Take a fresh look at your lifestyle.

تعبیر خواب امام حسین (ع) و زیارت آن حضرت چیست؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده خواب شخصی را ببینید و پیش خود فکر کنید که آن شخص امام حسین (ع) بوده است؟ آیا دیدن امام حسین (ع) در خواب امکان پذیر است یا خیر؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم و درباره تعبیر خواب امام حسین (ع) و تعبیر خواب دیدن ضریح امام حسین از منابع معتبر تعبیر خواب بیشتر خواهیم گفت. برای دانستن تعبیر خواب زیارت کربلا حرم امام حسین (ع) کلیک کنید.

تعبیر خواب امام حسین (ع)

تعبیر خواب امام حسین (ع) به شور کلی نیک و پسندیده است اما اینکه در چه شرایطی خواب امام حسین (ع) را ببینید نیز بر تعبیر خواب شما تاثیر گذار خواهد بود. تعابیر دیدن خواب شخص امام حسین (ع) شش گوشه امام حسین (ع)، خون امام حسین (ع)، ضریح امام حسین (ع)، خیمه امام حسین (ع)، امام حسین (ع)، صدا زدن امام حسین (ع) و … می تواند متفاوت باشد. همچنین تعبیر خواب دیدن امام حسین (ع) از نظر معبران مختلف می تواند متفاوت باشد.

همچنین ببینید: مجموعه عکس های کربلا، بین الحرمین و پیاده روی اربعین

تعبیر خواب دیدن شخص امام حسین (ع)

در حدیثی از پیامبر آورده شده که شیطان به شکل من و جانشینانم ظاهر نمی شود. بنابراین اگر شما در خواب امام حسین (ع) را ببینید حتما شخص آن حضرت را زیارت نموده اید البته به شرطی که چهره آن حضرت را در خواب ببینید. دیدن امامان معصوم در خواب می تواند نشانه ای از رضایت قلبی ایشان از شما باشد. در هر شرایطی که چنین خوابی ببینید تعبیر آن عاقبت به خیری و برآروده شدن حاجات می باشد.

طبق نظر مرحوم حاجی نوری در کتاب دارالسلام شخصی که دارای اعتقادات درست بوده و عقیده قلبی در مورد پیامبر و ائمه داشته باشد اگر آنان را در خواب ببینید رؤیایش حقیقی است اما این نمی تواند دلیل بر این باشد که خواب حجت باشد به این معنی که مبدأ برای تشریع حکم شرعی و ثبوت اصلی از اصول شرعی باشد.

تعبیر خواب حرم امام حسین (ع)

تعبیر خواب حرم، صحن و بارگاه و شش گوشه امام حسین از دیدگاه امام صادق (ع) برآورده شدن خواسته ها و حاجت های صاحب خواب است. اگر در خواب ببینید که در ضریح امام حسین حضور دارید گشایش در کارهای شما حاصل می شود. همچنین تعبیر خواب زیارت امام حسین (ع) حاجت روایی به واسطه امام حسین (ع) می باشد.

تعبیر خواب دیدن امام حسین ع از ابن سیرین

از دیدگاه ابن سیرین تعبیر خواب دیدن امام حسین (ع) این است که از شخص بزرگی خیر و منفعت بسیار به شما می رسد. همچنین ابن سیرین معتقد است دیدن خواب سیدالشهدا امام حسین ع به شهادت رسیدن نیز می باشد.

همچنین بخوانید: تعبیر خواب زیارت امامزاده چیست؟

تعبیر خواب عزاداری برای امام حسین (ع)

از ابن سیرین:

ابن سیرین حاجت روایی و حل مشکلات و گشایش در کارها را تعبیر خواب عزاداری برای امام حسین (ع) دانسته است.

شیخ طوسی:

تعبیرخواب زنجیز زنی و سینه زنی برای امام حسین خیر و نیکو اسـت و آرزوهای شخص صاحب خواب برآورده خواهد شد.

تعبیر خواب امام حسین در کتاب علامه مجلسی

رحمت، عزت، نعمت، شرف، دولت، ظفر، سعادت، ریاست، قوّت، اسانی ده وجهی است که تعبیر خواب دیدن خواب امامان معصوم می تواند به همراه داشته باشد. همچنین مانوس شدن با بزرگان و عالمان دینی نیز تعبیر دیگری از دیدن خواب امام حسین (ع) می باشد.

داستان واقعی دیدن خواب امام حسین (ع)

جناب آقاي محمد شريف رازي نقل مي‏کند:

“پس از گذشت دو سال از سفر به عراق که ناموفق بودم، يک سال بعد از حادثه‏ي شهريور 1920 بود که براي زيارت عتبات عاليات شوق عجيبي به من دست داد به طوري که نمي‏توانستم يک لحظه اين جريان را از خود دور کنم. به  همين دليل به فکر دومين سفر افتادم. براي رسيدن به اين امر بزرگ، دست توسل به سوي امام حسين عليه‏السلام دراز کردم و براي خواندن زيارت عاشورا آماده شدم و هر روز علاقه‏ي من نسبت به اين کار بيشتر مي‏شد. اين علاقه و شور موقعي بود که به دليل جنگ جهاني دوم و ورود نيروهاي متفقين به خاک ايران و عراق و رابطه ميان دو کشور همسايه، اجازه‏ي مسافرت به کسي داده نمي‏شد؛ اما من به مرحله‏اي از بي‏قراري رسيده بودم که راحتي و آسايش خاطر را از دست داده بودم و همواره در انديشه سفر به کربلا و نجف و کاظمين بودم. در همان دوران، شبي در عالم خواب ديدم که به کربلا مشرف شده‏ام و در اوج سرور و شادماني به حرم پيشواي آزادگان حضرت امام حسين عليه‏السلام شرفياب شدم در آستان مقدس آن حضرت، يکي از خدمتگزاران دستم را گرفت و گفت: دوست عزيز! مي‏خواهي امام حسين عليه‏السلام را زيارت کني يا قبر و ضريح منور ايشان را، او من را به سرداب مقدس که زير ساختمان حرم مطهر بود، برد و قبر شريف امام حسين عليه‏السلام را نشانم داد و گفت: مولايت را زيارت کن. هنگامي که نگاه کردم: گويي قبر گشوده شد و امام حسين عليه‏السلام را ديدم که فرزند بزرگوارش علي اکبر عليه‏السلام پايين پاي مبارکش بود و طفل شش ماهه‏اش علي اصغر عليه‏السلام روي سينه‏ي پاکش. ناگاه از خواب بيدار شدم؛ اما ديدگانم گريان بود و قلبم سوزان و در همان حال اين شعر را سرودم:”

به جز حسين مرا ملجأ و پناهي نيست

در اين عقيده يقين دارم اشتباهي نيست

ره نجات حسين است و دوستي حسين

به سوي حق به جز از اين طريق راهي نيست

اگر تو حکم غلامي من کني امضا

به هيچ محکمه خوفم زد او گاهي نيست

تعبیر خواب کاروان امام حسین (ع)

از ابن سیرین:

اگر ببینی همراه کاروانی که افراد آن درستکار هستند حرکت می‌کنی، تعبیرش خیر و خوبی و درستی می‌باشد، ولی اگر بدکار و مفسد باشند تعبیرش شر و فساد است. اگر ببینی در حالت سواره با کاروان می‌روی، یـعـنـی به خواستۀ خودت خواهی رسید، ولی اگر ببینی در حالت پیاده و با وضعیت فقر و بینوائی با کاروان حرکت می‌کنی، یـعـنـی به خواستۀ خودت نمی‌رسی.

از ابراهیم کرمانی:

اگر ببینی قافله به طرف خانه می‌رود، یـعـنـی کار گره خورده و بسته تو گشایش پیدا می‌کند، ولی اگر ببینی به طرف خانه نمی‌رود تعبیرش بر خلاف تعبیر قبلی است. اگر ببینی در حالت سواره با کاروان می‌روی و اسباب و وسائل کاملی داری، یـعـنـی نعمت کاملی به دست می‌آوری،

تعبیر خواب خیمه امام حسین (ع)

از روایت محد العنبری:

دیدن خیمه در خواب، دلیل بر رسیدن مژده ای است. ممکن است بر همسر شخص دلالت داشته باشد؛ به سفر کردن نیز، تعبیر میشود.

تعبیر خواب خیمه امام حسین (ع) به روایت امام صادق:

دیدن خیمه درخواب بر پنج وجه است:

  • سلطنت
  • ریاست
  • ولایت
  • مهتری،
  • سرهنگی

تعبیر خواب صدا زدن امام حسین علیه السلام

اگر شما در خواب دیدید که خودتان یا شخص خاصی در حال صدا زدن اسم امام حسین علیه السلام می باشد، می توان تعبیر را اینگونه برداشت که شما باید از ویژگی های آن حضرت در زندگی خود به کار ببرید.

ممکن است بلایی به سراغ شما آمده باشد که نشان صدا زدن اسم امام حسین اعطای صدقات می باشد یا ممکن است در مورد کاری بخواهید قضاوت کنید که در اینجا ویژگی رعایت حقوق امام حسین علیه السلام مورد بحث است و باید این ویژگی را در خود به وجود بیاورید.

جمع بندی:

تعبير خواب امام حسین (ع) یا هر یک از چهارده معصوم بستگی به چند مورد دارد مانند اینکه:

حالت امام معصوم در خواب (خوشحال یا ناراحت)

منطقه ای که امام معصوم در آن حضور داشته است

سخن گفتن یا نگفتن امام معصوم

آیا امام معصوم چیزی به او داده یا چیزی از او گرفته اند و ..

بدون توجه به این جزئیات و به صورت کلی تعبیر خواب امام حسین و دیگر معصومین بسيار خوب است که انشاالله آثار آن به ما خواهد رسید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.