Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۲۴ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 24 آذر مصادف با 15 دسامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 24 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 24 آذر

تصرف قلعه الموت

تصرف قلعه الموت توسط هولاکو خان 1256

24 آذر برابر با 15 دسامبر روزی است که در سال 1256 نیروهای هولاکوخان، وارد دژ الموت که از پایگاه های مهم اسماعیلیان بود،  شدند.

قلعهٔ الموت، مقرّ حسن صباح از قلعه های تاریخی ایران است که در منطقه الموت قزوین شمال شرقی روستای گازرخان واقع می باشد. در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا، ساخته شده و  در حال حاضر ویرانه آن باقی مانده است.

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 24 آذر

24 آذر: تولد اسکار نیمایر

تولد اسکار نیمایر، معمار برزیلی، از طراحان بنای مرکز سازمان ملل 1907

اسکار نیمایر (Oscar Niemeyer)، معمار برزیلی و از طراحان بنای مرکز سازمان ملل می باشد که در 24 آذر برابر با 15 دسامبر سال 1907 در ریو دو ژانیرو برزیل متولد شد.

او در سال ۱۹۳۴ از مدرسه هنرهای زیبا درجه مهندسی معماری دریافت کرد و مدتی بعد عضو حزب کمونیست برزیل شد. نیمایر همچنین، از شاگردان لوکوربوزیه طراح و معمار بزرگ سوئیسی بود.

او آثار معروفی را در سطح جهانی با الهام از منحنی‌ها طراحی کرد که مقر حزب کمونیست فرانسه در پاریس، مسجد، مرکز مدنی و دانشگاه الجزیره در الجزایر، خانه فرهنگ هاوره فرانسه، دانشگاه قسطنطنیه الجزایر، ساختمان انتشارات موندادوری میلان ایتالیا، مجلس امریکای لاتین در شهر سائوپائولوی برزیل، مرکز توسعه جهانی زبان پرتغالی در لیسبون پرتغال و مرکز فرهنگی بین‌ المللی آولیس اسپانیا در زمره مهمترین و شاخص ترین آثار او قرار می گیرند.

طراحی دکوراسیون مدرن چیست ؟

24 آذر: تولد مهراد هیدن

تولد مهراد هیدن، خواننده و آهنگساز ایرانی 1363

مهراد هیدن با نام اصلی، مهراد مستوفی راد، خواننده و آهنگ‌ساز ایرانی در 24 آذر سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. او فعالیت خود را در سبک رپ و هیپ هاپ آغاز نمود و به همراه سامان ویلسون گروه زدبازی را به وجود آورد و آهنگ تابستون کوتاهه را به همراهی علیرضا جی‌جی ساخت.

هیدن همچنین، در آلبوم فرکانس با رضا پیشرو هم‌خوانی کرده‌ است. او همچنین چند آهنگ را به زبان انگلیسی خوانده‌ است، مانند Every Time.

افراد مشهوری که در تاریخ 24 آذر، از دنیا رفتند

24 آذر: درگذشت والت دیزنی

درگذشت والت دیزنی ، انیماتور آمریکایی 1966

«والت» دیزنی (Walter Elias “Walt” Disney)، تاجر، کاریکاتوریست، پویانما، تهیه‌ کننده، کارگردان، فیلمنامه‌ نویس و صداپیشه آمریکایی و از چهره‌ های سرشناس صنعت انیمیشن آمریکا و سراسر جهان، به عنوان یک نماد بین‌ المللی و بشردوست شناخته شده‌ است.

دیزنی، بنیان‌ گذار محصولات والت دیزنی است که به عنوان غول تجاری هالیوود مشهور است. شرکت او در حال حاضر با نام کمپانی والت دیزنی معروف می باشد.

در ۱۵ دسامبر برابر با 24 آذر سال ۱۹۶۶ دیزنی به دلیل سرطان ریه در کالیفرنیا درگذشت.

7 انیمیشن دخترانه برتر سال 2018

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.