Take a fresh look at your lifestyle.

خواص روغن کرچک برای داشتن ابرو و مژه پرپشت

برای داشتن ابرو و مژه پرپشت روغن کرچک جادو می کند. خواص روغن کرچک بسیار گسترده است اما ما در این مقاله می خواهیم روی فواید روغن کرچک برای ابرو و مژه متمرکز شویم. روغن کرچک سرشار از مواد مغذی است و به خاطر آبرسانی بالایی که دارد
پوست اطراف ابرو و مژه را مرطوب می کند در نتیجه شرایط مناسبی برای رشد ابرو و مژه و جلوگیری از ریزش و پرپشت شدن آن ها فراهم می گردد.

خواص روغن کرچک برای داشتن ابرو و مژه پرپشت

فواید روغن کرچک برای ابرو و مژه

غالبا خانم ها طرفدار ابرو و مژه پرپشت و پهن هستند و برای داشتن ابرو و مژه پرپشت که یکی از نشانه های زیبایی ظاهری است
روش های مختلفی را امتحان می کنند. برخی ها از وازلین برای پرپشتی ابرو و مژه خود استفاده می کنند. یکی از روش های رایج استفاده از روغن کرچک برای رشد ابرو ومژه است. روغن کرچک روغنی شناخته شده برای احیا و رشد مجدد ابروهای نازک و مژه های کم حجم می باشد.

با بکارگیری و جای دادن این روغن به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست و موی خود، نتایج شگفت انگیز آن را ببینید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات ارزنده ای در مورد خواص روغن کرچک برای ابرو و مژه را شاهد باشید.

همچنین بخوانید: خواص آلوئه ورا برای پوست و مو

تاثیر روغن کرچک بر ابرو و مژه

روغن کرچک چیست؟ روغن کرچک نوعی روغن نباتی است که از فشردن دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید و به رنگ زرد کم رنگ می باشد. این روغن موارد استفادهٔ زیادی داشته و دارای ترکیب بی‌نظیری است. ۹۰ درصد این روغن از اسیدهای چرب ریسینولیک که اشباع‌نشده هستند تشکیل یافته‌است.

روغن کرچک سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب و مواد معدنی می باشد. مردم در تمام اعصار روغن کرچک را به شیوه های مختلف و برای مصارف گوناگون مورد استفاده قرار داده اند.
هندوستان و آفریقا اولین ها در تولید این روغن هستند. روغن کرچک حاوی خواص ضدباکتری و ضدالتهابی است به همین خاطر مصارف دارویی و صنعتی دارد.

به طور کلی خواص روغن کرچک برای ابرو و مژه شامل موارد زیر است:

  1. خاصیت ضدالتهابی روغن کرچک پوست اطراف مژه و ابرو را بهبود می بخشد و از ریزش ابرو و مژه جلوگیری می کند.
  2. روغن کرچک برای داشتن ابروهای ضخیم و زیبا کمک می کند.
  3. این روغن معجزه گر ،سلامت و نرمی زیادی برای موهایتان به ارمغان می آورد.
  4. درمان موخوره که معظل بزرگی است و خانم های زیادی را کلافه کرده است.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مژه

خواص روغن کرچک برای ابرو و مژه باعث شده خیلی ها از آن استفاده کنند. قبل از هرچیزی از اصل بودن روغن اطمینان حاصل کنید. باید دقت کنیم که خالص و طبیعی باشد بنابراین تا جایی که ممکن است از یک فروشگاه یا عطاری معتبر تهیه کنید.
حال بهترین زمان برای استفاده از روغن کرچک برای رشد ابرو و مژه قبل از رفتن به رختخواب است زیرا زمان زیادی برای نفوذ، تقویت و اثرگذاری روغن بر ابرو و مژه شما وجود دارد.

روش استفاده از روغن کرچک برای رشد ابرو و مژه:

با یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز ابرو و مژه هایتان را روغن بزنید و اجازه دهید تا صبح بماند بعد از بیدار شدن با آب،تمیز بشویید.

اگر روغن کرچک وارد چشم شود چکار کنیم؟

در درجه اول باید دقت کنید که روغن وارد چشم شما نشود پس بهتر است با یک برس آرایشی کوچک مقدار کمی از روغن را با دقت زیاد به آرامی به مژه های خود بمالید.
در صورتی که روغن به چشم شما نفوذ کرد خیلی سریع با آب گرم بشویید.

دیگر خواص روغن کرچک

خواص روغن کرچک تنها به پرپشت کردن ابرو و مژه محدود نمی شود روغن کرچک علاوه بر مصرف خارجی خواص دیگری نیز دارد. مصرف روغن کرچک خوراکی فوایدی برای سلامتی بدن به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

بالا بردن قدرت و قوت و تقویت سیستم ایمنی بدن

سلامت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری ار مبتلا شدن به انواع بیماریها،بسیار پر اهمیت است. از این رو روغن کرچک در این امر بسیار مهم می تواند کمک کننده باشد و سلامت سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشید به همین دلیل باید این روغن را در برنامه غذایی خود جای داد. اما لازم است دقت کنید روغن کرچک خوراکی را انتخاب کنید.

درمان حساسیت با روغن کرچک

افراد بسیاری هستند که از واکنش های حساسیتی رنج می برند و این امر به یک معظل بزرگ در زندگی شان تبدیل شده است
ما به شما خواهیم گفت که روغن کرچک در این زمینه مانند آبی بر روی آتش عمل می کند. روغن کرچک دارای خواص ضد حساسیتی است و می تواند علائم حساسیت و التهاب آلرژیک مخاط بینی را کاهش دهد.

درمان یبوست با روغن کرچک

بخاطر وجود خواص ملینی در این روغن، می توان یبوست را درمان کرد .پس فقط کافی است به هنگام صبح یک قاشق چایخوری از این روغن را مصرف کنید.

خواص روغن کرچک موثر در تسکین درد آرتروز و دردهای ماهیچه ای

همان گونه که ذکر شد این روغن دارای خواص ضد التهابی است،به همین دلیل درد آرتروز را تسکین می دهد. روغن کرچک گردش خون را در بدن بالا می برد در نتیجه آرام کردن درد های ماهیچه ای نیز یکی دیگر از خواص این روغن بشمار می آید. به همین علت روغن ماساژ ایده آلی محسوب می شود.

درمان بی خوابی به کمک روغن کرچک

خواب یکی از پر اهمیت ترین فرایند های ترمیمی بدن است. در نتیجه کم خوابیدن باعث آسیب دیدن سیستم ایمنی بدن میشود.
یکی دیگر از فواید بی نظیر این روغن درمان بی خوابی می باشد.
برای افرادی که دچار بی‌خوابی هستند و برای خواب راحت شبانه دچار مشکلاتی هستند توصیه می‌شود از این روغن استفاده کنند.

آیا می دانید مضرات روغن کرچک چیست؟

برای روغن کرچک به طور کلی عوارض خطرناکی گزارش نشده است، اما در بعضی افراد ممکن است واکنش های جانبی و حساسیت هایی ایجاد کند.
روغن کرچک یک درمان طبیعی محسوب می شود به همین جهت باید در مصرف آن دقت عمل داشت. قبل از مصرف روغن کرچک بر روی ابرو، مژه و دیگر نقاط بدن مقدار کمی روغن کرچک را در ساعد قرار دهید و بگذارید تا 24 ساعت بماند اگر دچار خارش، سوزش، التهاب و دیگر عوارض جانبی نشدید می توانید با مشورت پزشک در اندازه ی محدودی از این روغن مصرف کنید.

پنج مورد از مضرات روغن کرچک را برمیشماریم 

حالت تهوع : 
مصرف زیاد روغن کرچک می‌تواند باعث حالت تهوع بشود. حالت تهوع ممکن است با استفراغ همراه باشد بنابراین در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

سرگیجه:
سرگیجه یکی از علائم مصرف بیش از حد روغن کرچک است. سایر اثرات جانبی روغن کرچک شامل غش کردن و تنگی نفس می‌شوند.

خارش پوست :
مطالعات و آزمایش های انجام شده نشان می دهد روغن کرچک به طور خفیف موجب خارش روی پوست می شود. از دیگر واکنش های آلرژیک به روغن کرچک، قرمزی و کهیر است این می تواند طی مصرف موضعی ایجاد شود .

دوران بارداری :
زنان باردار برای درمان یبوست نمی توانند از روغن کرچک استفاده کنند زیرا در دوران بارداری باعث اسهال و استفراغ می شود که این مورد برای جنین بسیار خطرناک است.

گرفتگی شکم :
مصرف بیش از حد این روغن باعث استفراغ شدید و گرفتگی های شکمی مداوم می شود به همین خاطر بعضی از افراد ملین بودن روغن کرچک را نهی می کنند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.