Take a fresh look at your lifestyle.

بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت به طور مؤثر کدام است؟

سلولیت به چربی های ذخیره شده در زیر پوست گفته می شود، با تجمع چربی ها در بعضی از قسمت های بدن مانند ران ها،  باسن و زیر شکم، گردش خون در این نواحی کمتر شده و منجر به کاهش تولید کلاژن میشود و دفع سموم بدن را با مشکلاتی همراه میسازد ، که اصطلاح پوست پرتقالی نیز به آن داده می شود.

سلولیت یک بیماری محسوب نمی شود ولی ظاهر خوبی هم در بدن به همراه ندارد، سبک نادرست زندگی در به وجود آمدن این عارضه نقش اساسی دارد، بین 80 تا 90 درصد زنان در طول زندگی خود با سلولیت رو به رو شده اند و از آنجا که همه ی خانوم ها به فکر داشتن یک اندام مناسب هستند، ما در این مطلب سعی داریم شما را با درمان سلولیت آشنا کنیم و بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت را به شما معرفی کنیم:

عوامل اصلی به وجود آمدن سلولیت:

  • تغییرات هورمونی
  • ژنتیک
  •  نداشتن رژیم غذایی سالم (خوردن غذاهای پر چرب و نبود فیبر کافی در رژیم غذایی)
  • مصرف کمتر مایعات و کم آبی بدن
  • کمبود فعالیت بدنی و نداشتن تحرک
  • بارداری و زایمان

بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت:

راه های بسیاری برای درمان سلولیت به ویژه سلولیت ران پا وجود دارد مانند لیزر درمانی برای درمان سلولیت، انجام حرکات ورزشی مانند اسکوات و ماساژ سلولیت انجام داد ولی در این نوشته ما قصد داریم درمان سلولیت با داروهای گیاهی را مورد بررسی قرار دهیم و بهترین داروهای گیاهی که برای درمان سلولیت توصیه شده اند را به شما معرفی کنیم.

1- روغن نارگیل

بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت
روغن نارگیل موجب کلاژن سازی و رفع چربی های تجمع یافته زیر پوست می شود.

از قدیم با خواص و فواید بسیاری همراه بوده است که از جمله ی این فواید کمتر کردن سلولیت میباشد، این روغن به راحتی جذب شده و جریان خون را بالا میبرد و موجب کلاژن سازی و رفع چربی های تجمع یافته زیر پوست میشود. روش استفاده از این روغن به این صورت است که مقدار مناسب از این روغن را روی قسمتی که دارای سلولیت است ماساژ می دهیم این کار باعث کمتر شدن ناهمواری آن قسمت از بدن و زیباتر شدن پوست افراد میشود.

این روغن یکی از بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت میباشد. اما قبل از مصرف این روغن آن را در محل کوچکی از پوست خود امتحان کنید که حساسیت به این روغن نداشته باشید، برای گرفتن نتیجه ی بهتر، از روغن نارگیل ارگانیک استفاده کنید.

2- فلفل قرمز

فلفل قرمز موجب رفع سلولیت و سموم انباشته در بدن
فلفل قرمز به رفع سموم از بدن کمک بسیاری میکند

فلفل قرمز را می توان یک داروی گیاهی رفع سلولیت دانست. مصرف منظم فلفل قرمز در رفع سلولیت بسیار موثر می باشد. این ادویه به رفع سموم از بدن کمک میکند. آب لیمو ترش تازه، یک قاشق چای خوری فلفل قرمز و یک قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید، این مخلوط را می توانید یک یا دوبار در روز به مدت یک یا دوماه برای دفع سموم بدن و بهبود سلولیت استفاده کنید.

3- از بین بردن سلولیت با قهوه

تاثیرات قهوه در رفع سلولیت
قهوه به عنوان یک لایه بردار قوی عمل می کند.

قهوه به دلیل داشتن کافئین باز کننده ی رگ های خونی بوده و باعث افزایش گردش خون در بدن می شود، ماساژ این ماده روی پوست باعث آزاد شدن سموم در بدن و کاهش چربی های مضر زیر پوست میشود. در مورد ماسک های مختلف قهوه نیز بیشتر بدانیم.

برای درمان سلولیت با قهوه به شکل زیر عمل کنید:

یک چهارم فنجان قهوه، سه قاشق غذا خوری شکر و دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر درآید.
کمی از این خمیر را بردارید و روی آن قسمت بدن که دچار سلولیت شده به خوبی ماساژ دهید و در پایان با آب ولرم بشویید.

این درمان را می توانید دو یا سه بار در هفته برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه انجام داد. شکل دیگر استفاده از قهوه برای درمان به این صورت است که یک فنجان قهوه را به مدت 20 ثانیه گرم کنید و کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی چربی ها بمالید و آن را با نایلون پلاستیکی بپوشانید. نیم ساعت بگذارید بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا بهبود حاصل شود.

4- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی و دفع سلولیت
مصرف گوجه فرنگی در جلوگیری از انباشت چربی ها بسیار موثر است.

برای درمان سلولیت با گیاهان دارویی می توانید از کوجه فرنگی استفاده کنید. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است و به جلوگیری از انباشت چربی در یک جا و جلوگیری از تجزیه کلاژن که در مقاومت پوست و سلولیت نقش بسیار زیادی دارد، کمک خواهد کرد.

یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را با دو عدد گوجه فرنگی له شده ترکیب کنید. به مدت یک ربع این ترکیب را روی قسمت های سلولیت به خوبی ماساژ دهید. بعد از آن آبکشی کنید،  به مرور اثر آن را در درمان سلولیت خواهید دید.

5- روغن رزماری و رازیانه

               روغن رازیانه و کاهش و رفع سلولیت               

ماساژ ترکیب این روغن ها می تواند در کاهش و رفع سلولیت مفید واقع شود، و به عنوان یکی دیگر از بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت شناخته شده است. به منظور استفاده به یک نسبت مساوی روغن رزماری را با روغن رازیانه ترکیب کنید و از این محلول برای ماساژ بدن استفاده کنید. این کار باعث گردش سریع خون در بدن و رفع چربی های ذخیره شده در زیر پوست می شود.

6- از بین بردن سلولیت با سرکه سیب

بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت: سرکه سیب

برای درمان سلولیت با سرکه سیب میتوان به سه روش عمل کرد:

۱. هر روز صبح مخلوطی از دو قاشق سوپ خوری سرکه خالص به همراه آب و عسل را ترکیب کرده و به مدت یک ماه استفاده کنید.

۲. به میزان مساوی سه قاشق سوپ خوری سرکه سیب، سرکه ساده و روغن زیتون راه با هم ترکیب کنید و نقاطی از بدن که دچار سلولیت است را ماساژ دهید.

۳. شما همچنین میتوانید سرکه سیب را با عسل مخلوط کنید و به وسیله یک پنبه بر روی همان قسمت هایی از بدن دارای سلولیت است ماساژ دهید زمانی که سرکه سیب را با عسل ترکیب میکنیم جذب عسل بالاتر میرود و نتیجه بهتری حاصل میشود، این روش نیز از جمله بهترین داروی گیاهی برای رفع سلولیت میباشد.

از جمله روش های دیگر برای رفع سلولیت:

تا اینجا بهترین داروهای گیاهی برای رفع سلولیت را به شما معرفی کردیم شما می توانید علاوه بر روش های ذکر شده روش های دیگر رفع سلولیت را نیز همزمان انجام دهید. در ادامه چند روش مفید برای درمان سلولیت را به شما معرفی می کنیم:

استفاده از مسواک یا برس خشک

یکی از ساده ترین و مرسوم ترین روش ها برای رهایی از سلولیت استفاده از برس خشک می باشد. روش برس خشک گردش خون رادر بدن افزایش میدهد و با پوسته پوسته کردن پوست آن قسمت که دارای سلولیت است، باعث بهبود شده و تجمع سموم را از بدن دفع می کند در این روش پوست بدن و برس را (که از مواد طبیعی ساخته شده) کاملا خشک میکنیم و سپس به مدت 5 دقیقه، به آرامی روی چربی ها ماساژ میدهیم. این روش را میتوان یک بار در روز طی چند ماه برای بهبود آن قسمت های بدن که دچار سلولیت شده انجام داد.

ماساژ سلولیت

یکی از روش های از بین بردن سلولیت ماساژ نواحی دارای سلولیت است. از آن جایی که سلولیت از تجمع چربی ایجاد می شود و بافت چربی نرم و شکننده است می توان با ماساژ دادن تجمع سلولیت را شکسته و گردش خون را بهبود بخشید.

تمرینات ورزشی برای درمان سلولیت

حرکات ورزشی مانند اسکوات برای درمان سلولیت به ویژه درمان سلولیت پشت ران بسیار مفید است. دیگر تمرینات ورزشی برای درمان سلولیت مانند طناب زدن، حرکت لانگز، دوچرخه، ورزش یوگا و … را در کنار درمان های گیاهی سلولیت انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

درمان سلولیت با لیزر

اساس کار درمان سلولیت با لیزر ماساژ عمیق پوستی برای یکنواخت کردن ناهمواری های سطح پوست می باشد. شما می توانید در کنار روش های دیگر لیزر درمانی برای برطرف کردن سلولیت را نیز امتحان کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.