Take a fresh look at your lifestyle.

بهترین زمان برای ورزش روزانه از نظر متخصصان ورزشی دنیا

همه به دنبال تناسب اندام و زیبایی و سلامتی بدن خود هستند و با رعایت رژیم های غذایی و ورزش کردن میخواهند تناسب اندام داشته باشند و یا تناسب اندام خود را حفظ کنند. در این پست قصد داریم تا بهترین زمان برای ورزش روزانه را مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم که چه زمانی از روز برای ورزش کردن بهتر است و چه ساعتی از روز زمان مناسبی برای انجام حرکات ورزشی روزانه می باشد؟ 

بهترین زمان برای ورزش و چربی سوزی روزانه

ورزش کردن و رعایت تغذیه و رژیم میتواند کمک شایانی به داشتن بدنی سالم کند. اگر به دنبال خبر های ورزشی هستید حتما میدانید که در برخی از زمان ها ورزش کردن تاثیر بسیار بیشتری گذاشته و مقدار متابولیسم بدن را افزایش میدهد. اگر شما در زمان مشخصی که تعیین شده ورزش کنید تاثیر بسیار بیشتری خواهید گرفت و بدن مورد نظر خود زوتر خواهید رسید. پس با ما همراه باشید تا تناسب اندام و ورزش کردن در بهترین  زمان را معرفی کنیم.

یک نکته جالبی که شاید ندانید این است که، مردان در معرض خطر دیابت کنترل قند خون بیشتری هستند و اگر در بعد از ظهر ورزش کنند چربی های شکم بیشتری از دست میدهند و قند خون آن ها کنترل میشود.

بهترین زمان ورزش در طول روز

بهترین زمان ورزش در طول روز
بهترین زمان ورزش در طول روز

مطالعات روی حیوانات و افراد نشان می دهد که هر بافت در بدن ما حاوی نوعی ساعت مولکولی است که تا حدی در پاسخ به پیام های بیولوژیکی مربوط به قرار گرفتن روزانه ما در معرض نور ، غذا و خواب، به صدا در می آید.

این ساعت های سلولی سپس هنگام تقسیم، سوختن در هنگام کار بیولوژیکی به کالیبراسیون کمک می کنند. با توجه به سبک زندگی ما، این ساعت ها ریتم شبانه روزی متعددی را در درون ما ایجاد می کنند که باعث می شود درجه حرارت بدن، سطح هورمون ها، قند خون، فشار خون، قدرت عضلانی و سایر سیستم های بیولوژیکی بدن در طول روز غوطه ور شوند.

فواید و عوارض ورزش در هوای سرد + نکات مهم

علم شبانه روزی همچنین نشان می دهد که بر هم زدن الگوهای طبیعی شبانه روزی 24 ساعته می تواند سلامت ما را مختل کند. به عنوان مثال افرادی که در شیفت شبانه کار می کنند و عادت خواب آنها کنار گذاشته می شود، در معرض خطر بالای مشکلات متابولیکی مانند چاقی و دیابت نوع 2 هستند.

این مورد در مورد افرادی که دیر هنگام در  شب، خارج از ساعات معمول شام می خورند، صدق می کند. اگرچه تحقیقات دلگرم کننده تر نشان می دهد که دستکاری در زمان خواب و وعده های غذایی می تواند سلامت متابولیسم را بهبود بخشد.

بهترین زمان برای ورزش روزانه بعدازظهر است

بهترین ورزش برای چربی سوزی شکم
بهترین ورزش برای چربی سوزی شکم

اکنون، دکتر شراوون و همکارانش اطلاعات مربوط به 12 مردی را که به طور مداوم بین 8 تا 10 صبح ورزش کرده بودند، جمع آوری و آنها را با 20 نفر دیگر مقایسه کردند که همیشه بین 3 تا 6 بعد از ظهر ورزش می کردند. آنها دریافتند که فواید تمرینات بعد از ظهر بسیار بیشتر از مزایای ورزش صبحگاهی است.

آیا ورزش با ماسک صورت در دوران کرونا خطرناک است؟

پس از 12 هفته، مردانی که بعد از ظهر رکاب زدند، حساسیت به انسولین به طور قابل توجهی بهتر از ورزشکاران صبح بود و در نتیجه توانایی بیشتری در کنترل قند خون داشتند. افرادی که در این مدت بعد از ظهر ها دوچرخه سواری می کردند و رکاب میزدند چربی دور شکم و پهلو آن ها بسیار کاهش پیدا کرده بود.

دکتر شراوون می گوید: “من معتقدم که انجام ورزش بدون توجه به زمانبندی بهتر از ورزش نکردن است.” “با این حال، این مطالعه نشان می دهد که ورزش بعد از ظهر ممکن است مفیدتر باشد.”

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.