Take a fresh look at your lifestyle.

اسکنر مغز جدید به بیماران اجازه می دهد برای اولین بار به صورت آزاد حرکت کنند

محققان مرکز مركز تصویربرداری سرپرت منسفیلد، دانشگاه ناتینگهام و مرکز نوركاموروم عكاس انسانی UCL، نسل جدیدی از اسكنر مغز را كه می تواند به عنوان كلیسری پوشانده شود به بیمار اجازه می دهد تا به طور طبیعی در حال حرکت باشد. این بخشی از یک پروژه پنج ساله تأمین شده توسط Wellcome است که توانایی تغییر جهان در تصویربرداری مغز انسان را دارد.

در یک مقاله طبیعت که امروز (21 مارس) منتشر شد، محققان نشان می دهند که می توانند فعالیت مغز را اندازه گیری کنند در حالی که افراد حرکات طبیعی، از جمله چرت زدن، کشش، نوشیدن چای و حتی بازی پینگ پنگ را انجام می دهند. نه تنها این سیستم جدید، سبک وزن، مغناطیسنفالوگرافی (MEG) می تواند پوشانده شود، بلکه حساس تر از سیستم های در حال حاضر نیز می باشد.

محققان امیدوارند که این اسکنر جدید تحقیقات و درمان را برای بیمارانی که نمیتوانند از اسکنرهای ثابت MEG را مانند کودکان مبتلا به صرع یا بیماران مبتلا به اختلالات نوروژنیک مثل بیماری پارکینسون استفاده کنند، بهبود ببخشند.

سلول های مغز با تولید جریان الکتریکی کار می کنند و ارتباط برقرار می کنند. این جریانها میدانهای مغناطیسی کوچک تولید میکنند که خارج از سر تشخیص داده میشوند. محققان با استفاده از اندازه گیری این میدان مغناطیسی از MEG برای نشان دادن عملکرد مغز استفاده می کنند. این دستگاه اجازه می دهد تا تصویر بردای در یک میلی ثانیه از قسمت هایی از مغز در هنگام انجام وظایف مختلف هستند، مانند صحبت کردن و یا حرکت کردن، امکان پذیر باشد.

اسکنر MEG فعلی بزرگ است و حدود نیم گرم وزن دارد. این به این دلیل است که سنسورهای مورد استفاده برای اندازه گیری میدان مغناطیسی مغز نیاز به نگه داشتن در محیط بسیار سرد (-269 درجه سانتیگراد) دارند که به تکنولوژی خنک کننده نیاز دارد. با استفاده از اسکنرهای فعلی، بیمار باید در حین اسکن شدن باقی بماند، زیرا حتی یک حرکت 5 میلی متری می تواند تصاویر را غیر قابل استفاده کند.

این مشکلات در اسکنر جدید با کاهش تکنولوژی و استفاده از سنسورهای جدید «کوانتومی» که می توانند در یک کلاه ایمنی 3D چاپ شوند، حل شده است. به عنوان سنسورهای جدید، بسیار سبک وزن هستند و می توانند در دمای اتاق کار کنند و همچنین می توانند به طور مستقیم بر روی سطح پوست سر قرار گیرند. موقعیت سنسورهای بسیار نزدیک به مغز است که باعث افزایش میزان سیگنال می شود که می توانند به راحتی هر سیگنال را انتخاب کنند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.