Take a fresh look at your lifestyle.

خواص عسل و سیر (طرز تهیه، فواید و موارد استفاده)

طرز تهیه معجون سیر و عسل به همراه خواص و عوارض

ترکیب سیر و عسل یکی از داروهای قدیمی و سنتی گیاهی است که سالها برای درمان سرماخوردگی و سرفه و همچنین کاهش وزن مورد استفاده قرار گرفته است. سیر و عسل دارای خواص تقویت کننده ایمنی و ترکیبات طبیعی هستند که به طور علمی اثبات شده است که تأثیرات مثبتی بر بدن دارند.

خواص سیر و عسل

سیر حاوی آلیسین است، یک ترکیب سولفور آلی که به افزایش سطح ایمنی بدن کمک می کند. بسیاری از مطالعات بالینی نشان می دهد که ترکیبات گوگرد ارگانیک از طریق سیر می توانند فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی و محافظت از قلب داشته باشند.

عسل نیز حاوی ترکیبات زیستی است که دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری هستند. هنگامی که سیر و عسل ترکیب می شوند، یک داروی خانگی قدرتمند برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت کلی در نظر گرفته می شوند. در حالی که خرد کردن سیر با عسل سریعترین راه برای دزست کردن این تزکیب است، اما عسل و سیر تخمیر شده دارای فواید فوق العاده ای برای سلامتی است.

طرز تهیه معجون سیر و عسل 

رایج ترین راه برای داشتن سیر و عسل به عنوان یک داروی گیاهی، عسل و سیر تخمیر شده است. در اینجا مراحل ساخت مرحله به مرحله وجود دارد.

مواد لازم

  • 12 حبه سیر
  • 1 فنجان عسل خام

طرز تهیه ترکیب جادویی عسل و سیر

برای تهیه این معجون به یک شیشه تمیز و ضد حرارت نیاز دارید. از یک شیشه با دهانه ی گشاد استفاده کنید تا راحت تر به حبه های سیر دسترسی پیدا کنید.
حبه های سیر را می توانید به روشی که ترجیح می دهید از قبل تهیه کنید. می توانید پوست آن را کاملاً پوست بگیرید یا لایه نازک کاغذی را نگه دارید. همچنین، می توانید از کل حبه سیر استفاده کنید، یا آن را کمی له کنید، یا آن را خرد کنید.
سیرها را در شیشه قرار دهید. عسل را روی سیر بریزید. می توانید آن را هم بزنید تا مطمئن شوید تمام حبه های سیر با عسل پوشانده شده اند. درب شیشه را ببندید و اجازه دهید 3 روز بماند.
پس از 3 روز درب شیشه را برداشته و اجازه دهید گازها خارج شوند. در این مرحله ممکن است حباب های ریزی مشاهده کنید. بگذارید یک هفته بماند. باید درب آن را یک روز در میان باز کنید و کمی آن را هم بزنید.
عسل و سیر تخمیر شده آماده استفاده است. می توانید آن را به مدت یک ماه در دمای اتاق نگهداری کنید.

خواص عسل و سیر (طرز تهیه، فواید و موارد استفاده)

چگونه از سیر و عسل استفاده کنیم؟

این ترکیب جادویی را می توانید در هر زمان از روز مصرف کنید. یک قاشق چای خوری عسل همراه با یک حبه سیر تخمیر شده میزان مناسبی برای مصرف در روز است. برخی از افراد پیشنهاد می کنند که آن را با معده خالی، اول صبح بخورید.

اگر نمی خواهید سیر تخمیر شده درست کنید، روش های دیگری وجود دارد که می توانید حبه های سیر و عسل را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

فواید سیر و عسل

بگذارید مهمترین فواید سیر و عسل را بررسی کنیم.

داروی ضد میکروبی طبیعی

یک گزارش تحقیقاتی در سال 2013 نشان داد که سیر در ترکیب با عسل دارای خواص ضد میکروبی قوی است. محققان دریافتند که ترکیب عسل و سیر علیه سالمونلا، استافیلوکوکوس اورئوس، لیزریا مونسیتوژنز و استرپتوکوک پنومونی موثر است. این داروی مقوی گیاهی به جلوگیری از رشد این باکتری ها که باعث عفونت های باکتریایی بیماریزا هستند، کمک می کند. یک مطالعه تحقیقاتی دیگر این نتایج را تأیید کرده و همچنین نشان داده است که وقتی این دو با هم استفاده می شوند، به نظر می رسد که ماندگاری یکدیگر را طولانی یا بهبود می بخشند.

احتمال خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

سیر، به اشکال مختلف مانند تازه، پودر شده، مدت هاست که به عنوان یک ماده غذایی طبیعی قدرتمند همراه است و می تواند به حفظ سلامت قلب کمک کند. تحقیقات در مطالعات حیوانی و انسانی نشان می دهد که سیر می تواند به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک کند، در عین حال از لخته شدن خون جلوگیری می کند. به همین ترتیب، عسل سرشار از ترکیبات فنلی است که به عنوان آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کنند و به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کنند.

درمان طبیعی سرماخوردگی و آنفولانزا

طبق تحقیقات، عسل مانوکا دارای خواص ضد ویروسی قدرتمندی است. آلیسین، ماده اصلی سیر، به بهبود پاسخ مبارزه با بیماری در سلول های سفید خون در بدن کمک می کند، به ویژه هنگامی که با ویروس هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند، روبرو می شوند. به ویژه سیر تخمیر شده ، به کاهش شدت علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

سایر مزایای سلامتی عبارتند از:

  • ممکن است کاهش وزن را تقویت کند.
  • ممکن است از سلامت مغز محافظت کند.
  • سیر تخمیر شده در عسل نیز به عنوان یک درمان طبیعی برای اختلال نعوظ معرفی می شود.

اثرات جانبی و عوارض استفاده از سیر و عسل

به طور کلی، سیر موجود در عسل به عنوان داروی گیاهی وجود دارد و ممکن است عوارض جانبی مضر ایجاد نکند.

  • ممکن است بوی بد دهان یا بوی بدن داشته باشید. سیر خام می تواند باعث سوزش معده یا ناراحتی معده شود.
  • سیر و عسل می توانند در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. افرادی که به آلرژی گرده حساسیت دارند ، باید در هنگام مصرف عسل احتیاط کنند زیرا باعث ایجاد خس خس ، سرفه و واکنش های پوستی می شود.
  • همچنین ، عسل حاوی قند طبیعی است و باید در حد متوسط ​​مصرف شود.
  • سیر همچنین می تواند با داروهای خاصی مانند داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد. همچنین ممکن است اثر ساکویناویر ، دارویی را که برای درمان عفونت HIV استفاده می شود ، کاهش دهد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.