Take a fresh look at your lifestyle.

بهترین راهنمای خرید مرغ عشق سالم

چگونه یک مرغ عشق سالم بخریم ؟

اگر قصد مرغ عشق دارید باید در خرید آنها دقت کنید که سالم و جوان باشند زیرا آنها بین ۹ تا ۱۴ سال عمر میکنند ، برای این کار کافیست به چند نکته توجه کنید : سلامتی پرنده ، شخصیت ، سروحال و …. بودن . بهتر است برای پیدا کردن یک پرنده مناسب وقت و حوصله به خرج بدهید .

 

خرید از فروشگاه معتبر
خرید از فروشگاه معتبر

برای یک خرید مطمئن و سالم باید با فروشندگان بسیاری ملاقات کرده و پرنده های زیادی را ببینید تا بتوانید بهترین و مطمئن ترین خرید را داشته باشید .

قبل از خرید باید به نکات ساده و کلیدی بسیاری دقت کنید برای مثال : مطمئن شوید که قفس پرنده به طور منظم تمیز شده باشد. مطمئن شوید که فروشنده قبل از دست زدن به پرنده دستان خود را شسته باشد ،

راهنمای خرید مرغ عشق سالم
راهنمای خرید مرغ عشق سالم

نکته دیگر این است که باید توجه داشته باشید که مرغ عشق ها برای زندگی به یک جای بزرگ و تمیز احتیاج دارند ، در مورد قفس پرنده دقت کنید که آیا مرغ عشق های زیادی در قفس هستند که نمیتوانند به سادگی حرکت کنند ؟ آیا قفس کثیف میباشد ؟ آیا پرنده ها آب کافی در قفس دارند؟ آیا پرندگان غذای کافی و متنوعی مانند : غلات ، سبزیجات و دانه در قفس دارند ؟ .

بررسی قفس پرنده
بررسی قفس پرنده

دقت کنید که پرنده ظاهری سرحال و شاداب داشته باشد ، مرغ عشق باید با بقیه مرغ عشق ها بازی کرده و جنب و جوش داشته باشد . به پرهای پرنده دقت کنید ، پرهای سالم وسلامت باید نرم و براق بوده و پف کرده نباشند .

نوک و پاهای پرنده نباید پوست پوست شده باشند .

سوراخ های دماغ پرنده باید تمیز باشند و هیچگونه ترشحی نداشته باشند .

مرغ عشق نباید هیچگونه رشد غیرعادی داشته باشد چه بزرگ تر از بقیه چه کوچکتراز آنها باشد .

توجه به ظاهر مرغ عشثق
توجه به ظاهر مرغ عشثق

توجه کنید که وقتی پرنده تنهاست آرام و گوشه گیر شدن آن امری طبیعی میباشد و نباید آن را نکته منفی درباره پرنده دانست ، همچنین وقتیکه شما به قفس نزدیک میشوید پف کردن پرهای پرنده نیز امری طبیعی میباشد . معمولا پرنده های موجود در پرنده فروشی تربیت شده و اهلی نیستند از این جهت شما باید وقتی را صرف تربیت پرنده خود کرده و یا یک پرنده دستی یا تربیت شده تهیه کنید .

راهنمای خرید مرغ عشق
راهنمای خرید مرغ عشق

با توجه به خطوط سیاه روی پیشانی سن مرغ عشق را تشخیص دهید . مرغ عشقهای جوان ( زیر ۴ ماه ) دارای خطوط مشکی سرتاسری از پیشانی تا بالای اسفنجی ( قسمت گوشتی بالای نوک پرنده ) میباشند . در مرغ عشق های بالای ۴ ماه سن این خطوط از بین میروند . اگر مرغ عشق در حال ریزش پر میباشد یعنی حدود ۶ ماه سن دارد و بهترین سن برای آموزش پرنده همین ۶ ماهگی است .

توجه به سن پرنده
توجه به سن پرنده

اگر نر یا ماده بودن پرنده برای شما اهمیت دارد باید دقت کنید که : مرغ عشق نر : اسفنجی به رنگ آبی میباشد و مرغ عشق ماده : اسفنجی آبی بسیار کم رنگ ، قهوه ای یا بژ میباشد . البته  این روش فقط زمانی کاربرد دارد که مرغ عشق به اندازه کافی بزرگ شده باشد و خطوط مشکی از بین رفته باشد .

مرغ عشقهای نر خیلی بهتر صحبت کردن را یاد میگیرند ، بنابراین اگر میخواهید که صحبت کردن به آن یاد دهید حتما مرغ عشق نر خریداری نمایید ،

جنسیت مرغ عشق
جنسیت مرغ عشق

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.