Take a fresh look at your lifestyle.

انشاء درباره ایام فاطمیه برای دانش آموزان تمامی دوره ها

انشاء درباره شهادت حضرت فاطمه برای دانش آموزان تمامی دوره ها

سلام دوستان در این پست در خدمت شما عزیزان هستیم با “انشاء درباره ایام فاطمیه برای دانش آموزان تمامی دوره ها”. می توانید از دیگر پست های مرتبط با ایام فاطمیه و همچنین شهادت حضرت فاطمه همچون انشاء درباره حضرت فاطمه که در سایت منتشر نمودیم بازدید نمایید.

یادمه که بچه که بودم سر زنگ انشا همیشه غصم میگرفت که امروز قرار معلم چه موضوعی رو برای انشاء مشخص کنه چون واقعا برام سخت بود اما الان که فکر می کنم میبینم چه اشتباهی کردم کاهش اون زمان نوشتن انشاء رو جدی میگرفتم خب اون موقع شرایط با الان فرق داشت مثلا 10 سال پیش انقدر استفاده از اینترنت و دسترسی به دنیایی از ایده مثل الان راحت نبود.

هدف ما از انتشار انشاء و مطالب اینچنینی ایده پردازی برای دانش آموزان است، نه راحت کردن کار آنها بخاطر همین از دانش آموزان خواهشمندیم که از کپی کردن مطالب پرهیز کنند و ایده بگیرند و خودشان انشا بنویسند.

انشاء در مورد ایام فاطمیه (شهادت حضرت فاطمه)

ایام فاطمیه، شهادت حضرت فاطمه برای ما شیعیان بسیار حائز اهمیت است و از این رو در این ایام شاهده برگزاری مراسم های عزاداری و برپایی تکیه ها در کوچه و خیابان هستیم.  ایشان مظهر صبر و بردباری برای بانوان سرزمین من هستند و در عین حال همسری فداکار و مهربان برای همسر خود امام علی (ع) بودند.

فرزند حضرت خدیجه و آخرین پیامبر اسلام در پاکدامنی و نجابت بی مثال است. و دارای صفاتی نیک همچون :

  • سیّدة : بانو
  • انسیّةحوراء : انسان بهشتی
  • نوریّة : موجودی از حقیقت نوری
  • حانیّة : دلسوز فرزندان
  • شهیدة : شهید شده
  • عفیفة : پاکدامن
  • قانعة : کم توقع
  • رشیدة : کامل
  • عُذراء : دوشیزه
  • کریمة : بزرگوار
  • رحیمة : با محبت ومهربان
  • شریفة : شرافتمند می باشند.

در ایام فاطمیه تمام نه تنها شیعیان ایران بلکه تمام مسلیمین جهان در سوگ این بانوی بزرگوار به سر می برند و تمام فرشتگان از این عزا داغدارند.

همانگونه که می‌دانیم، نام پدر فاطمه (علیها السلام) محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) است که او رسول گرامی اسلام، خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند می‌باشد.

مادر حضرتش خدیجه دختر خویلد، از زنان بزرگ و شریف قریش بوده است؛ او نخستین بانویی است که به اسلام گرویده است و پس از پذیرش اسلام، تمامی ثروت و دارایی خود را در خدمت به اسلام و مسلمانان مصرف نمود. خدیجه در دوران جاهلیت و دوران پیش از ظهور اسلام نیز به پاکدامنی مشهور بود؛ تا جایی که از او به طاهره (پاکیزه) یاد می‌شد و او را بزرگ زنان قریش می‌نامیدند. ایام فاطمیه را حضرت مهدی و بعد به شما عزیزان تسلیت عرض می کنم.

انشاء درباره ایام فاطمیه برای کلاس سومی ها

انشاء درباره ایام فاطمیه برای کلاس سومی هاتا چند روز پیش نمی دانستم که ایام فاطمیه یعنی چه ، با شب های قدر و ماه محرم آشنایی داشتم اما وقتی از تلویزیون پیام تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه رو شنیدم از مامانم پرسیدن که ایام فاطمیه یعنی چی ؟

مامانم گفت ماه محرم یادته که برای عزادارای امام حسین به مسجد محلمون می رفتیم گفتم اره یادمه مادرم گفت ایام فاطمیه برای شهادت مادر امام (ع) یعنی حضرت فاطمه است.

حضرت فاطمه زمانی که پسرش محسن را باردار بود به خاطر حمله عمر و ابوبکر دشمنان حضرت علی علیه السلام به شهادت رسید و پیکر پاک ایت بانو را حضرت علی (ع) شبانه دور از چشم همه او را در مکانی که هیچ کس از آن اطلاعی ندارد به خاک سپرد. و دنیا در ایام فاطمیه در سوگ این بانوی عزیز می نشینند.

مادرم گفت دخترم ، برای ما حضرت فاطمه خیلی با ارزشند زیرا مظهر پاکی و عفاف برای ماست.

انشاء درباره ایام فاطمیه برای کلاس چهارمی ها

انشاء درباره ایام فاطمیه برای کلاس چهارمی هاهمه ما با ماه محرم و ماه مبارک رمضان و روز های و شب های عزاداری و امام حسین (ع) و امام علی (ع) آشنایی داریم اما به نظر من حضرت فاطمه در این بین کمی مظلوم واقع شده نمیدونم شاید بخاطر بی نام و نشان بود بارگاه ایشان و یا حتی مشخص نبودن تاریخ دقیق شهادت این بانو است.

در کل ، خانواده من برای این ایام ارزش خاصی قائل هستند و با فرارسیدن ایام فاطمیه مادر پرچم روضه را از کمد در می آورد و به سر در خانه ما می آویزد تا همسایه ها بدانند که در روز ها در منزل ما مراسم عزاداری برپاست.

در این ایام یکی از همسایه های ما برای خواندن روضه حضرت فاطمه به منزل ما می آید یادم میاد که یکبار که داشتم به صحبت ایشان گوش می کردم شنیدم که می گفت :

چند وقتی می شد که حضرت فاطمه زهرا (س) در بستر بیماری افتاده بود. آن روز تلخ، حضرت فاطمه چشم هایش را باز کرد و کودکان دلبندش را نوازش نمود و وصیت های خود را به آنان فرمود، ولی خیلی زود چشم هایش را بست و برای همیشه دنیا را وداع گفت.

حسن و حسین، زینب و ام کلثوم گریه می کردند و حضرت علی علیه السلام پریشان و غمگین از مسجد به خانه آمد، ولی حضرت زهرا علیهاالسلام برای همیشه از دنیا رفته بود و علی و کودکانش را تنها گذاشته بود.

من با تمام وجودم این صحنه رو در ذهنم تصور کردم  و تا مدت ها با هر بار یاد آوری اشک در چشمانم حلقه می زد.

بیشتر بخوانید: انشاء درباره اذان

انشاء درباره ایام فاطمیه برای کلاس پنجمی ها

آن روز که معلم موضوع انشاء را “ایام فاطمیه” تعیین کرد واقعا نمی دانسم که چه بنویسم در وصف این بانو و ایام شهادت ایشان. اما همین که دفتر و مداد رو بدست گرفتم و زندگینامه این بانوی مظلوم را مطالعه کردم دیدم  نوشتن درباره این ایام و رشادت ها و فداکاری این بانو در این کاغذ و قلم نمی گنجد.

زمانیکه حضرت فاطمه در بستر بیماری بر اثر ضرباتی که عمر و ابوبکر بود زنان قریش و همسران حضرت محمد به دیدن او می آیند اما اسما بیوه جعفر ابن ابی طالب مانع ورود آنها به منزل می شود زیرا حضرت فاطمه در بستر بیماری بسیار نحیف و در وضعیت جسمانی بدی بود.

ایشان در سن بسیار کم 18 سالگی و 75 روز پس از وفات پیامبر، در مقابل چشم کودکانش به شهادت رسیدند و طفل معصوم او محسن نیز به همراه با این بانوی بزرگوار به شهادت رسید.

ایشان قبل از مرگش وصیت کرد که او را شبانه و در خفی انجام پذیرد تا ابوبکر به عنوان رئیس جامعه نتواند در مراسم تشییع او شرکت کند و با آنها کاری داشته باشد.

انشاء درباره ایام فاطمیه برای کلاس ششمی ها

امروز می‌خواهم برای شما از مظلوم ترین بانوی جهان، حضرت فاطمه سلام الله علیها بنویسم. می‌دانم هر چه بگویم و بنویسم کم است و نه من، که هیچ کس نمی‌تواند از عظمت شما تمام و کمال بگوید. می‌دانم این کافی نیست که محبوبیت شما در میان ما شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان زنی شجاع و فداکار همیشه الگوی ما هستید. می‌دانم این کافی نیست که شما را به عنوان نخستین بانوی شهیدی می‌دانیم که در راه قیام علیه باطل به شهادت رسیدید.

نمی‌دانم می‌دانی یا نه! اما من هر وقت به گل یاس فکر می‌کنم و یا عطر گل یاس در هوا می‌پیچد، شما را به خاطر می‌آورم. همین بهانه‌های کوچک کافی است تا کمی آرام بگیریم و همیشه به یادتان باشم. ما هیچگاه شما را فراموش نمی‌کنیم، شما هم حواستان به ما باشد. این روز‌ها بیشتر از همیشه به نگاه شما محتاجیم.

مادر جان روزگار سختی است. همچون آن شب که به شما رحم نکردند و آن در را همچون خنجر بر جان شما فرو کردند ما هم نسبت به هم بی رحم و خشن شده‌ایم. راستی هنوز می‌شود بوی آن در نیم سوخته را از پشت صفحات غبار گرفته‌ تاریخ حس کرد. به گمانم آن در آغازی بود برای همه‌ ستم‌ها و ظلم‌های تاریخ؛ همه نامهربانی‌ها و آزار و اذیتی که این روز‌ها آدم‌ها نسبت به هم و حتی دیگر موجودات دارند.

می‌بینی؟ چطور شهادت شما ارتباط مستقیم بر زندگی ما دارد! پس بر ما خرده مگیر که هنوز هم برایت اشک بریزیم. این شهادت هر ساله جگر ما را می‌سوزاند و زخمی است که کهنه نمی‌شود! این سوال تا همیشه پس ذهن هر کدام از ما خواهد ماند که چطور توانستند با شهادت شما ام ابی‌ها ام الائمه این گونه آتشی ابدی برجای بگذارند که تا همیشه در تاریخ باقی بماند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.