Take a fresh look at your lifestyle.

آیا ماست باعث یبوست می شود

ماست باعث یبوست می شود؟

ماست چه تاثیری مب تواند بر یبوست داشته باشد؟ آیا ماست باعث یبوست می شود ؟ یبوست بدین معنی است که اگر کمتر از سه بار در هفته دفع مدفوع داشته باشید دچار یبوست هستید. اگر یبوست دارید، ممکن است در حین اجابت مزاج به خود فشار وارد کنید و همچنین مدفوع کوچک، خشک و سخت دفع کنید، یا احساس تخلیه ناقص داشته باشید. هیدراته ماندن، خوردن فیبر کافی و فعالیت منظم می تواند به بهبود منظم حرکات روده کمک کند.

مدفوعی که در بدن شما جمع می شود می تواند باعث نفخ شما شود، اشتهای شما را از بین ببرد، میگرن یا معده درد ایجاد کند و شما را در معرض ابتلا به کپک، شقاق مقعد (پارگی در مقعد) و خونریزی از راست روده قرار دهد. اما برای اطلاع از ارتباط ماست با یبوست ادامه مطلب را بخوانید.

آیا ماست باعث یبوست می شود یا به درمان آن کمک میکند؟

غذا و فعالیت بدنی اولین انتخاب ما در کاهش یبوست است. همچنین در بین غذاها، پروبیوتیک هایی مانند ماست که معمولا مصرف میکنیم. اما دریافت زیاد محصولات لبنی باعث تشدید یبوست در افراد مبتلا به یبوست مزمن می شود.
به این دلیل که شیر حاوی پروتئینی به نام کازئین است که اغلب به خوبی هضم نمی شود. علاوه بر این، محصولات لبنی فاقد فیبر هستند و مصرف زیاد این محصولات به طور کلی از نظر میزان فیبر از منابع دیگر شما را به خطر می اندازد.

بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا ماست نیز می تواند باعث یبوست شود باید بگوییم بعید است، مگر اینکه مقدار زیادی از آن مصرف شود .سعی کنید فیبر و سایر مواد مغذی را از دست ندهید. با این حال ، اگر یبوست شما نشانه سندرم روده تحریک پذیر باشد ، باید از مصرف غذاهایی مانند شیر ، پنیر و ماست خودداری کنید. برای افراد سالم ، مصرف لبنیات در حد متعادل و در عین حال کاهش مصرف فیبر نمی تواند یبوست را کاهش دهد.

باکتری های موجود در ماست یبوست را برطرف می کند. مزیت ماست نسبت به سایر محصولات شیر ​​این است که یک غذای پروبیوتیک است ، به این معنی که باکتری های مفید روده شما را تغذیه می کند. اما نه هر ماستی. ماست پروبیوتیک کم چرب که حاوی دوز اضافی باکتری مفید است را انتخاب کنید. ماست حاوی لاکتوباسیلوس GG  نشان داده است که می تواند اثرات گوارشی نامطلوب از جمله یبوست را تسکین دهد.

آیا ماست باعث یبوست می شود؟

ماست پروبیوتیک هم برای افراد مسن و هم برای کودکان مفید است. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه ماست حاوی گالاکتو الیگوساکاریدها (یک فیبر غیر قابل هضم که باعث رشد باکتری های خوب روده می شود) ، آلو خشک و دانه کتان شدت یبوست را در افراد مسن کاهش می دهد. هنگام خرید ماست پروبیوتیک ، به دنبال برچسب حاوی پروبیوتیک باشید.

جلوگیری از یبوست با فیبر و پروبیوتیک ها

با این حال ، ماست تنها غذایی نیست که از یبوست جلوگیری می کند. مقدار زیادی فیبر دریافت کنید ، میوه و سایر پروبیوتیک ها بخورید ، آب کافی بنوشید و میل به حرکت روده خود را کنترل نکنید.

علت نیاز به فیبر: غذایی که می خورید معمولاً از دو نوع فیبر محلول و نامحلول تشکیل شده است. در حالی که فیبر محلول مدفوع شما را نرمتر می کند ، فیبر نامحلول به مواد زائد وزن می افزاید تا سریعتر از روده بزرگ عبور کند. در این صورت از دو مشکل یبوست دور خواهید شد. مدفوع سفت و مشکل در دفع آن. به همین دلیل است که رژیم غذایی کم فیبر اغلب مسئول یبوست است.

استرس و افسردگی می تواند باعث یبوست شود. جالب اینجاست که غذاهای توصیه شده برای جلوگیری از یبوست نیز غذایی هستند که می توانند شما را بدون استرس حفظ کنند.

خوردن روزانه ماست باعث یبوست نمی شود. پروبیوتیک ها اینطور عمل نمی کنند در هر صورت، ماست به شما کمک می کند تا مدفوع خود را راحت تر ، با درد کمتر و منظم بهتر حرکت دهید.

پزشکان اغلب خوردن مواد غذایی مانند کفیر و ماست را توصیه می کنند زیرا آنها واقعاً می توانند به راه اندازی مجدد میکروبیوتای روده کمک کنند. هرچه بیشتر این قسمت از بدن خود را سالم نگه دارید ، هضم و سلامت کلی شما نیز بهتر می شود.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.