Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش انواع یقه ها (شناخت انواع یقه های خطی متناسب با هر اندام)

آموزش انواع یقه ها (شناخت انواع یقه های خطی متناسب با هر اندام) را حتما بخوانید. یقه یکی از عناصر ویژه و تاثیر گذار طراحی لباس می باشد نقش بسیار مهم و ویژه ای در زیبایی یک مدل لباس دارد. یقه نزدیک ترین بخش لباس به صورت است و به جز این که تاثیراتی روی لباس دارد در اندام و چهره های مختلف هم موثر است. به طور مثال یقه لباس میتواند فرد را چاق تر یا لاغر و کشیده تر نشان دهد. در این مطلب درباره شناخت یقه و انواع یقه و برای چه اندام های مناسب است صحبت کرده ایم. شما اگر علاقه به آمورش و یادگیری رشته خیاطی را دارید توصیه می کنیم  آموزش اندازه گیری لباس به روش متریک (بلوز،شلوار،دامن،بالاتنه) مطالعه نمایید.

آموزش انواع یقه ها ی خطی متناسب با هر اندام

یقه به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شود که هر کدام از این دسته ها زیر مجموعه هایی دارند.

۱. یقه های مسطح یا خطی: یقه هفت، گرد، مربع یا خشتی، قایقی و دلبری یا پنج
۲. یقه های برگردان (با پایه و بدون پایه): انگليسي، آرشال، بلیزر، کراواتی یا پاپیونی، ب ب، شکاری و ملوانی
۳. یقه های ایستاده: ایرانی، چینی، فرنج، اسکی

آموزش انواع یقه ها ی مسطح یا خطی

۱. یقه هفت

یقه هفت یکی از محبوب ترین و رایج ترین یقه ها می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. از اسمش معلوم است که شبیه عدد ۷ می باشد. اگر شانه یا سینه های برجسته ای دارید یقه هفت شما باید از قسمت مرکز جلو باز باشد اما یقه هفت شما نباید از قسمت گوشه گردن آزاد باشد. برعکس اگر دارای شانه های ظریف یا سینه های کوچک هستید تاکید می شود که یقه هفت شما باید از گوشه گردن آزادتر شود و به طور کلی اگر بالاتنه بزرگی دارید این یقه برای شما مناسبت تر می باشد.

یقه هفت

انواع مدل جیب مانتو جدید(مجموعه ی کامل انواع جیب برای مانتو و پالتو زنانه و بچگانه)

۲. آموزش انواع یقه ها : یقه گرد

پایه و اساس همه یقه ها یقه گرد می باشد. این یقه دارای خطی منحنی و قرینه دور گردن است. در واقع نزدیک ترین حالت به فرم طبیعی گردن می باشد. این یقه برای همه اندام و چهره ها مناسب است. اما باز و بسته بودن آن تاثیر دارد مثلا اگر بازی یقه به سمت پایین باشد این طور به نظر می رسد که شانه ها و قفسه سینه کوچک تر دیده می شود به همین علت برای بالاتنه های ظریف و کوچک مناسب است و توصیه می شود از این یقه بیشتر برای لباس های خود استفاده کنید.

یقه گرد

 

۳. یقه مربع یا خشتی

این مدل یقه به دو صورت مربع و مستطیل طراحی می شود و با توجه به باز و بسته بودن یقه تاثیر های زیادی دارد و با توجه به ویژگی های صورت و بدن هر کس فرق می کند. این فرم یقه برای صورت های گرد مناسب است اما اگر سینه های بزرگی دارید سراغ این یقه اصلا نروید و همچنین افرادی که صورت مستطیلی و چانه چهار گوش دارند مناسب نمی باشد.

یقه مربع یا خشتی

۴. یقه دلبری یا پنج

از یقه های قدیمی و محبوب در بین خانم ها می باشد. این یقه برای افرادی با سینه های کوچک توصیه می شود.

یقه دلبری یا پنج

 

۵. آموزش انواع یقه ها : یقه قایقی

در این مدل یقه هر چه این دو خط افقی به شانه ها نزدیک تر باشند گودی یقه کمتر می شود و موجب کوتاه تر شدن گردن و صورت گردتر دیده می شود. اگر جز افرادی هستید که شانه ظریف و بالاتنه کوچکی دارید این فرم یقه برای شما مناسب می باشد.

یقه قایقی

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.