Take a fresh look at your lifestyle.

تاثیر دارچین بر روی لک های پوستی شگفت انگیز است

اغلب ما از عطر و طعم بی نظیر دارچین لذت میبریم و گاها از این ادویه در غذاهای خود استفاده میکنیم. اما شاید برایتان جالب باشد که پوست ما نیز از دارچین لذت خواهد برد زیرا تاثیر دارچین بر لک های پوستی شگفت آور است.

ماسک های صورت برای شادابی و زیبایی پوست لازم هستند و برخی از آنها تاثیر شگرفی میگذارند. از بین بردن لک ها و جای جوش بر روی پوست و حتی خلاصی از جوش های سر سیاه روی بینی از کمترین تاثیرات ماسک های صورت هستند. چه بهتر است که به جای انتخاب ماسک های آماده،خود برای درست کردن آن دست به کار شویم. دارچین،این ماده طبیعی برای پوست به شدت مفید و مغذی است و ماسک های زیادی میتوان با آن درست کرد.
استفاده از دارچین در ماسک های صورت

تاثیر دارچین بر لک های پوستی چگونه است؟

دارچین عنصری طبیعی و دارای خواص بسیار است. خواص آنتی باکتریال و ضد میکروبی آن برای پاکسازی پوست شگفت انگیز است.
دارچین سبب افزایش کلاژن سازی پوست میشود. به همین دلیل استفاده از آن در ماسک های صورت باعث سفت کنندگی پوستتان خواهد شد.

دارچین منافذ مسدود شده را پاک می کند و سیاهی های روی پوست را میزداید. به سبب آنزیم خاص موجود در دارچین،شما یک حجم دهنده فوق العاده لب به خود هدیه میدهید. شما برای بدست آوردن ماسک هایی بر پایه دارچین،میتوانید از مواد زیادی برای ترکیب با آن استفاده کنید. ماست،عسل،آبلیمو برای ترکیب شدن با دارچین بهترین هستند.

همچنین بخوانید: طرز استفاده از آلوئه ورا برای زیبایی پوست

ترکیب دارچین با مواد دیگر برای صورت

معرفی انواع ماسک دارچین

دارچین با دارا بودن خاصیت کلاژن سازی و سفید کنندگی باعث جلوگیری از پیری و چین و چروک و رفع آکنه و جوش های پوستی میشود.
اگر هدفتان نرم و سالم و انعطاف پذیر کردن پوستتان است. دارچین با از بین بردن پوست های مرده خواسته های شما را به راحتی برآورده خواهد کرد.
ما به شما خواهیم گفت که برای هر کدام از مشکلات پوستی تان ماسک دارچین مناسب چه خواهد بود.

ماسک دارچین و عسل 

شاید بتوان گفت ماسک دارچین و عسل یکی از معروف ترین ماسک های صورت با خاصیت سفید کنندگیست.دارچین و عسل را با نسبت یک به سه باهم مخلوط کنید. (مثلا یک قاشق غذاخوری دارچین و سه قاشق غذاخوری عسل)

این ماسک را میتوانید برای صورت و گردن و حتی روی دست هایتان استفاده کنید تا معجره اش را شاهد باشید. همچنین استفاده از این ماسک برای سیاهی های آرنج و زانو و زیر بغل مفید است.

همچنین بخوانید: بهترین روش ها برای چاقی صورت

ماسک دارچین و عسل

تذکر : از این ماسک بیش از دو بار در هفته استفاده نشود و مراقب باشید تا با چشم هایتان تماس نداشته باشد.

ماسک دارچین و ماست

ماسک ماست آبرسانی عالی و خنک است و ترکیب ماست با دارچین نه تنها باعث شادابی و سفیدی پوست ما میشود بلکه از بین برنده جوش های چرکی نیز هست. ده قاشق ماست و سه قاشق دارچین را ترکیب کنید. 15 دقیقه روی صورت صورت نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید. برای تاثیر بیشتر از این ماسک روزی دوبار ، صبح و شب استفاده کنید.

ماسک دارچین و ماست

ماسک دارچین و موز

موز را میتوان یک نرم کننده و سفید کننده بی نظیر معرفی کرد. با دارا بودن منابعی غنی،موز یک غذای کامل برای پوست است.
یک عدد موز رسیده را با چنگال له کرده و یک قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید. پس از خشک شدن ماسک روی صورت وقت شستشو میرسد.

اگر طبع گرمی دارید به این ماسک یک قاشق غذاخوری ماست نیز اضافه کنید. اینکار از گرم شدن بیش از حد صورت و تحریک آن جلوگیری خواهد کرد.

ماسک دارچین و موز

ماسک دارچین، عسل و لیمو

اسیدی بودن لیمو باعث پاکسازی عمیق پوست و تخلیه شدن منافذ باز آن میشود. ترکیب مستقیم دارچین و لیمو ترکیبی سوزاننده است و ممکن است در دقایق اول تحمل آن برایتان راحت نباشد؛ اما توجه داشته باشید که این ترکیب تنها برای سر سیاهی های روی بینی مورد استفاده است.
یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و یه چهارم قاشق غذاخوری دارچین برای اینکار کافیست. اما برای از بین بردن لک ها و آکنه های پوستی ماسک عسل و آبلیمو و دارچین میتواند بهترین گزینه پیش رویتان باشد. تنها لازم است به ترکیب قبل یک قاشق غذاخوری عسل هم اضافه شود.

ماسک عسل و آبلیمو و دارچین

استفاده از روغن دارچین برای از بین بردن لک های پوستی

روغن دارچین دو نوع دارد که نوع گران قیمت تر و تاثیر گذار تر آن روغن پوست دارچین است. روغن پوست دارچین از پوته خارجی درخت دارچین به دست می آید و عطر بوی قوی تری دارد. اما نوع دوم آن یعنی روغن برگ دارچین زرد رنگ است و عطر و بوی ملایمی دارد.

برای داشتن ماسک هایی با روغن دارچین گزینه های زیادی پیش رویتان است. اولین گزینه استفاده از آن با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل است. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با پنج قطره روغن دارچین ترکیب کرده و پوست خورد را ماساژ دهید.
توجه داشته باشید که این ترکیب حداکثر 10 دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

روغن دارچین را همچنین میتوانید با عسل و سرکه سیب ترکیب کنید. این ترکیب برای درمان قرمزی ناشی از جوش ها بسیار کارآمد است. برای استفاده طولانی مدت آن را در یک ظرف شیشه ای نگه دارید.

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 3 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب یا آبلیمو
  • 20 قطره روغن دارچین

روغن دارچین

منطقیست که اگر برای بار اول میخواهید هر کدام از این ماسک ها را روی پوست خود بگذارید ابتدا قسمتی از آن را برای تست حساسیت روی دستتان بگذارید.
البته علت محبوبیت ماسک دارچین همین است که بر روی بیشتر پوست ها نتیجه مثبتی داشته و کمترین حساسیت را بروز داده است.
تاثیر دارچین بر لک های پوستی کامل آشکار است و فورا درمیابید که ساخت ماسک هایی فوق العاده را آموخته اید پس دست به کار شوید تا این معجزه صورتی عاری از هرگونه لک برایتان به ارمغان آورد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.