Take a fresh look at your lifestyle.

برای رنگ پریدگی صورت چه بخوریم؟

خوشحالیم که در این قسمت از مقاله همراه ما هستید تا اطلاعات کافی در برطرف کردن رنگ پریدگی پوست صورت در اختیار شما قرار دهیم و بگوییم که برای رنگ پریدگی صورت چه بخوریم؟ همانطور که میدانید، رنگ پریدگی پوست میتواند راز های بزرگی از کمبود منابع مهم در بدن را آشکار کند. گاهی اوقات به دلیل فقر مواد مغذی در بدن که عواملی مثل رژیم غذایی نا متعادل و پر از فست فود و ورزش نکردن و کورتیزولی شدن و داشتن یک سبک زندگی ناسالم ممکن است مواد مغذی را در بدن شما کم کند. و اگر شیوه درست زندگی کردن را دنبال نکنید دچار عوارضی از جمله رنگ پریدگی پوست میشوید.

برای رفع رنگ پریدگی صورت چه بخوریم؟

قبل از اینکه توضیح دهیم چه چیز هایی و چه مواد غذایی باید بخوریم تا رنگ پریدگی صورتمان خوب شود بهتر است که متوجه بشویم که رنگ پریدگی چیست و چرا اتفاق می افتد؟ در ادامه بررسی خواهیم کرد که چه عواملی باعث رنگ پریدگی پوست میشوند؟ و کمبود چه ویتامینی باعث زردی پوست میشود؟

بررسی کامل خواص بلوبری و تاثیر آن بر لاغری و زیبایی پوست

رنگ پریدگی پوست چیست؟

درواقع به پوستی که حالت طبیعی خود را از دست داده باشد و به اصطلاح حالت گلگون نداشته باشد ، پوست رنگ پریده می گویند و زمانی اتفاق می افتد که رنگ پوست به حالت زرد دیده شود.

چه عواملی باعث رنگ پریدگی پوست میشود؟

چه عواملی  باعث رنگ پریدگی پوست میشود؟
چه عواملی  باعث رنگ پریدگی پوست میشود؟

مهمترین عامل رنگ پریدگی پوست، کم خونی است. آهن در حمل اکسیژن خون نقش اصلی رادارد. گاهی اوقات کم خونی میتواند یکی از دلایل رنگ پریدگی باشد که  ناشی از خونریزی های طولانی در هنگام قاعدگی، زخم های گوارشی، مصرف بیش از حد آسپرین، التهابات معده و روده و حتی بواسیر باشد. علاوه بر اینها کم خونی میتواند در هنگام بارداری ، شیردهی و نخوردن مواد غذایی مثل گوشت قرمز دیده شود. گاهی میتوان از روی رنگ پوست صورت هم به کمبود این منابع مهم پی برد.

سیاهی زیر چشم نشانه کمبود کدام ویتامین است؟

در کم خونی گلبول های قرمز خون نمیتوانند اکسیژن را حمل کنند. پس سلول های بدن اکسژن کافی را به خوبی دریافت نمیکنند و همین موضوع باعث میشود تا شما احساس ضعف ، خستگی و گاهی سردرد داشته باشید و پوست صورت دچار رنگ پریدگی شود. اگر هم کم خونی حاد داشته باشید و درصورت رعایت یک رژیم غذایی مناسب میتوانید آهن کافی را دریافت کنید.

فراموش نکنید که، عواملی مثل استرس ، کم خوابی ، کم آبی بدن ، کمبود ویتامین های مهم و سیگار کشیدن میتواند باعث رنگ پریدگی شود.

برای رنگ پریدگی چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

برای رنگ پریدگی چه مواد غذایی مصرف کنیم؟
برای رنگ پریدگی چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

در قسمت اول قصد داشتیم تا به شما نشان دهیم که چه عواملی باعث تغییر و رنگ پریدگی صورت میشوند؟ حال که متوجه شده اید، باید گفت که نگران نباشید چرا که به سادگی میتوانید این رنگ پریدگی پوست را با مصرف برخی مواد مغذی مرتبط این رنگ پریدگی های پوست را از بین ببرید. در ادامه به سوالاتی مانند: برای رنگ پریدگی چه مواد غذایی مصرف کنیم؟ و برای رنگ پریدگی صورت چه بخوریم؟ پاسخ خواهیم داد.

بهترین زمان مصرف قرص کلاژن جوانسازی پوست صورت

مواد غذایی مفید برای درمان رنگ پریدگی پوست:

  • دریافت مکمل آهن و خوردن انواع گوشت قرمز ، ماهی و جگر
  • دریافت ویتامین هایی مثل ویتامین A  و ویتامین B12 ، ویتامین C ، ویتامین E  ، ویتامین  K  .
  • ویتامین A در مواد غذایی مثل هویج ، میوه ، سبزیجات
  • ویتامین B12 در گوشت و غلات
  • ویتامین E  در آجیل و روغن های گیاهی
  • ویتامین C در غذاهای گیاهی ، مرکبات و کلم بروکلی
  • و ویتامین K نیز در انواع توت ها و سبزیجات با برگ تیره مثل اسفناج وجود دارد.

برای درمان رنگ پریدگی چکار کنیم؟

 آزمایش خون

در ابتدای کار برای اینکه از کمبود منابع مغذی در بدن اطمینان حاصل کنید باید آزمایش خون دهید تا میزان یون ها ، مواد مغذی و مقدار گلبول های قرمز خون بررسی شود.

ورزش کردن

با ورزش کردن چون تعداد گلبول های قرمز افزایش می‌یابد  قلب خون بیشتری را پمپاژ میکند و پوست صورت حالت گلگلون پیدا میکند. داشتن رژیم غذایی متعادل که با همه صحبت هایی که در این پست انجام شد مصرف مواد غذایی فوق به شما کمک میکند. خواب کافی در طول شبانه روز میتواند انرژی لازم و فرصت کافی برای ریکاوری شدن سلول های پوست صورتتان باشد.

خوردن 8 لیوان آب در روز میتواند کم آبی بدن را جبران کند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.