Take a fresh look at your lifestyle.

القاب حضرت رقیه سلام الله علیها برای اسم دختر

اسم از القاب حضرت رقیه

خیلی از افراد ترجیح می دهند اسم فرزند خود را از بین القاب امامان و معصومین انتخاب کنند و از القاب حضرت زهرا برای اسم دختر و یا القاب حضرت معصومه برای اسم دختر استفاده می کنند. اگر به دنبال اسم دخترانه از القاب حضرت رقیه هستید تا انتهای مطلب همراه مینویسم باشید.

اسم دخترانه از القاب حضرت رقیه (س)

رقیه در لغت به معنی ترقی و بالا رفتن است و در مورد اسم حضرت رقیه و القاب ایشان در روایات اینگونه آمده است:

امام حسین (ع) سه دختر داشتند که کوچکترین آنها فاطمه یا زینب (در منابع هم فاطمه و هم زینب ذکر شده)، نام داشت و او را رقیه می نامیدند. رقیه به معنی دختر کوچک و طفل نازك و رقيق است و استفاده از این لقب برای حضرت رقیه به منظور تلطیف با ایشان بوده است.

همچنین در برخی منابع روایت شده که امام حسین (ع) یکی از دختران خود را با نام رقیه صدا نموده است.

نام دختر از القاب حضرت رقیه

در بعضی از کتاب های تاریخی آمده که دختر کوچک امام حسین (ع) فاطمه نام داشت و حضرت این نام را به دلیل علاقه ای که مادر بزرگوارشان حضرت فاطمه (س) داشتند برای دختر کوچک خود انتخاب کردند، اما رقیه آن حضرت بود که به معنی دختر کوچک و نازک دل است.

در برخی منابع نیز آمده که حضرت زینب (ع) با خواندن یک شعر، حضرت رقیه (س) را فاطمه صغیره و همان دختر کوچکی می نامد که در خرابه شام از دنیا می رود.

از القاب حضرت رقیه س

خوب است بدانید که اسم رقیه پیش از ظهور اسلام هم در عربستان رواج داشت و به عنوان اسم دختر استفاده می شده است. اما در مورد القاب حضرت رقیه سلام الله علیها برای اسم دختر باید گفت که رقیه صفت دختر امام حسین (ع) بوده و لقب دیگری برای آن حضرت ذکر نشده است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.