Take a fresh look at your lifestyle.

استعلام خلافی موتورسیکلت به ۵ روش

اگر جزو افرادی هستید که وسیله ی نقلیه شما موتور سیکلت می باشد به احتمال زیاد بارها به دلایل مختلف مانند استفاده نکردن از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، سرعت زیاد و … جریمه شده اید و با توجه به اینکه بسیاری از جریمه ها بدون اخطار پلیس ثبت می شوند و به شما اطلاع داده نمی شوند ممکن است از میزان خلافی و یا جریمه موتور سیکلت خود اگاهی نداشته باشید.

در این مطلب 5 روش برای گرفتن خلافی و استعلام خلافی موتورسیکلت به شما آموزش می دهیم که می تواند برای شما مفید باشد.

روش های استعلام خلافی موتورسیکلت

اگر از خلافی موتور سیکلت خود و میزان جریمه آن اطلاع ندارید حتما نیاز به مراجعه حضوری نیست و شما می توانید با روش های راحتتر و بدون صرف وقت و زمان اضافه اقدام به استغلام خلافی موتورسیکلت خود کنید.

در ادامه پنج روش برای استعلام و دریافت خلافی موتورسیکلت و پرداخت جریمه موتورسیکلت را به شما معرفی می کنیم که 3 روش اول غیر حضوری و روش چهارم حضوری است.

گرفتن خلافی موتورسیکلت: روش اول 

روش اول برای مشاهده و پرداخت خلافی موتورسیکلت با استفاده از اینترنت و مراجعه به سایت http:rahvar 120.ir/lbs.jsp می باشد. پس از مراجعه به این سایت شماره 8 رقمی درج شده در پشت کارت موتور را وارد سایت کنید تا میزان خلافی موتورسیکلت شما نمایش داده شود.

در این سایت می توانید خلافی خود را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداخت کنید. به این نکته نیز توجه کنید که بروزرسانی این سایت به صورت هفتگی انجام می شود و اگر در هفته جاری جریمه شده باشید قاعدتا در خلافی شما نمایش داده نخواهد شد.

دریافت خلافی موتورسیکلت: روش دوم

برای دریافت خلافی موتورسیکلت نیاز به دسترسی به اینترنت می باشد اگر در شرایطی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید این روش را امتحان کنید. می توانید با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید و با وارد کردن اطلاعات کارت موتور خود تعداد و مبلغ خلافی خود را به دست آورید.

استعلام خلافی موتورسیکلت: روش سوم

روش سوم برای فهمیدن جریمه موتورسیکلت و پرداخت خلافی آن از طریق پیامک صورت می گیرد. برای این کار شما باید شماره مندرج در پشت کارت موتور که یک کد ۱۷ رقمی به شکل عمودی است را به شماره ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ پیامک کنید.

پس از چند لحظه مقدار خلافی موتورسیکلت و تعداد دفعات آن برای شما ارسال می شود. اگر بعد از کد ۱۷ رقمی * بزنید و به همان شماره ارسال کنید شناسه پرداخت و شناسه قبض هم برای شما ارسال خواهد شد که می توانید از طریق آن خلافی موتور خود را پرداخت کنید.

مشاهده خلافی موتور: روش چهارم

این روش استعلام خلافی موتورسیکلت حضوری است و باید با همراه داشتن كارت شناسايی وسيله نقليه به یکی از شعب دفاتر پليس ۱۰+ مراجعه کرده و وضعيت جرايم رانندگی خود را پیگیری کنید که این روش شامل هزینه است.
اگر با ارسال کد موتورسیکلت به شماره پیامکی ذکرشده با پیغام ” این شماره VIN در سامانه ثبت نشده است” روبرو شدید و یا در آدرس اینترنتی ذکر شده نیز نتوانستید خلافی موتور را دریافت کنید برای گرفتن خلافی موتور سیکلت به نظر می رسد تنها راه حل موجود مراجعه حضوری به دفاتر مربوطه می باشد.

استعلام خلافی موتور: روش پنجم

چندی پیش رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که با تمهیدات اتخاذ شده از این پس امکان استعلام میزان تخلفات رانندگی موتور سواران از طریق وبسایت پلیس راهور محیا گردیده است.

ایشان افزودند: بر این اساس مالکان موتورسیکلت می‌تواند با مراجعه به سایت پلیس راهور به آدر rahvar120.ir

از منوی خدمات و بخش استعلام میزان تخلفات رانندگی و وارد کردن بارکد پستی پشت کارت موتور به صورت کامل به همراه حرف M اول آن، از میزان تخلفات رانندگی خود مطلع شوند.

توجه: با توجه به مشکلاتی که در تمامی این سرویس های ارائه دهنده خلافی موتور وجود دارد در حال حاضر هیچکدام از آنها قادر به ارائه سرویس  مطلوب و بروز  نمی باشند به همین خاطر پیشنهاد می کنیم بدون اطلاف وقت با مراجعه به دفاتر پلیس+10 نسبت به دریافت خلافی موتور سیکلت خود اقدام کنید!

مواردی که منجر به ثبت خلافی و جریمه موتور سیکلت شما می شود

توجه فرمایید که پلیس موظف نیست در صورت مشاهد تخلف موتور سیکلت شما را متوقف کند و می تواند تنها با ثبت شماره پلاک شما جریمه تان را ثبت کند. یکی دیگر از مواردی که هموطنان از آن مطلع نیستند این است که اکثر دوربین های ثبت تخلف می توانند پلاک موتور سیکلت ها را نیز بخوانند و در صورت تخلف جریمه آن را ثبت کنند!

بطور کلی بیشتر مواردی که موجب زیاد شدن خلافی موتور سیکلت شما می شود شامل موارد زیر می باشد و جریمه های آن از 50 تا 200 هزار تومان هم می رسد.

  1. حرکت در معابر عمومی و پیاده رو ها
  2. ایجاد مزاحمت و سروصدا در مکان های عمومی
  3. سرعت غیرمجاز
  4. عدم استفاده از کلاه ایمنی!
  5. انجام حرکات خطرناک و تک چرخ زدن
  6. عبور از چراغ قرمز
  7. مخدوش سازی و نداشتن پلاک موتور
  8. نداشتن بیمه نامه و مدارک معتبر

و بسیاری موارد دیگر که ممکن است موجب توقیف موتور سیکلت شما و ارسال آن به پارکینگ نیز شود.

روش های پرداخت خلافی موتور

1-اگر برگه جریمه شما دارای شناسه پرداخت و شناسه قبض باشد می توانید از طریق دستگاه های خود پرداز نسبت به پرداخت خلافی خود اقدام کنید.

2-از طریق تلفنبانک 09622 بانک ملی (پرداخت از طریق کارت دیگر بانک ها نیز ممکن می باشد)

3-از طریق وبسایت سیستم پرداخت اینترنتی بانک ملی(سداد) به آدرس https://sadad.shaparak.ir/billpayment

4-پرداخت از طریق اپلیکیشن های موبایل مثل ایوا، قبضینو و آپ

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
17 نظرات
  1. Mehdi می گوید

    خیلی مسخرست باید یک راهی برای موتور بزارن

    1. محمد روزبه می گوید

      انشالا بزودی این امر صورت خواهد گرفت و ما در این مطلب به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد .

  2. محمدنظری می گوید

    خییلی مزخرفه چرا اصلا برای متورسیکلت راهی برای استعلام نزاشتن حتمابایدبریم پلیس+10یه سیستم هم برای متورسیکلت ها بزارید مردم اسیر نشن بالای 100نوع استعلام خلافی برای ماشین ها نرم افزارهست چرامتورسیکلت ها حتماباید بریم پلیس+10؟

    اگریکی نرم افزاراستعلام خلافی متوررو راه اندازی کنه واقعا دعای یه دنیاکارگروقشرضعیف که مثل من توان خریدماشین رونداریم پشت سرش میمونه لطفا یه راهی به جزرفتن به پلیس+10پیشنهادبدید

  3. ایرانی می گوید

    همه مشغول بچاپ بچاپن کی به فکر مدیریته که بیاد سایت برا خلافی موتور درست کنن!!!!!!!!!!

  4. علی می گوید

    چرا واسه موتورو نمیزارن

  5. جعفر می گوید

    باتوجه به اینکه این همه مهندس کامپیوتر داریم و از عصر تکنولوژی این همه مدته که میگذره اما هنوز آقایون نتونستن یک سیستم آنلاین برای مشاهده و پرداخت جریمه برای موتور سیکلت کاری بکنن.
    فقط بلدن جریمه بکنن و موتور و بندازن تو گاریشوون.!
    یعنی خاااااک!

  6. محمد می گوید

    سلام.برای موتور سیکلت فقط از طریق خدمات الکترونیک میشود.فقط برای گرفتن ۲۰۰۰ تومان ،راههای دیگر را برای موتور مسدود کرده اند

  7. یارو می گوید

    وجدانن چه وضعشه نمیشه استعلام خلافی موتور سیکلت رو گرفت امروز رفتم پلیس +۱۰ خلافی بگیرم ۵هزار ازم گرفت مگه چخبره !!!!!!!!!!؟؟؟؟
    چرا یه راهی واسه استعلام نمیزارن مگه موتور وسیله نقلیه نیست مگه جریمه نمیشه؛ پس چرا در مواردی که باید رسیدگی بشه کوتاهی میشه؟؟؟؟؟

  8. Sardar می گوید

    تو سوال نوشته خلافی موتور .واسه جواباش همه زده خودرو چه بازیه مسخره ایه

  9. امیر می گوید

    موتوری ادم نیست

  10. امیر می گوید

    برای خلافی موتور هم وجود داره‌. کد ۱۷رقمی ک باIRشروع میشه رو به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ باید پیامک کنید و مبلغ ۳۵۰تومن از شارژ شما کم میشه ک این امکان فقط برای مشترکین همراه اول امکان پذیره.

  11. Rasa می گوید

    با سلام خدمت دوستان عزیزم.
    البته بچه‌ها از طریق تلفن هم میشه خلافی موتورو گرفت.
    از ساعت 7صبح تا 5بعداز ظهر با شماره ای که در بالا هم اشاره شد.یعنی:88288888 تماس بگیرین و شماره پلاک موتور و بگین به منشی که بهتون بگن چند مورد و چند تومان جریمه دارین.
    کلا 20ثانیه هم نمیشه.
    راهنمایی1:لازم به ذکر است که تلفن گویا نیست.یعنی یه فرد تلفن را جواب میده. و به محض پاسخ دهی شماره پلاک رو میخواد.2-در برخی از موارد تلفن رو خیلی دیر جواب میدن.یا اصلا نمیدن.که در این صورت حتما دوباره تماس بگیرین.البته همیشه اینطور نیست خیلی کم پیش میاد.3-یکی هم اینکه حتما قبل گفتن پلاک به منشی بگید که موتورسیکلت وبعد پلاک بگید. چون هم خلافی ماشین و هم خلافی موتورو اعلام میکنن.
    امیدوارم بدرد دوستان خوبم خورده باشه.
    با آرزوی صفر بودن خلافی هاتون.

  12. ایمان می گوید

    ؟؟

  13. بینام می گوید

    کدvinکه 17رقمیه به شماره1101202020ارسال کن تعدادومبلغ جریمه موتور ومیزنه برات

  14. مازیار می گوید

    خوب این و از اول بگو نه اینکه 4 روش و بگی بعد بگی حضوری باید بری

  15. محمد می گوید

    واقعا خیلی مسخره است

  16. لد می گوید

    بی وجدانا ادمو الکی جریمه میکنن برا استعلامش هم باید بری پول بدی
    خیلی نامردین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.