Take a fresh look at your lifestyle.

برای ثبت نام واکسن کرونا به کجا مراجعه کنیم؟

با ماندگار شدن کرونا شاید واکسیناسیون همگانی علیه این ویروس تنها راه نجات باشد. در مرحله اول تزریق واکسن کرونا کادر بهداشت و درمان، نیروهای شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های آی سی یو بیمارستان‌ها با واکسن های روسی واکسیناسیون شدند و در مرحله دوم قرار است افراد مسن بالای 80 سال واکسینه شوند. اما برای ثبت نام واکسن کرونا به کجا مراجعه کنیم و چگونه برای تزریق واکسن کرونا ثبت‎ نام کنیم؟

روند ثبت نام واکسن کرونا چگونه است؟

به گفته سخنگوی ستاد کرونا از هفته آینده یعنی 11 اردیبهشت افراد می‎توانند با مراجعه به آدرس Salamat.gov.ir مراجعه کرده و اسم خود را برای دریافت واکسن کرونا ثبت کنند. در حال حاضر امکان ثبت نام برای تزریق واکسن کرونا فعال نیست و این امکان از هفته آینده فعال می شود.

برای ثبت نام واکسن کرونا به کجا مراجعه کنیم؟بعد از ثبت نام در سامانه ثبت نام واکسن کرونا پیامکی به شما ارسال می شود و به شما اطلاع داده می شود که در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌ اید.

در صورتی که نوبت واکسن شما برسد نیز از طریق پیامک به شما اطلاع داده می شود.

● از روز سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400 فاز دوم واکسیناسیون در کشور آغاز و واکسن کرونا به افراد ۸۰ سال به بالا تزریق می‌شود.

اولویت تزریق واکسن کرونا با چه افرادی است؟

واکسیناسیون ایرانی‌ها علیه کرونا با اولویت گروه درمان و نیروهای شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها کلید خورد و از نیمه اردیبهشت با واکسیناسیون سالمندان ادامه خواهد یافت. ­اولویت دوم واکسیناسیون کرونا شامل چه کسانی است؟

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دکتر علیرضا رئیسی مرحله اول واکسیناسیون در کشور تا یک هفته آینده به پایان می‌رسد و تا پایان سال ۱۴۰۰ همه گروه‌های هدف به صورت رایگان واکسینه می‌شوند. مرحله دوم واکسیناسیون نیز از نیمه اردیبهشت آغاز شده و سالمندان بر اساس اولویت سنی و بیماران خاص از ۱۸ تا ۶۴ سال را شامل می‌شود.

تاکنون چند نفر واکسن کرونا زده اند؟

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۴۱ هزار و ۲۰۲ دوز رسیده است یعنی چیزی حدود کمتر از یک درصد ایرانی‌ها

به گفته دکتر رئیسی واکسیناسیون کرونا در ۴ مرحله اجرایی می شود:

1. کادر بهداشت و درمان سراسر کشور

2. افراد دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای ۱۶ تا ۶۴ سال و سالمندان بالای ۸۰ سال

3. زندانیان و سربازخانه‌ها و گروه‌های خاص شغلی

4. بقیه افراد جامعه از ۱۸ سال به بالا

توصیه هایی برای بعد از تزریق واکسن کرونا

برخی فکر می کنند فرد بعد از دریافت واکسن کرونا ناقل است و باید قرنطینه شود اما افرادی که واکسن کووید ۱۹ دریافت می‌کنند ناقل این ویروس نیستند و نیازی به قرنطینه ندارند.

بعد از دریافت واکسن کرونا به دلیل ضعف عمومی بدن بهتر است افراد بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت استراحت کنند.

درباره خطرات تزریق واکسن کرونا باید گفت ریسک واکسن‌زدن هزاران بار کمتر از ابتلا به این ویروس است و زحمت واکسن قابل مقایسه با خود بیماری نیست.

به گفته یک پزشک متخصص با تزریق واکسن کرونا احتمال ابتلا به کرونا صفر می‌شود، ولی از بین نمی‌رود؛ واکسن صددرصد جلو مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به این ویروس را می‌گیرد و تا ۹۰ درصد بستری‌ها را کاهش می‌دهد و زنجیره بیماری را قطع خواهد کرد و فعلا تنها راه و بهترین راه، واکسیناسیون است.

عوارض بعد از تزریق واکسن کرونا

علائم زیر ممکن است تا ۴۸ ساعت و گاهی تا ۲۸ روز بعد از تزریق واکسن کرونا وجود داشته باشد:

توصیه شده تا چند روز بعد از تزریق واکسن کرونا کارهای سنگین انجام ندهید و مصرف مایعات، میوه‌های فصل و سبزیجات تازه را فراموش نکنید. بهترین مسکن برای درد بعد از تزریق واکسن کرونا استامینوفن است.

به گفته اسلامی متخصص انفورماتیک پزشکی: عوارض شدید واکسن کووید ۱۹ در بین یک‌میلیون دُز واکسن یک درصد و در برخی موارد ۵ درصد است که این عدد بسیار نادر است و جای نگرانی برای مصرف‌کنندگان ندارد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.