Take a fresh look at your lifestyle.

برای سفیدی دندان چکار کنیم ؟

در سال 2015، آمریکایی ها بیش از 11 میلیارد دلار برای سفید کردن دندانها هزینه کردند، از جمله بیش از 1.4 میلیارد دلار برای محصولات سفید کننده در خانه پرداخت کردند. محصولات زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارد. با این حال، در بیشتر محصولات سفید کننده از مواد شیمیایی برای سفیدی دندان های شما استفاده می شود که بسیاری از افراد را نگران کرده است. اگر می خواهید دندانهای سفیدتری داشته باشید اما همچنین می خواهید از مواد شیمیایی برای مسواک زدن دوری کنید، در این مقاله گزینه های بسیار طبیعی و بی خطر ذکر شده است. برای سفیدی دندان چکار کنیم ؟ عوارض بلیچینگ دندان چیست؟

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می شود؟

عوامل متعددی باعث کدر شدن دندان ها می شود و موجب می شود دندان ها درخشش خود را از دست دهند. غذاهای خاصی می توانند مینای دندان شما را که بیرونی ترین لایه دندان شما است لکه دار کنند. علاوه بر این، تجمع پلاک روی دندان های شما می تواند زرد به نظر برسد. این نوع تغییر رنگ را معمولاً می توان با داروهای مرتب و تمیز کننده و سفید کننده برطرف کرد.

با این حال، گاهی اوقات دندان ها زرد به نظر می رسند زیرا مینای دندان سخت از بین رفته و عاج موجود در زیر را نشان می دهد. عاج یک بافت استخوانی به رنگ طبیعی زرد است که در زیر مینا قرار دارد.

6 روش ساده برای سفیدی دندان

1.روغن کشی روی دندان!

روغن کشی یک روش درمانی سنتی هند است که به منظور بهبود بهداشت دهان و دندان و سموم از بدن استفاده می شود. این روش شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان شما برای از بین بردن باکتری ها یی است که می تواند به پلاک تبدیل شده و دندان های شما را زرد نشان دهد.

به طور سنتی، هندی ها از روغن آفتابگردان یا کنجد برای روغن کشی استفاده می کردند، اما هر روغنی موثر است. روغن نارگیل یک انتخاب محبوب است زیرا طعم مطبوعی دارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد. روغن نارگیل همچنین سرشار از اسید لوریک است که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری ها شناخته می شود. چند مطالعه نشان داده است که روغن کشی روزانه باعث کاهش باکتری های دهان و التهاب لثه می شود.

متأسفانه، هیچ مطالعه علمی ثابت نکرده است که روغن کشیدن دندان شما را سفید می کند. با این حال، این یک عمل ایمن است و ارزش امتحان کردن را دارد. بسیاری از افراد ادعا می کنند که دندان هایشان پس از مالیدن منظم روغن سفید و روشن است.

آبسه ی دندان چیست؟ نحوه تشخیص و راه های دمان آبسه دندان

روغن کشی برای سفیدی دندان :

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود قرار دهید و روغن را روی دندان بکشید. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است ، بنابراین ممکن است لازم باشد چند ثانیه صبر کنید تا آب شود. کشیدن روغن را به مدت 15-20 دقیقه ادامه دهید.

نکته: حتما روغن نارگیل را به داخل توالت یا سطل آشغال تف کنید، زیرا ممکن است یک بار در لوله های تخلیه به حالت جامد برگردد و باعث گرفتگی آن شود.

برخلاف بسیاری از روش های سفید کردن دندان، کشیدن روغن نارگیل دندان های شما را در معرض اسید یا سایر مواد مینای دندان قرار نمی دهد. این به این معنی است که انجام آن روزانه ایمن است.

روغن نارگیل را می توانید بصورت آنلاین خریداری کنید.

خلاصه کشیدن روغن نارگیل شامل چرخش روغن در دهان شما به مدت 15-20 است
دقیقه برای از بین بردن باکتری ها. تمرین روزانه می تواند پلاک را کاهش دهد و ممکن است
دندانهای خود را روشن کنید.

2. با جوش شیرین مسواک بزنید

جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی است، به همین دلیل یکی از عناصر محبوب در خمیردندان های تجاری است. این یک ساینده ملایم است که می تواند به از بین بردن لکه های سطح دندان کمک کند.

علاوه بر این، جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان شما ایجاد می کند، که از رشد باکتری جلوگیری می کند. این دارویی نیست که دندان های شما را یک شبه سفید کند، اما باید به مرور تفاوت در ظاهر دندان ها را مشاهده کنید.

دانش هنوز ثابت نکرده است که مسواک زدن با جوش شیرین ساده دندان های شما را سفید می کند، اما چندین مطالعه نشان می دهد که خمیردندان حاوی جوش شیرین اثر سفید کنندگی قابل توجهی دارد.

یک مطالعه نشان داد خمیردندان های حاوی جوش شیرین به طور قابل توجهی در از بین بردن لکه های زرد دندان از خمیر دندان های استاندارد بدون جوش شیرین موثرتر هستند. هرچه غلظت جوش شیرین بیشتر باشد، تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

برای سفیدی دندان با جوش شیرین:

1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 2 قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و دندان های خود را با خمیر بدست آمده مسواک بزنید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

برای سفیدی دندان چکار کنیم ؟3. از پراکسید هیدروژن برای سفیدی دندان استفاده کنید

پراکسید هیدروژن یک ماده سفید کننده طبیعی است که باکتری های موجود در دهان شما را نیز از بین می برد. در حقیقت، مردم سالهاست که از پراکسید هیدروژن برای ضد عفونی کردن زخم ها استفاده می کنن ، زیرا این ماده توانایی از بین بردن باکتری ها را دارد. بسیاری از محصولات سفید کننده تجاری حاوی پراکسید هیدروژن هستند، اگرچه در غلظت بسیار بالاتر از آنچه استفاده خواهید کرد.

یک مطالعه نشان داد که یک خمیر دندان حاوی جوش شیرین و 1٪ پراکسید هیدروژن منجر به سفید شدن دندانها به میزان قابل توجهی می شود. مطالعه دیگری نشان داد مسواک زدن با یک خمیر دندان تجاری حاوی جوش شیرین و پراکسید دو بار در روز منجر به 62٪ دندان سفید در 6 هفته می شود . با این حال، برخی از سوالات در مورد ایمنی پراکسید هیدروژن وجود دارد.

در حالی که غلظت های بسیار رقیق شده ایمن به نظر می رسند، اما غلظت زیاد یا استفاده بیش از حد از آنها می تواند باعث تحریک لثه و حساسیت دندان شود. همچنین این نگرانی وجود دارد که دوزهای بالا ممکن است باعث سرطان شو ، اما این ثابت نشده است.

یکی از راه های استفاده از پراکسید هیدروژن، دهان شویه قبل از مسواک زدن است. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از عوارض جانبی از محلول 1.5 یا 3٪ استفاده می کنید.

روش استفاده از پراکسید برای سفیدی دندان :

متداول ترین غلظت پراکسید هیدروژن در داروخانه محلول 3٪ است. با مخلوط کردن میزان مساوی پراکسید و آب می توانید این غلظت را به راحتی 5/1 درصد رقیق کنید.

روش دیگر استفاده از پراکسید هیدروژن مخلوط کردن آن با جوش شیرین برای تهیه خمیر دندان است. 2 قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن را با 1 قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و به آرامی دندان های خود را با این مخلوط مسواک بزنید.

استفاده از این خمیر خانگی را به چند بار در هفته محدود کنید، زیرا استفاده بیش از حد از آن باعث فرسایش مینای دندان شما می شود.

4. برای سفیدی دندان میوه و سبزیجات بخورید

رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات ممکن است هم برای بدن و هم برای دندان ها مفید باشد. در حالی که هیچ جایگزینی برای مسواک زدن نیست، میوه ها و سبزیجات ترد و خام می توانند هنگام جویدن پلاک ها را مالش دهند. توت فرنگی و آناناس دو میوه ای هستند که ادعا می شود به سفید شدن دندان های شما کمک می کنند.

توت فرنگی

برای سفید کردن دندان ها، مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین یک درمان طبیعی است که توسط افراد مشهور محبوب شده است. طرفداران این روش ادعا می کنند که اسید مالیک موجود در توت فرنگی باعث تغییر رنگ دندان شما می شود، در حالی که جوش شیرین لکه ها را از بین می برد. با این حال، این درمان به طور کامل توسط علم پشتیبانی نشده است.

اگرچه توت فرنگی ممکن است به لایه برداری دندان ها و سفیدتر نشان دادن دندان کمک کند، اما بعید است به لکه های دندان نفوذ کند. اگر تصمیم دارید این روش را امتحان کنید، استفاده از آن را به چند بار در هفته محدود کنید.

با وجود مطالعاتی که نشان داد خمیر توت فرنگی و جوش شیرین کمترین تأثیر را روی مینای دندان دارد، استفاده بیش از حد از آن می تواند باعث آسیب شود.

برای استفاده از این دارو ، یک توت فرنگی تازه را خرد کرده ، آن را با جوش شیرین ترکیب کرده و مخلوط را بر روی دندان های خود مسواک بزنید.

آناناس

برخی ادعا می کنند که آناناس می تواند دندان ها را سفید کند. یک مطالعه نشان داد که یک خمیر دندان حاوی بروملین، آنزیمی که در آناناس یافت می شود، به طور قابل توجهی در از بین بردن لکه های دندان موثرتر از یک خمیر دندان استاندارد است. با این حال، هیچ مدرکی وجود ندارد که خوردن آناناس همان اثر را ایجاد کند.

دندان چگونه خراب می شود (۱۴ عادت که دندان های شما را خراب می کند)

5- از بروز لکه های دندان جلوگیری کنید

در حالی که دندان های شما با افزایش سن به طور طبیعی زرد هستند، اما برخی موارد می توانند از لکه های دندان جلوگیری کنند. لکه دار کردن دندان با غذاها و نوشیدنی ها را محدود کنید. قهوه، شراب قرمز، نوشابه و توت های تیره برای لک شدن دندان بدنام هستند. این بدان معنا نیست که شما باید کاملاً از آنها اجتناب کنید، اما باید مدت تماس این مواد با دندان های خود را محدود کنید.

در صورت امکان، از نوشیدنی های معروف به لکه دار شدن دندان ها از داخل نی استفاده کنید تا از تماس مستقیم با دندان های شما جلوگیری کند. علاوه بر این، به زودی پس از مصرف یکی از این مواد غذایی یا نوشیدنی ها، دندان های خود را مسواک بزنید تا تأثیر آنها بر رنگ دندان های شما محدود شود. علاوه بر این، از استعمال دخانیات و جویدن تنباکو خودداری کنید، زیرا هر دو می توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند.

برای سفیدی دندان مصرف قند خود را محدود کنید. اگر می خواهید دندانهای سفیدتری داشته باشید، میزان قند خود را کاهش دهید. یک رژیم غذایی سرشار از قند از رشد استرپتوکوک موتانس، نوع اصلی باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک و التهاب لثه می شوند، پشتیبانی می کند. هنگام مصرف یک ماده غذایی شیرین، حتماً خیلی زود دندان های خود را مسواک بزنید.

مقدار زیادی کلسیم در رژیم غذایی خود قرار دهید. غذاهای غنی از کلسیم، مانند شیر، پنیر و کلم بروکلی، ممکن است از دندان های شما در برابر فرسایش مینا محافظت کنند.

6. ارزش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دست کم نگیرید

در حالی که برخی از تغییر رنگ دندان ها به طور طبیعی با افزایش سن همراه است، اما تا حد زیادی نتیجه تجمع پلاک است. مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان می تواند با کاهش باکتری های موجود در دهان و جلوگیری از تجمع پلاک، به سفید ماندن دندان ها کمک کند. خمیر دندان به آرامی لکه های دندان های شما را می پاشد و نخ دندان باکتری هایی را که منجر به پلاک می شوند از بین می برد. تمیز کردن منظم دندان همچنین به تمیز و سفید ماندن دندان کمک می کند.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.