Take a fresh look at your lifestyle.

ثواب تسبیحات حضرت زهرا (س) و آثار و فواید معنوی آن را بدانید

اگر نمی دانید تسبیحات فاطمه زهرا چیست و چرا این ذکر به حضرت زهرا منسوب شده است و ثواب تسبیحات حضرت زهرا به چه اندازه است این متن را بخوانید. تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیه اذکاری هستند که بعد از نماز گفته می شوندبه این شکل که بعد ازنماز سی و چهار مرتبه الله اکبر، سی و سه مرتبه الحمدلله و سی و سه مرتبه سبحان الله گفته می شود یعنی مجموعا 100 ذکر که به اندازه دانه های تسبیح می باشد به همین دلیل به آن تسبیحات حضرت زهرا گفته می شود. اما ثواب تسبیحات فاطمه زهرا چقدر است که تا این اندازه در روایان اسلامی به آن تأکید شده است؟

تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س) چقدر ثواب دارد؟

قبل از اینکه به ذکر آثار و ثواب تسبیحات حضرت زهرا بپردازیم مختصری از داستان تسبیحات فاطمه زهرا را برای شما بازگو می کنیم. حضرت فاطمه (س) برای انجام کارهای منزل از کسی کمک نمی گرفتند و به تنهایی امور منزل را انجام می دادند. روزی برای عرض شکایت نزد پدرشان رسول خدا رفتند و از ایشان کمک خواستند. پیامبر گرامی اسلام ذکرهایی را به حضرت فاطمه آموختند که هر وقت کارهای دنیا برایشان سخت شد بعد ازنماز سی و چهار مرتبه الله اکبر، سی و سه مرتبه الحمدلله و سی و سه مرتبه سبحان الله بگو.

تسبیبحات حضرت فاطمه(س)

سی و چهار مرتبه الله اکبر، سی و سه مرتبه الحمدلله و سی و سه مرتبه سبحان الله

ثواب تسبیحات حضرت زهرا (س) به اندازه ای است که بسیاری از امامان در احادیث به آن اشاره کرده اند و آن را موجب خشنودی خداوند، آسان شدن مشکلات، آمرزش گناهان، دور شدن شیطان، برطرف شدن گرفتاری ها و … دانسته اند.

برای اینکه از ثواب تسبیحات حضرت فاطمه بهره مند شویم نیازی نیست حتما این اذکار را بعد از نماز های اصلی بخوانیم این تسبیحات را می توان بعد از اقسام نمازها، قبل از خواب، هنگام سفر، پس از نمازهاى استغاثه به حضرت فاطمه، بعد از نماز زیارت حضرت رسول (ص)، بعد از نماز زیارت حضرت امیرالمۆمنین و نماز امام زمان در مسجد جمکران و … نیز به جای آورد و از ثواب و فواید معنوی تسبیحات حضرت فاطمه برخوردار گردید.

همچنین بخوانید: اسم های ترکیبی با فاطمه و زهرا

ثواب تسبیحات زهرا زهرا به اندازه ای است که از امام صادق (ع) نقل شده است که هر کس بعد از نماز ذکر فاطمه زهرا را بخواند تمام گناهان او آمرزیده می شود. گفته شده ثواب تسبیحات حضرت زهرا با تربت امام حسین (ع) ۷۰ برابر خواهد شد.

آثار و برکات تسبیحات حضرت زهرا (س) چیست

از آنچه در سخن معصومین آمده خواندن تسبیحات حضرت فاطمه بعد از نماز آثار و برکات زیر را به همراه دارد:

  • باعث آمرزش گناهان می شود.
  • سختی ها و مشکلات را برای شما آسان می کند.
  • گرفتاری ها را برطرف می کند.
  • تسبیح فاطمه زهرا نوعی یاد خداست و هرکس خدا را با این اذکار بخواند او را به بهترین نام ها خوانده است.
  • تسبیحات حضرت فاطمه شما را در برابر شیطان محافظت می کند.
  • ذکر فاطمه زهرا باعث خشنودی خداوند است.
  • ذکر تسبیحات فاطمه زهرا انسان را از ناامیدی دور می کند.

ثواب تسبیح حضرت زهراثواب تسبیحات حضرت زهرا (س) در نگاه معصومین

سخن امام باقر (ع) در خصوص ثواب تسبیحات حضرت زهرا :

” به خداوند سوگند اگر چیزی بهتر از این تسبیح وجود داشت، همانا رسول خدا صلی الله علیه و آله او را به فاطمه علیهاالسلام می آموخت.”

تسبیح حضرت زهرا علیهاالسلام از آثار و برکات بسیاری برخوردار است که با توجه به روایات اسلامی به پاره ای از آن اشاره می شود.

سخنان امام صادق (ع) در خصوص ثواب تسبیحات حضرت زهرا :

” هر کس پس از اتمام نماز واجب و قبل از آنکه حالت نماز را بر هم زند تسبیح حضرت فاطمه را بخواند گناهان او بخشیده می شود. ”

” هر کس تسبیحات فاطمه زهرا را در نماز واجب و قبل از این که از حالت جلوس تشهد و سلام خارج شود به جا آورد، خدا بهشت را بر او واجب کند. ”

” تسبیح حضرت زهرا (س) صد ذکر است ولی در میزان سنجش اعمال، هزار ذکر محسوب می‌گردد، شیطان را دور و خدای تعالی را راضی می‌کند. ”

” کسى که تسبیح فاطمه زهرا (س) را بگوید، خدا را به ذکر کثیر یاد کرده است.»

“تسبیح حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در هر روز، به دنبال هر نماز، نزد من از هزار ركعت نماز (مستحبى) در هر روز، محبوبتر است.”

سخنان امام هادی (ع) در خصوص ثواب تسبیحات حضرت زهرا :

” ما اهل بیت ‏به هنگام خواب ده كار را انجام مى‏دهیم: وضو گرفتن،… و سى و سه مرتبه «سبحان الله‏» گفتن، و سى و سه مرتبه «الحمدلله‏» گفتن، و سى و چهار مرتبه «الله اكبر» گفتن و…”

تسبیحات حضرت زهرا هدیه ای از پیامبر

برای اینکه میزان ثواب تسبیحات حضرت فاطمه را درک کنید نباید به سادگی و کوتاهی این ذکرها گاه کنید این حقیقت که این ذکرها توسط پیامبر گرامی اسلامی به دخترشان حضرت فاطمه (س) آموخته شده نشان دهنده اهمیت و ثواب بالای آن است. پیامبر این ذکر را در پاسخ به درخواست حضرت فاطمه که از ایشان تقاضای کنیزی برای کمک در انجام امور منزل نموده بودند به ایشان آموختند. اگر ذکری بالاتر از این وجود داشت پیامبر آن را از دختر عزیز خود دریغ نمی فرمودند. حضرت فاطمه سلام الله علیه تا پایان عمر با برکت خود این ذکر را به جای می آوردند و هنگامی که سختی ها و مشکلات زندگی برای ایشان سخت می شد به آن توسل می جستند.

گفته شده حضرت زهرا تسبیحی با نخ پشمی درست کرده بودند و بوسیله آن تسبیحات را می گفتند بعد از شهادت حضرت حمزه حضرت زهرا با تربت ایشان تسبیح را درست کردند.

تسبیحات فاطمه زهرا مصداقی از ذکر کثیر است و خداوند در قرآن گفته که مرا به خیر کثیر بخوانید تا شما را اجابت کنم و امام صادق در حدیثی فرموده اند که منظور از خیر کثیر همان تسبیحات حضرت فاطمه زهرا می باشد.

معنی تسبیحات حضرت زهرا (س)

الله اکبر: خداوند بزرگتر است. —– الحمدلله: حمد و ستایش برای خداست. —– سبحان الله‏: پاک و منزه است خدا

برای اینکه از حداکثر ثواب تسبیحات فاطمه زهرا برخوردار شوید آن را با خلوص نیت و با توجه کامل بخوانید و بهتر است آن را با تسبیحی از تربت کربلا به جای آورید. تسبیحات حضرت زهرا باید بدون وقفه و پشت سر هم و به همان ترتیبی که ذکر شده خوانده شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.