Take a fresh look at your lifestyle.

آخرین اخبار از جزئیات حمله موشکی سپاه به پایگاه الاسد آمریکا در عراق

بامداد امروز 18 دی حدود ساعت 3 صبح تعدادی از موشک های کروز و بالستیک کوتاه برد سپاه به سمت پایگاه های نظامی آمریکا در عراق شلیک شدند که این خبر توسط وزارت دفاع آمریکا تأیید شد. در ادامه آخرین خبرها از جزئیات حمله سپاه به پایگاه آمریکا، تعداد کشته شدگان آمریکایی، واکنش مقامات ایرانی و آمریکایی و … را تقدیمتان می کنیم:

جزئیات حمله سپاه به پایگاه الاسد در آمریکا

وزارت دفاع آمریکا، حمله موشکی سپاه پاسداران به دو پایگاه خود در عراق را تایید کرد. پیشتر سپاه با انتشار بیانیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک عراق خبر داد. تاکنون برخورد ۱۳ راکت به عین‌الاسد تایید شده است.

خبرنگار فاکس‌نیوز می‌گوید همه پایگاه‌های آمریکا در سراسر عراق مورد حمله قرار گرفته است. وزارت دفاع امريكا تاييد كرد كه پايگاه امريكا در اربيل (كردستان عراق) نيز مورد حمله قرار گرفته است. تمام پروازها بر فراز خلیج فارس از امروز لغو شدند.

این حمله، اولین حمله نظامی رسمی به یک پایگاه امریکایی بعد از جنگ جهانی دوم است.

سخنگوی سنتکام در گفت‌وگو با پایگاه «ووکس» مدعی شد که مجموعا ۱۵ موشک شلیک شده که ۱۰ فروند آن‌ها به پایگاه عین الأسد برخورد کرده، ۱ فروند به پایگاه آمریکا در اربیل و ۴ فروند هم به هدف برخورد نکرده است.

عکس و مشخصات از موشک سپاه که به سمت پایگاه الاسد شلیک شده است:

موشک سپاه

کدام موشک ایرانی پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داد؟

با توجه به فاصله بین کرمانشاه (محل احتمالی شلیک موشک‌ها) و پایگاه عین الاسد (۴۳۰ کیلومتر) به نظر می‌رسد که از موشک‌های فاتح-۳۱۳ با برد ۵۰۰ کیلومتر استفاده شده باشد.

خبرنگار نظامی المانیتور به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی:

نه فقط عین الأسد، بلکه تمام پایگاه‌هایمان در عراق هدف حمله گسترده قرار گرفته است. در این حملات از موشک‌های کروز و بالستیک کوتاه‌برد استفاده شده است

حملات موشکی ایران به پایاگاه الاسد عراق در غرب این کشور در چند دور انجام شد.

واکنش سپاه پاسداران بعد از حمله هوایی به پایگاه آمریکا در عراق:

رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفقیت آمیز به نام شهید سلیمانی با شلیک ده ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه عین الاسد را در هم کوبیدند. سپاه پاسداران هشدار داد که اگر از مبدا هر کشوری که میزبان پایگاه‌های امریکایی است به ایران حمله شود، بلافاصله هدف پاسخ تلافی‌جویانه قرار خواهد گرفت.

‏سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، خطاب به کشورهای متحد آمریکا:
اگر آمریکا از خاک شما حمله‌ای انجام دهد، شما هم هدف قرار میگیرید.

خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از پنتاگون حمله موشکی به پایگاه عین‌الأسد را تأیید کرد.

اولین تصویر از پرتاب موشک‌های بالستیک سپاه از خاک ایران

اولین تصویر از پرتاب موشک‌های بالستیک سپاه از خاک ایرانبخشی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی الاسد

سپاه پاسداران انقلاب اسلام به تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می دارد

1- به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.

2- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.

3- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.

4- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر، سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.

هشدار قاطع سپاه پاسداران: 

بعد از به پرواز درآمدن جنگنده های امریکا از عراق و خلیج فارس و امارات سپاه پاسداران هشدار داد:

اگر این جنگنده‌ها به جای فرار به سوی ایران بیایند امارات باید با روزهای خوش اقتصادی و گردشگری‌اش خداحافظی کند. اگر این جنگنده ها حمله ای انجام دهند، ایران امارات را هم موشک باران خواهد کرد.

یگان موشکی سپاه تهدید کرد اگر امریکا به این حملات پاسخ دهد حملات شدید تر در راه خواهد بود…

اطلاعاتی درباره ‏پایگاه هوایی عین الاسد

حضور حدود ۴ هزار آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد:

‏پایگاه هوایی عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق است که ده ها فروند جنگنده و هواپیمای نظامی در آن مستقر بوده و طبق آمار غیر رسمی، حدود چهار هزار نظامی آمریکایی در آن مستقر است.

عین الأسد پایگاهی است که سال گذشته ترامپ همزمان با عید شکرگزاری در آن حضور یافت.

پایگاه عین‌الاسد در کجای عراق واقع شده‌است؟

پایگاه عین‌الاسد در کجای عراق است

عکس ماهواره ای از پایگاه الاسد و تجهیزات آن

عکس ماهواره ای از پایگاه الاسدواکنش آمریکا به حمله موشکی سپاه به پایگاه الاسد در عراق

برخی منابع می‌گویند: آمریکایی‌ها که دچار سردرگمی عجیبی شده اند و چند پایگاه خود را در عراق تخلیه کرده و در پایگاه عین الاسد متمرکز کرده بودند تا ایران پایگاه های خالی را هدف قرار دهد، حالا با به صدا در آوردن آژیرهای خطر پایگاه عین الاسد و با نگرانی مسائل را پیگیری می‌کند.

جنگنده های امریکا از عراق و خلیج فارس و امارات به پرواز در آمدند. ۱۲جنگده امریکایی از ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به پرواز درامدند

سخنگوی کاخ سفید: از گزارش‌ها در مورد حملات موشکی به نیروهایمان در عراق مطلع هستیم. رئیس‌جمهور ترامپ در جریان این گزارش‌ها قرار گرفته و اوضاع را به دقت دنبال می‌کند.

تلویزیون الحدث: «مقامات آمریکایی گفتند ایالات متحده قصد دارد همان نقاطی که موشک از آن شلیک شده را هدف قرار دهد.

خبرنگار پنتاگون: حدود ٣۵ موشک به پایگاه الاسد برخورد کرده است.

پنتاگون: ما تمام اقدامات لازم را برای محافظت و دفاع از سربازان آمریکایی، شرکایمان و متحدان‌مان در منطقه انجام خواهیم داد

آخرین اخبار از کشته های آمریکایی در پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق

گزارشهای اولیه میگویند پس از شلیک بیش از ۶۰ موشک، تاکنون ۲۰ نیروی آمریکایی کشته شده‌اند. یک نویسنده یمنی مدعی شده که ایران از طریق میانجی به امریکایی ها خبر داده بود و‌ یکساعت پیش از حمله پایگاه کامل خالی شده بود.

ولین برآورد از تلفات آمریکا در پایگاه عین الاسد/ صدها کشته و زخمی در حمله موشکی ایران

یک مقام آگاه در اطلاعات سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از حجم تلفات گسترده آمریکایی ها در حمله موشکی ایران خبر داد. وی گفت: مطابق گزارشات دقیق منابع ما در منطقه تا این لحظه دست کم ۸۰ نظامی آمریکایی کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه بیرون برده شده‌اند.
وی افزود: پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین دراین پایگاه انجام می شده است.
این مقام آگاه افزود: ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشکی که شلیک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهی پهپاد و بالگرد منهدم شد.
وی گفت: به رغم آماده باش کامل آمریکایی ها پدافند آنها نتوانست هیچ عکس العملی نشان دهد.
این منبع آگاه افزود: ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی شده که به محض اولین خطای آمریکایی‌ها منهدم خواهد شد.

پنتاگون هرگونه تلفات را رد کرده

آخرین خبرها از سراسر جهان درباره حمله سپاه به پایگاه آمریکا در عراق

  • دبی دینگل، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، به خبرنگاران گفته است که نانسی پلوسی در جلسه با نمایندگان دموکرات بود که خبر حمله ایران را به او دادند. او به هم حزبیهایش گفت: “دعا کنید.”
  • نابع سوری از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز جولان خبر می‌دهند.
  • شبکه الجزیره گزارش داد پس حمله سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق، دونالد ترامپ به منظور بررسی تحولات با شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد.
  • پنتاگون: دو پایگاه الاسد و اربیل عراق مورد حمله موشک های ایران قرار گرفته است
  • منابع خبری از پرواز هواپیماهای آمریکایی از پایگاه اینجرلیک خبر می‌دهند.
  • بالاترین درجه هشدار در اسراییل
  • پنتاگون: ما در حال ارزیابی خسارت های اولیه حمله هستیم
  • یک مقام آمریکایی به رسانه‌ها گفته است که پایگاه‌های این کشور در عراق همچنان در وضعیت امنیتی به سر می‌برند و نیروهای آمریکایی در پناهگاه حضور دارند.
  • به‌دنبال حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه هوایی عین‌الاسد بهای جهانی نفت چهار درصد افزایش یافت.
  • بازتاب حمله «موفق» ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در CBSNEWS
  • بیت‌کوین در عرض یک ساعت افزایش ۲۰۰دلاری را تجربه کرد.
  • منابع خبری اسرائیل: جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی به حالت آماده باش کامل درآمده و در حال شلیک منور بر فراز آسمان جولان اشغالی است.
  • خبرنگار CNN حملات ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا را «باران موشک» توصیف کرد
  • طبق گزارش‌ها رهبر ایران شخصا در حال رصد حمله نیروهایش علیه آمریکا است.
  • پنتاگون: به حملات موشکی ایران پاسخ میدهیم
  • واکنش اتحادیه اروپا: ایران با این حملات حاکمیت عراق را نقض کرده.
  • خبرگزاری رسمی اقلیم کردستان عراق، هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکا در این اقلیم را تایید کرد
  • پنتاگون : براي حمايت سربازانمانمان و همپيمانمان به هر اقدامي دست خواهيم زد…
  • جنگنده های اسراییلی هم در حالت حمله قرار دارند.
  • پس از حمله موشکی سپاه، طلا با جهش ۳۷ دلاری به قیمت ۱۶۱۱ دلار صعود کرد.
  • در پی حمله موشکی ایران به پایگاه امریکا در عراق مایک پمپئو، وزیر خارجه، و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا برای بررسی شرایط به کاخ سفید رفتند.
  • سهام بازارهای آسیایی بعد از حمله ایران ۲.۴ درصد سقوط کرد.
  • مقام آمریکایی در گفتگو با CBS اعلام کرده حملات تلفاتی نداشته است. در اربیل هم حملات تلفاتی نداشته است. به گفته یک کارشناس نظامی پرواز جنگنده های F35 برای استفاده از توان راداری آنها برای رصد تحرکات در سطح عراق است.
  • مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه و مارک میلر، رئیس ستاد مشترک وارد کاخ سفید شدند.
  • بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ در مورد حمله امشب نطق تلویزیونی خواهد داشت.
  • کارشناس شبکه الجزیره:
  • توپ هم اکنون در زمین آمریکاست و همه منتظر واکنش آمریکا هستند
  • واکنش رندپال به حمله موشکی ایران: مدت ها پیش گفته بودم که سربازان ما باید به کشور برگردند

رند پال سناتور آمریکایی نوشت:

من امشب برای امنیت نیروهایمان در عراق دعا می کنم. من مدت ها پیش گفته بودم ترجیح ام این بوده که آنها (نیروهای آمریکایی) خیلی وقت پیش باید به کشور برگردند، اما این اقدام ایران اصلا توجیه پذیر نیست. ما باید قبل از این که این کار منجر به جنگ بی پایان دیگری در خاورمیانه شود تشدید تنش را متوقف کنیم./ایسنا

در این حمله احتمالا از موشک‌های فاتح 313 یکی از اعضای خانواده موشک‌های فاتح است که برد آن 500 کیلومتر بوده و از سوخت جامد مرکب بهره می‌برد.

بیانیه جاناتان هافمن درباره حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا

جاناتان هافمن، معاون روابط عمومی وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای جزئیات حملات ایران به مواضع نیروهای تروریست آمریکایی در عراق را اعلام کرد.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

«ایران در تاریخ ۷ ژانویه، حوالی ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر (به وقت شرق آمریکا)، بیش از ۱۲ فروند موشک بالستیک را به سوی نیروهای نظامی ایالات متحده و نیروهای ائتلاف در عراق شلیک کرد. روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دست‌کم دو پایگاه نظامی عراق در الاسد و اربیل را، که میزبان پرسنل 《تروریست》 نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف هستند، هدف قرار داده‌اند. ما در حال انجام ارزیابی‌های اولیه از خسارات وارده هستیم.

وزارت دفاع آمریکا در روزهای اخیر و در واکنش به تهدیدها و اقدامات ایران، همه تمهیدات مناسب برای محافظت از پرسنل و شرکایمان را اتخاذ کرده است. به دلیل وجود نشانه‌هایی حاکی از نقشه ایران برای حمله به نیروها و منافع‌مان در منطقه، این پایگاه‌ها در وضعیت هشدار بالا قرار داشتند.

ما در حالی که مشغول ارزیابی وضعیت و واکنش‌مان هستیم، همه اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از پرسنل، شرکا، و همپیمانان ایالات متحده در منطقه را انجام خواهیم داد.

    • ادعای پنتاگون: حملات موشکی ایران فقط منجر به تلفات عراقی ها شد!!!
    • لیندسی گراهام سناتور تندرو و متحد ترامپ که خواستار حمله به تاسیسات نفتی ایران در صورت اقدام تلافی جویانه ایران شده بود در یک عقب نشینی آشکار خواهان کاهش تنش و ندادن پاسخ از سوی آمریکا شد.
    • تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف کاخ سفید اعمال شده و بسیاری از افسران مسلح در اطراف کاخ سفید مستقر شده‌اند
    • كارشناس نظامی المیادین: سوالی که اکنون مطرح است این است، سامانه های دفاع موشکی آمریکا در پایگاه مهم عین الاسد کجا بودند که نتوانستند موشک های ایرانی را رصد و سرنگون کنند؟
    • اولین واکنش رئیس جمهور عراق به هدف قرار گرفتن عین الاسد:
    • برهم صالح رئیس جمهور عراق در اولین واکنش رسمی دولت عراق به این عملیات در تویتر خود نوشت آرزو کرد گزندی به عراق عزیز و اربیل پایتخت کردستان وارد نشود./اعتمادآنلاین
    • 104 هدف آمریکا، در تیررس ایران
    • منابع آمریکایی به شبکه خبری ان بی سی آمریکا گفتند هنگام حمله تلافی جویانه بامداد امروز سپاه به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق، حدود 1500 نیروی آمریکایی و 70 نیروی نروژی در این پایگاه حضور داشته اند.
    • معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:این مرحله از اقدام تلافی جویانه سپاه علیه تروریسم آمریکایی ضعیف‌ترین سناریویی جمهوری اسلامی ایران بود که در راستای مطالبه‌ی ملی برای انتقام خون پاک شهید سلیمانی و همراهانش به اجرا گذاشته شد.
    • بیانیه مهم اسپر وزیر دفاع آمریکا:
    • آمریکا آماده پایان هرگونه جنگی با ایران است
    • اولین واکنش دونالد ترامپ: «همه چیز خوب است!
    • خبرنگار الجزیره در ترکیه در تویتر خود نوشت :ایرانی ها حتی در زمان بندی حملات موشکی خود هم بسیار دقیق عمل کرده و به دنبال ارسال پیام خاص به خود بودند. چرا که زمان حمله موشکی دقیقا همان ساعتی بود که (شهید سردار) قاسم سلیمانی در آن مورد هدف قرار گرفته بود و دقایقی بعد از پایان پاسخ ، کار خاکسپاری او انجام شد تا پیام های ایران ارسال شده باشند.
    • هلیکوپترهای آمریکایی در حال انتقال تلفات (مجروحین و کشته‌ها) از پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق هستند.
    • ‏سردار کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله:
    • حمله موشکی سپاه اقدام اولیه است، آمریکایی‌ها را رها نمی‌کنیم.
    • شبکه تلویزیونی العالم به نقل از یک فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد:
    • این حمله موشکی، صرفاً نخستین گام بود و ما آمریکایی‌ها را رها نخواهیم کرد و ترامپ باید به فکر نیروهایش باشد و آنها را دور از کشورشان زیر آتش ما به حال خود رها نکند.
    • ادعای مقامات آمریکایی پس از جلسه کاخ سفید اعلام کردند این حملات موشکی ایران بیشتر سمبلیک بوده و هیچ سرباز آمریکایی کشته و‌ حتی مجروح نشده است !!!!!!!
    • مفتی شیخ مهدی احمد السمیدانی رهبر گروهی‌هایی از مردم سنی عراق از مردم سنی این کشور خواسته است در همبستگی با شیعیان و کردهای عراق در حمله به آمریکا متحد شوند.
    • اولین مصوبه شورای امنیت ملی آمریکا لغو نطق تلویزیونی ترامپ بوده است. با توجه به سردرگمی مقامات آمریکایی در مقابل حملات موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد و نداشتن برنامه برای رویارویی با ایران این شورا تصمیم گرفت که فعلاً موضع‌گیری عجولانه‌ای صورت نگیرد.
    • جان کربی، سخنگوی سابق وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا:«اگر حمله ایران تلفات آمریکایی داشته باشد، امکان اینکه رئیس جمهور آمریکا واکنش [نظامی] نشان ندهد، تقریبا غیرممکن است».
    • توئیت دونالد ترامپ در واکنش به حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عراق

ترجمه:

همه چیز خوب است! موشک های پرتاب شده از ایران در دو پایگاه نظامی واقع در عراق. در حال ارزیابی تلفات و خسارات هستیم. تا کنون همه چیز خیلی خوب! ما قدرتمندترین و مجهزترین قدرت نظامی جهان تا کنون را داریم ! من فردا صبح بیانیه خواهم داد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.