Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش حمام کردن گربه

چگونه گربه را بشوییم ؟

برای شستن یا حمام کردن گربه به چند وسیله ساده نیاز دارید : شامپو حیوانات ، ۲ تا ۳ عدد حوله ، شانه یا برس ، وان حمام یا سینک و باید به مواردی دقت کنید :

استحمام گربه

۱ –در مرحله اول برای استحمام گربه باید کنترل حیوان را در دست داشته باشید زیرا ممکن است در طی شستوشو فرار کنند  ؛ با گربه خود به آرامی صحبت کنید ، نوازش کنید و از آنجا که گربه ها اصولا دوست دارند فقط ۲ تا از پاهایشان در آب باشد ،  باید اجازه این کار را به آن بدهید . به یاد داشته باشد که باید از آب گرم برای استحمام گربه استفاده کنید .

به یاد داشته باشید که یک گربه 4 و نیم کیلویی می تواند در آن واحد به 2 انسان صدمات زیادی وارد کند ، بنابر این از جنگیدن با گربه بپرهیزید . در صورتیکه گربه برای استحمام مقاومت کرد ، فقط پاهای آن را خیس کنید و حمام کامل را به یک روز دیگر موکول کنید . زیرا گربه ها عصبانیت و هیجانات شما را حس کرده و پاسخ میدهند .

صبور باشید زیرا دفعات اول ، گربه به حمام کردن عادت ندارد و با آن میجنگد اما در دفعات بعدی این مشکل را نخواهید داشت . ۲ هفته ای ۱ بار گربه خود را حمام کنید ، دفعات بیش از این باعث آسیب به موهای گربه خواهد شد .

شستوشوی گربه

۳ – از وان حمام یا سینک ، برای شستوشوی گربه استفاده نمایید و بعد از گذاشتن گربه در وان از پا شروع به خیس کردن گربه نمایید ، سپس با استفاده از مقدار کمی از شامپوی مخصوص حیوانات ، گردن ، پاها ، شکم و دم گربه را با توجه به خواب موها شستشو دهید . دقت کنید که شستوشو به همراه ماساژ باعث می شود که گربه احساس راحتی کند و نترسد .

۴ – برای جلوگیری از عفونت گوش مقداری پنبه را در گوشهای گربه بگذارید و از نفوذ شامپو به گوش ها ، بینی و دهان جلوگیری کنید .

چگونه گربه را بشوییم
جلوگیری از نفوذ شامپو به گوش و چشم گربه

۵ – بعد از آبکشی کردن گربه مطمئن شوید که کف و حباب وجود ندارد و 2 تا 3 بار این کار را انجام دهید .

چگونه گربه را بشوییم
آبکشی کردن گربه

۶ – برای شستوشوی صورت گربه ، کافیست از لیف خیس و آب استفاده کنید . برای این کار لیف را خیس کرده و در جهت خواب موها بکشید تا تمیز شوند . اینکار را میتوانید بعد از حمام نیز انجام دهید . هرگز سر گربه را به زور زیر آب نبرید زیرا این کار باعث ترسیدن گربه می شود .

چگونه گربه را بشوییم
خشک کردن گربه

برای خشک کردن گربه ، حوله را دور آن بپیچید و به آرامی شروع به خشک کردن بکنید و در صورت خیس شدن حوله ، با یک حوله خشک کار را ادامه دهید .

همچنین برای خشک کردن کامل گربه . میتوانید از سشوار  استفاده نمایید . توجه داشته باشید که دمای آن را روی کم قرار داده و فاصله آن را حفظ دارید . توجه کنید که گربه های خیلی کوچک ، لاغر و پیر به سرما حساسیت زیادی دارند لذا آنها را کاملا خشک کنید و بعد از حمام در گرما نگه دارید .
اگر گربه شما موهای بلندی دارد ، برای جلوگیری از پیچ و گره خوردن موهای آن ، هنگام سشوار از شانه استفاده کنید .

آموزش شستن گربه
خشک کردن گربه با سشوار

بعد از استحمام میتوانید به گربه خود جایزه بدهید ، این کار باعث میشود که گربه در دفعه های بعد راحت تر به حمام برود و کمتر اذیت کند .

آموزش شستن گربه
جایزه بعد از استحمام

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.