Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش کاشت گل داوودی با جزئیات و مرحله به مرحله

یکی از گل های زیبا برای کاشتن در فضای سبز و باغچه، گل داوودی است که دارای انواع مختلفی می باشد. زمان کاشت گل داوودی بسته به شرایط آب و هوایی محل زندگی شما در اواخر تابستان تا پاییز و اواخر زمستان تا بهار است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با آموزش کاشت گل داوودی آشنا کنیم.

همچنین بخوانید: با ویژگی ها و خواص گل خرزهره این گیاه سمی اما زیبا را بیشتر شوید

مراحل آموزش کاشتن گل داوودی در گلدان یا باغچه

  • ابتدا بذرهای گل داوودی را در خاکی سبک و مناسب بکارید.
  •  توجه داشته باشید که بذرهای گل داوودی باید با فاصله مناسب از یکدیگر کاشته شوند و روی بذرها را باید با لایه نازکی از خاک به ضخامت ۵ میلی متر پوشش دهید.
  • با استفاده از اسپری آب روی خاکی که در آن بذرهای گل داوودی را کاشته اید ّّبه آرامی آبپاشی کنید.
  • دقت کنید که در طول مدت جوانه زدن بذر گل داوودی باید خاک آن مرطوب نگه داشته شود. برای حفظ دما و رطوبت خاک می توانید آن را به کمک نایلونی شفاف بپوشانید و در روی نایلون چند سوراخ کوچک برای تهویه هوا ایجاد کنید تا شرایط گلخانه ای برای جوانه زدن بذرهای گل داوودی آماده شود.
  • خاک گل داوودی را در مکانی گرم که دارای دمای 18 تا 20 درجه است قرار دهید. بعد از گذشت ده الی چهارده روز بذرهای گل داوودی  شروع به جوانه زدن می کنند.
  • بعد ازجوانه زدن بذرها نایلون پلاستیکی را از روی آن ها بردارید. سپس خاک گل داوودی را در زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.
  •  پس از گذشت چند روز جوانه های گل داووی را به گلدان مناسب منتقل کنید.
  • دقت کنید که بعد از سبز شدن بذر گل داوودی، گلدان را باید در بیرون از منزل نگهداری کنید. زیرا گل داوودی تنها در محیط بیرون شروع به گل دادن می کند.

همچنین بخوانید: علت سوختن نوک برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

شرایط نگهداری گل داوودی در منزل

بعد از آشنایی با نحوه کاشت گل داوودی بهتر است شرایط نگهداری گل داوودی را نیز بدانید. بهتر است مکانی رو برای نگهداری گل داوودی انتخاب کنید که در زمان نور مستقیم ظهر گلدان در سایه باشد. در اینجا شرایط و نکات نگهداری از گل داوودی را با جزئیات کامل بررسی می کنیم.

خاک مناسب برای کاشت گل داوودی

ترکیبی از خاک لوم و شن بهترین خاک برای پرورش گل داوودی می باشد. ولی می توانید از ترکیب خاک باغچه، خاک برگ و کود دامی به نسبت مساوی برای کاشتن گل داوودی استفاده کنید.

دمای مناسب برای کاشت گل داوودی

گل داوودی دارای انواع مختلفی است که هر یک دمای خاص خود را می تواند تحمل کند. دقت کنید که بر اساس آب و هوای محل زندگی خود گل داوودی مناسب را برای کاشت و نگهداری انتخاب نمایید. انواع مختلف گل داوودی می توانند دمای بین 10 تا 27 درجه را تحمل کنند.

نور مناسب برای نگهداری گل داوودی

گل داوودی برای شکفتن به نور کامل خورشید نیاز دارد. اگر نور کافی برای گیاه فراهم نشود غنچه های آن باز نخواهند شد. اگر گل داوودی را در گلدان کاشته اید و در آپارتمان از آن نگهداری می کنید، بهترین مکان برای نگهداری آن پشت پنجره جنوبی آپارتمان است.

آبیاری مناسب برای نگهداری گل داوودی

خاک گلدان داوودی باید همیشه به صورت مرطوب نگه داشته شود. دقت کنید که خاک نباید حالت خیس و غرقاب پیدا کند. می توانید برای حفظ رطوبت گل داوودی هر روز از غبارپاشی استفاده کنید، ولی غبارپاشی را به هیچ وجه هنگام ظهر انجام ندهید.

تغدیه و کوددهی مناسب برای نگهداری گل داوودی

برای تغذیه و رشد  بهتر گل داوودی بهتر است هفته ای یک بار از کودهای ازته و پتاسه استفاده کنید. همچنین می توانید برای کوددهی به این گل از کودهای مایع آمونیوم نیترات و نیترات پتاسیوم هر 14 روز یک بار استفاده کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.