشن آن بسیار زیبا هستند.

بخوان و بسوزان – Burn After Reading – ۲۰۰۸

Burn After Readingاین فیلم کمدی سیاه تنها همکاری پیت با برادران کوئن محسوب می‌شود که ازلحاظ فروش و نظر منتقدین خوب بود. اما همانند آثار دیگران برادران کوئن رفته‌رفته نظر عده بیشتری را جلب کرد و به یکی از مهم‌ترین آثار او تبدیل شد. این فیلم خوش‌ساخت و جالب بود. فیلم سیاه “جایی برای پیرمردها نیست” (No Country For Old Men) انتظارات مخاطبین را بالا برد اما این فیلم باوجوداینکه با نظرات مختلف مواجه شد اما یک کمدی سیاه موفق است و برد پیت هم در نقش خود خوش درخشیده است.

کشتار با لطافت – Killing Them Softly – ۲۰۱۲

Killing Them Softlyاین تریلر جنایی در سال ۲۰۱۲ چندان موردتوجه قرار نگرفت. برد پیت نقش یک قاتل را ایفا می‌کند که پس از دشمنی در میان دنیای جرائم زیرزمینی به کار گرفته شده تا دوباره صلح را برقرار کند. نقش او بسیار جدی و خطرناک است. او در این فیلم بسیار خوب ظاهر شده و توانسته با موفقیت نقش یک قاتل بی‌احساس را ایفا کند.

ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل – The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford – ۲۰۰۷

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Fordاین فیلم برد پیت را در نقش جسی جیمز افسانه‌ای نشان می‌دهد که در قرن نوزدهم در میسوری یک یاغی بود. این شخصیت بسیار قدرتمند و جذاب بود و برد پیت به‌خوبی در آن ظاهر شد. اگرچه اجرای کیسی افلک در نقش رابرت فورد بیش از هر چیزی موردتوجه قرار گرفت اما بازی پیت هم قابل‌قبول است.

افسانه‌های خزان – Legends of the Fall – ۱۹۹۴

افسانه‌های خزان – Legends of the Fall – ۱۹۹۴این فیلم ازجمله فیلم‌هایی بود که باعث شهرت برد پیت شد. اگرچه این فیلم جز فیلم‌های به‌یادماندنی او محسوب نمی‌شود اما به دلیل بازی درخشان او لایق نام بردن است. این فیلم جذاب و قابل‌قبول بود و اگرچه منتقدین داستان آن را تکراری می‌دانستند اما باعث شد که برد پیت موردتوجه منتقدین و فیلم‌سازان قرار بگیرد.

۱۱ یار اوشن – Ocean’s Eleven – ۲۰۰۱

۱۱ یار اوشن – Ocean’s Eleven – ۲۰۰۱به‌ندرت پیش می‌آید که بازسازی یک اثر کلاسیک با موفقیت مواجه شده و حتی از نسخه اصلی موفق‌تر شود، که البته ۱۱ یار اوشن یکی از این فیلم‌ها بود. غیر از سبک خاص کارگردان این فیلم، یعنی استیون سودربرگ، لیست بازیگران این فیلم دلیل اصلی موفقیت این اثر بود. پیت و سایر بازیگران این فیلم در پشت صحنه باهم دوست بودند و رابطه خوبشان باعث شد که در فیلم موفق ظاهر شوند. همچنین زمانی که در بین بازیگران درجه‌یک حضور دارید تلاش می‌کنید تا بهترین اجرای خود را داشته باشید. و برد پیت هم همین کار را انجام داد. جرج کلونی در نقش دنی اوشن خوش درخشید اما برد پیت هم از او چیزی کم نداشت. ظاهر جذاب او و استعداد بازیگری‌اش باعث شد که نقش راستی جذاب‌تر به نظر برسد.

قاپ‌زنی – Snatch – ۲۰۰۰

قاپ‌زنی – Snatch – ۲۰۰۰این فیلم از گای ریچی یکی از موفق‌ترین فیلم‌های هزاره جدید بود که با وجود بازیگران مطرح در گیشه و ازنظر منتقدین یک موفقیت محسوب می‌شد. باوجود داستان پیچیده و تعداد زیاد بازیگران، پیت مهم‌ترین نقش را بر عهده داشت. او در نقش یک بوکسور کولی ظاهر شد و برای ایفای این نقش به لهجه کولیان ایرلندی مسلط شد. به همین دلیل ثابت کرد که از یک چهره جذاب فراتر است. شخصیت او به‌راحتی در فیلم غرق شده و مطمئن باشید که با دیدن این فیلم به یاد شخصیت‌های دیگر او نخواهید افتاد.

تروآ – Troy – ۲۰۰۴

تروآ – Troy – ۲۰۰۴یکی از بهترین نقش‌های برد پیت نقش آشیل در فیلم تروآ بود. نقش‌آفرینی او در این فیلم باعث شد که از آن زمان به بعد به دلیل چهره و هیکل او، او را یک خدای یونانی بنامیم. بااین‌حال اجرای او در کنار بازیگران دیگر فیلم باعث شد فیلم تروآ از دید منتقدین و ازنظر فروش به یک فیلم موفق تبدیل شود که البته بدون حضور برد پیت حاصل نمی‌شد.

مانیبال – Moneyball – ۲۰۱۱

مانیبال – Moneyball – ۲۰۱۱برد پیت در نقش یک شخصیت معمولی استعداد ویژه‌ای دارد و به همین دلیل برای دومین بار پس از “درخت زندگی” (The Tree of Life) برای بازی در فیلم “مانیبال” در سال ۲۰۱۱، نامزد بهترین بازیگر مرد شد و این فیلم هم نامزد بهترین فیلم. او به‌خوبی در نقش بیلی بین ظاهر شد، نقشی که از نقش‌های دیگر او حقیقی‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. شاید این نقش‌آفرینی برای برد پیت دشوار بود اما نتیجه کار باعث ایجاد نقشی شد که از آثار دیگر او باورپذیرتر و متفاوت‌تر باشد.

مورد عجیب بنجامین باتن – The Curious Case of Benjamin Button – ۲۰۰۸

مورد عجیب بنجامین باتن – The Curious Case of Benjamin Button – ۲۰۰۸برد پیت در این فیلم با همکار و دوست قدیمی خود دیوید فینچر، مشارکت می‌کند. او در این فیلم نقش مردی را ایفا می‌کند که به‌صورت یک پیرمرد به دنیا آمده و زندگی او به‌صورت معکوس ادامه پیدا می‌کند. جلوه‌های بصری باعث باورپذیرتر شدن این نقش شد و باعث شد برای اولین بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شود. این فیلم بسیار زیبا بوده و یکی از بهترین اجراهای برد پیت محسوب می‌شود.

درخت زندگی – The Tree of Life – ۲۰۱۱

درخت زندگی – The Tree of Life – ۲۰۱۱این فیلم از ترنس مالیک به دلیل سبک هنرمندانه و فلسفه‌های مورداستفاده شده‌اش، شهرت دارد. فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد اما شیوه پیچیده روایت آن باعث که تماشاگران چندانی نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. برای درک بهتر فیلم باید آن را چند بار تماشا کرد. برد پیت نقش آقای اوبرین را ایفا می‌کند و روابط پیچیده او با خانواده‌اش به‌خوبی نمایش داده می‌شود.

حرامزاده‌های لعنتی – Inglourious Basterds – ۲۰۰۹

حرامزاده‌های لعنتی – Inglourious Basterds – ۲۰۰۹همکاری برد پیت با یکی از بهترین کارگردان‌های سینما، کوئنتین تارانتینو، باعث شد که یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه بازیگری او شکل بگیرد. او در نقش آلدوی بی‌ادب و خشن ظاهر می‌شود و این کار را به‌خوبی انجام می‌دهد. زیرا از لهجه گرفته تا ظاهر او (زخم روی گردن او رمزورازآلود بودن شخصیتش را بیشتر نشان داده و شخصیت او را قوی‌تر می‌کند) بی‌عیب و نقص است. یکی از صحنه‌های جالب فیلم صحنه‌ای است که در آن برد پیت تظاهر می‌کند یک مهمان ایتالیایی در آلمان است. صحنه‌های جالب دیگر داستان عبارت‌اند از اجرای کریستف والتز و دیالوگ‌های پرتنش. باوجوداینکه اجرای او کوتاه بود اما موفقیت او را به همراه داشت.

۱۲ میمون – ۱۹۹۵ – Twelve Monkeys

۱۲ میمون – ۱۹۹۵ – Twelve Monkeysبرد پیت در این فیلم نقش مکمل را بر عهده داشت و به همین دلیل نامزد جایزه اسکار در این بخش شد. او در نقش یک بیمار روانی ظاهر شده که در یک مرکز روانی بستری است و شخصیت پرانرژی او در مقابل شخصیت خسته بروس ویلیس بسیار به چشم می‌آید.

باشگاه مبارزه – Fight Club – ۱۹۹۹

باشگاه مبارزه – Fight Club – ۱۹۹۹یکی از بهترین شخصیت‌های نوشته شده شخصیت تایلر دوردن است که کسی بهتر از برد پیت نمی‌توانست آن را ایفا کند. او در نقشی ظاهر می‌شود که شاید هر مردی آرزوی ایفای آن را داشته باشد. او باهوش، جذاب، شوخ‌طبع و سمبل مردانگی است. شخصیت جالب او با اجرای پرقدرت اش همراه است که شاید بیننده نتواند در نگاه اول آن را درک کند. این فیلم موردتوجه طرفداران برد پیت قرار گرفت و یکی از مهم‌ترین نقش‌های دوران بازیگری او محسوب می‌شود.

سون – Seven – ۱۹۹۵

سون – Seven – ۱۹۹۵همکاری برد پیت و فینچر همیشه به معجزه تبدیل می‌شود. آن‌ها باهم رابطه دوستانه دارند و این رابطه باعث شده که همکاری آن‌ها موفقیت‌آمیز باشد. فینچر یک فرد کمال‌گراست و مطمئن است که بهترین نتیجه را از فینچر خواهد گرفت. از اولین همکاری آن‌ها همیشه به همین صورت بوده است. این فیلم برد پیت را به یک ستاره تبدیل کرد که دلیل آن اجرای موفق این شخصیت پیچیده و پر از جزئیات بود. دیوید میلز یک پلیس جذاب است که با مافوق باتجربه‌اش همکاری می‌کند. این شخصیت لجباز و سرسخت است که باعث شد برد پیت در اوایل دوران بازیگری خود اجرای بسیار خوبی داشته باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.