Take a fresh look at your lifestyle.

ثروتمند ترین شرکت های جهان در سال ۲۰۱۶

شرکت اپل برای اولین بار از بین لیست 500 عدد از بزرگترین و ثروتمندترین شرکت های جهانی جزء 10 رتبه برتر جهان شناخته شده است.

شرکت غول پیکر کالیفرنیا،یکی از با ارزش ترین کمپانی های جهان که شمار فروش نقدی آن به حدود 215 میلیار دلار رسید و همچنین به رغم کاهش فروش آیفون در سال گذشته به لیست انحصاری و منحصر بفرد کمپانی ها پیوست.

قرارگرفتن شرکت اپل در بین 10 شرکت برتر و ماندن در آن در سال کار دشواریست.

سایر شرکت کنندگان در لیست که به طور معمول توسط شرکت های نفت تحت سلطه قرار گرفته اند، قیمت پایین نفت در 18 ماه گذشته را تحت تأثیر قرار داده اند، در حالی که ولکسواگن خودروساز آلمانی خودروهای دیزلی خود را با رسوایی و مشکل ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای مواجه کرده است.

 

والمارت، غول خرده فروشی ایالات متحده که شرکت  Asda را در انگلیس دارد، سومین سال متوالی در رتبه اول قرار دارد. ویراستاران این لیست گفتند: این سرمایه گذار به شدت در فروشگاه های خود و تجارت الکترونیک به منظور به دست آوردن سهم بازار از آمازون سرمایه گذاری کرده است.

سردبیران این فهرست گفتند: “بزرگترین شرکت های دنیا طی سال گذشته یک قدم بزرگ را پشت سر گذاشتند.” “فروش انباشته 500 شرکت بزرگ جهان … . که برای اولین بار از سال 2010 کاهش یافته است. و البته نه به این مقدار . مجموع درآمد کاهش یافته از 31.2 تریلیون در سال 2014 به 27.6 تریلیون دلار در سال 2015 رسیده است، و یا کاهش در ll.5pc سود به میزان 1.44 تریلیون دلار کاهش یافت. کاهش اقتصاد چین و رشد دشوار در ایالات متحده و اروپا  ثروت جامعه مدنی ضعیف را نشان می دهد. 500 شرکت ثروتمند باتوجه به درآمد سالانه خود در لیست رتبه بندی میشوند. شرکت های آمریکایی با ثبت 134 شرکت، پس از آن چین با 103 و ژاپن با 52، غالب می شوند. بریتانیا 26 شرکت ثروتمند در بین این 500 شرکت دارد که 17 شرکت آنها در لندن مستقر هستند.

 

10 شرکت برتر در بین 500 شرکت ثروتمند جهان:

1.والمارت:درآمد سالیانه:428 میلیارد دلار

این شرکت غول پیکر آمریکایی بنام Aska در انگلستان واقع شده است.رقمی که این شرکت در بین 500 شرکت جهانی ادعا کرده است از سال 1995 تاکنون چیزی بالغ بر یازده برابر شده است.والمارت افزایش دستمزد و سرمایه گذاری در فن آوری را به خود جلب کرده است.

شرکت والمارت

2.شبکه دولتی:330 میلیار دلار

بزرگترین شرکت قدرتمند در جهان، دولتی است و مسئولیت شبکه ملی چین را دارد.

شرکت های پولدار

3.نفت ملی چین:299 میلیارد دلار

همچنین CNPC که متعلق به دولت چینی است، یک غول نفت جهانی است که مالکیت پتروشیمی چین را به طور عمومی فهرست می کند. این عملیات در سراسر خاورمیانه و روسیه انجام می شود.

4.گروه سینوپیک:294 میلیارد دلار

با این وجود یکی دیگر از غول های نفت چینی، شرکت نفت چین و شیمی، یا sinopec است که در هنگ کنگ ذکر شده است.

 

5.پوسته هلندی سلطنتی:272 میلیارد دلار

غول انگلو هلندی جزء FTSE 100 است که اخیرا گروه BG مبتنی بر خواندن را در یک ترکیب 40 میلیارد دلاری بحث انگیز جذب کرده است.

6.اکسون موبایل:246 میلیارد دلار

غول نفتی مستقر در تگزاس در سال 1998 از ادغام Exxon و Mobil تشکیل شد.که همچنین به عنوان Esso در انگلستان بهره برداری میکند.

  1. شرکت ولکسواگن :237 میلیارد دلار

سازنده خودرو آلمانی بعد از پذیرفتن نصب نرم افزار در موتورهای دیزلی 11 متری که به آنها امکان آزمایشات انتشار گازهای گلخانه ای را داد،یکسال پر از لذت را تجربه کرده است.او امروز گفت که ضربه به سودش ممکن است به اندازه فکر اول بد نباشد.

  1. شرکت تویوتا:237 میلیارد دلار

میزان درآمد شرکت تویوتا با والکسواگن تقریبا مانند یکدیگر است،البته تویوتا خودروی بیشتری در مقایسه با رقبای آلمانی خود تولید کرده است.یعنی در سال 2014  مقدار 10.3 میلیون دستگاه خودرو تولید شده در حالیکه کمپانی والکسواگن 10.1 میلیون دستگاه تولید کرده است.

  1. شرکت اپل:234 میلیارد دلار

اپل با ارزش بازار 550 میلیارد دلار، اغلب با ارزش ترین شرکت در جهان نامیده می شود. در سال 2016 مجبور شد با سقوط فروش آیفون رقابت کند.

 

10.شرکت BP:درآمد سالیانه:226 میلیارد دلار

شرکت نفت بریتانیا همچنان پس از انفجار مرگبار در سکوی نفت در عمق آب در سال 2010 به این رتبه رسیده است که در اوایل ماه جاری اعلام کرد که مجموع  لایحه برای این فاجعه که منجر به نشت نفت در خلیج مکزیک شد 61.6 میلیارد دلار خواهد بود.

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.