Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱۷ بهمن و وقایع مهم تاریخی

رویدادهای مهم 17 بهمن

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 17 بهمن مصادف با 6 فوریه رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در17 بهمن به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 17 بهمن

سالروز انتشار نخستين نشريه دانشگاهي 1878

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با 17 بهمن6 ژانویه مصادف با 17 بهمن سال 1878 بود که دانشگاه ییل، اولین نشریه دانشگاهی را منتشر کرد. این نشریه ییل نیوز نام داشت و دانشگاه های دیگر نیز از آن اقتباس کردند.

روزي كه روزولت مجبور شد بانكهاي آمريكا را ببندد 1933

رویدادهای مهم تاریخی 17 بهمن

بعد از انتخاب رزولت به ریاست فدراسیون ایالت متحده آمریکا، مردم برای خارج کردن پس انداز خود و با هدف خرید، به بانک ها هجوم برده بودند و به دلیل عدم موجودی کافی بانک ها، صف طولانی در مقابل بانک ها ایجاد شده بود که می توانست منجر به ایجاد شورش شود. از اینرو روزولت به مدت 10 روز بانک های کشور را تعطیل اعلام کرد.

الیزابت دوم ملکه انگلستان شد 1952

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با 17 بهمن

بعد از درگذشت جورج ششم، پادشاه انگلیس، در تاریخ 6 فوریه یا 17 بهمن 1952، دخترش الیزابت دوم به جای او انتخاب شد که تنها 25 سال داشت. او تا امروز، ملکه انگلستان و عضو جامعه مشترک المنافع می باشد.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 17 بهمن

  تولد اوا براون، همسر آدولف هیتلر 1912

افراد معروف متولد 17 بهمن: همسر هیتلر

17 بهمن یا 6 فوریه مصادف با تولد اِوا آنا پاولا هیتلر Eva Anna Paula Hitler، با نام خانوادگی اصلی براون، معشوقه و همسر آدولف هیتلر می باشد که در سن 17 سالگی با هیتلر آشنا شد. او یک عکاس بود و خیلی از عکس‌ ها و فیلم‌ های باقی‌ مانده از هیتلر، اثر اوست.

تولد باب مارلی، خواننده جامائیکایی 1945

تولد اشخاص مشهور جهان در تاریخ 17 بهمن: باب مارلی

باب مارلی bob marley، خواننده، ترانه‌ سرا، نوازنده گیتار و فعال اجتماعی بود که 17 بهمن مصادف با 6 فوریه سال 1945 در جامائیکا متولد شد. در بین برخی از آهنگ های رمانتیک او، بیشتر آهنگ‌ های باب، مضمون اجتماعی دارند.

افراد مشهوری که در تاریخ 17 بهمن، از دنیا رفتند

درگذشت عبدالکریم قریب، پدر علم زمین شناسی ایران 2002

افراد مشهوری که 17 بهمن در گذشتند: عبدالکریم قریب

عبدالکریم قریب گرکانی، مؤسس دانشگاه اراک و پدر علم زمین‌ شناسی ایران بود که در 17 بهمن سال 1381 به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت و در آشتیان به خاک سپرده شد.

درگذشت آلینوش طریان، مادر نجوم ایران 2010

افراد مشهوری که 17 بهمن از دنیا رفتند: آلینوش طریان

آلنوش طریان Alenoosh Terian، فیزیکدان ایرانی ارمنی‌ تبار بود که مادرش پایه‌گذار دومین مرکز آموزشی هنرهای دراماتیک و تئاتر در ایران و نخستین زن ایرانی ارمنی بود که شعرهای فارسی را دکلمه کرد. آلنوش به مادر نجوم و بانوی اختر فیزیک ایران مشهور است. او کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه ملی ایران اهدا کرد، همچنین خانه شخصی خود را به نفع دانشجویان ارمنی وقف کرد. او در نهایت در سن 90 سالگی در 17 بهمن سال 1389 در خانه سالمندان درگذشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.