Take a fresh look at your lifestyle.

خواص صابون گوگرد برای پوست

خواص صابون گوگرد برای پوست حتما مطالعه کنید :

صابون گوگرد برای شستشوی بدن مورد استفاده قرار می گیرد و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این مزایا می توانند از درمان اختلالات پوستی تا به سادگی تمیز کردن بدن دسته بندی شوند. گوگرد در شامپوها، لوسیون ها، پماد، صابون، کرم و ژل موجود است. دانستن مزایای صابون گوگرد در تعیین این که آیا استفاده از آن بهترین انتخاب است نکته مهمی می باشد.

از نظر تاریخی “گوگرد” به عنوان سنگ برنز شناخته شده است، گوگرد ماده معدنی قدرتمندی است که برای سلامتی جسمی ضروری است. این ماده به طور طبیعی در کراتین که نوعی پروتئین بوده و باعث تقویت پوست، مو و ناخن ها می شود، به وفور یافت می شود، گوگرد بعضاً به عنوان “ماده معدنی زیبایی طبیعت” یا “معدنی شفا بخش” شناخته می شود زیرا به طور فعال در تولید کلاژن (پروتئینی است که به حفظ الاستیک و سلامت پوست کمک می کند) عمل می کند، همچنین باعث افزایش گردش خون، کاهش التهاب و تحریک قدرت درمانی طبیعی بدن می شود.

درمان جرب (گال) با صابون گوگرد

جرب زمانی رخ می دهند که انگل های بسیار ریز خودشان را زیر پوست مخفی می کنند. این مشکل باعث بروز خارش، زخم و جوش می شود. گوگرد ماده ای سمی است و می تواند این انگل ها ریز را بکشد که کاربرد صابون گوگرد را به موثرترین شکل برای رفع این موجودات ریز نشان می دهد.

درمان درماتیت سبوره ای با صابون گوگرد

درماتیت سبوره ای بر اثر رشد قارچ ها روی پوست ایجاد می شود که می تواند باعث چربی، قرمزی، پوسته پوسته شدن و ناهمواری پوست تان شود. این بیماری پوستی می تواند در نواحی زیادی از بدن از جمله: صورت، قفسه سینه، زیر بغل ها و خطوط مو ایجاد شود. صابون گوگرد به کشتن و رفع این قارچ ها کمک می کند و می تواند برای درمان درماتیت سبوره ای مفید باشد.

ویژگی صابون گوگرد

براساس گفته های کلینیک مایو، محصولات صابون گوگرد حاوی 10 درصد گوگرد هستند. بقیه صابون ها با عطر صابون خنثی تهیه شده اند. علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی و افت کشی گوگرد، به خاطر خاصیت خشک کنندگی اش از آن برای درمان هر نوع مشکل رایج پوستی استفاده می شود.

درمان آکنه روزاسه با صابون گوگرد

آکنه روزاسه یک بیماری مزمن پوستی است که باعث قرمزی، زخم و جوش روی گونه ها، پیشانی، چانه و بینی می شود. همچنین این آکنه می تواند روی کف سر، قفسه سینه، گردن و گوش ها هم به وجود بیاید. اگر این بیماری درمان نشود قرمزی آن مقاومت بیشتری پیدا می کند و می تواند بی نهایت ناخوشایند شود. اگر این مشکل پوستی برای مدت طولانی بدون درمان رها شود موجب برجستگی زیاد رگ های خونی می شود. صابون گوگرد با خاصیت خشک کنندگی اش می تواند به کاهش قرمزی و رفع آکنه روزاسه که روی پوست تان ایجاد شده کمک کند.

صابون گوگرد برای درمان آکنه و جوش

یکی از ویژگی های گوگرد خشک کردن و لایه برداری پوست است. موقعی که روی پوست تان جوش دارید پوست تان نم دار و چرب تر از حد طبیعی آن است. از آنجایی که گوگرد باعث خشک شدن پوست می شود به کاهش التهاب جوش ها و لکه های دیگر روی پوست تان کمک خواهد کرد. همچنین گوگرد می تواند با کاهش چربی ها و جلوگیری از انسداد منافذ به کاهش بروز جوش های سر سفید روی پوست تان کمک می کند.

 

منبع : سلام دنیا

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.