Take a fresh look at your lifestyle.

خواص کدو سبز برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها

در این مقاله با خواص فراوان کدو سبز آشنا خواهید شد و مطمئن هستیم پس از خواندن این مقاله از اینکه از این همه فواید کدو سبز بی اطلاع بودید تعجب خواهید کرد.

خواص کدو سبز چیست ؟

کدوسبز خواص بسیار زیادی دارد . اما بسیاری از افراد به دلیل بی مزه بودن آن ، کدو سبز را در رژیم غذایی خود قرار نداده و از خواص آن نیز غافل می شوند . یکی از ویژگی های مهم کدو سبز این است که آن را می توان به دو شکل خام و پخته مورد استفاده قرار داد .

در واقع شما می توانید بنا به سلیقه خود ، کدو را در حالت های مختلف مانند :

  • خام
  •  سرخ شده
  •  آب پز
  •  کبابی
  •  پخته
  • بخار پز

مصرف کنید . کدو دارای ارزش های غذایی بسیار بالایی بوده و حاوی ویتامین های سرشار می باشد .

مصرف کدوسبز به صورت خام و پخته

کدو سبز و سلامت قلب

یکی از خواص مهم کدوسبز ، کلسترول ، سدیم و چربی پایین آن می باشد . در نتیجه این ماده غذایی به حفظ تعادل کدو سبز کمک کرده و برای سلامت قلب مفید می باشد . فیبر حل شدنی موجود در آن نیز ، با جذب کلسترول تداخل دارد ، که به پایین آوردن کلسترول بد خون کمک می کند .

استفاده از کدو سبز برای سلامت چشم

لوتئین و زئازانتین موجود در کدو سبز از ایجاد لکه های زرد مربوط به پیری چشم جلوگیری می کنند . این اتفاق به دلیل وجود آنتی اکسیدان در این مواد غذایی می باشد . همچنین کدو حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ نیز می باشد . همچنین کم بودن نشاسته و کربوهیدرات موجود در کدو و بالا بودن مقادیر فیبر آن موجب کاهش وزن نیز خواهد شد .

 کنترل دیابت

غذاها و میوه های غیرنشاسته ای مانند کدوسبز ، شما را سیر نگاه می دارند و به درمان دیابت کمک می کنند . همچنین ، فیبر رژیمی که در کدو سبز فراوان است ، جذب گلوکز را به تاخیر می اندازد و به بیماران دیابت نوع 2 کمک می کند .

درمان آسم و سرطان

مقدار بالای ویتامین C در کدو سبز ، و همچنین خاصیت ضدالتهابی آن در درمان آسم ، نقش موثری دارد . همچنین فیبر موجود در آن برای درمان سرطان روده بزرگ مفید بوده به این صورت که آب اضافی را در روده بزرگ جذب ، رطوبت مدفوع را حفظ و به خروج آسان آن از بدن کمک می کند .

کمک به عملکرد گوارش

میوه ها و سبزیجات سبز ، مانند کدوسبز ، گوارش سالم را افزایش می دهند . می توانید به آن به عنوان یک وعده بعد از غذای اصلی نگاه کنید .

کاهش فشار خون

کدو سبز سرشار از پتاسیم است و یکی از غذاهای مهم برای مبارزه با فشار خون است .

کند شدن فرآیند پیری

کدو سبز منبع خوبی از آنتی اکسیدان های لوتئین و زئاگزانتین است که هر دو دارای خواص ضد پیری بسیار قوی هستند ؛ از سلول های بدن و پوست، در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند .

رادیکال های آزاد باعث پیری زودرس می شوند . همچنین ، این دو آنتی اکسیدان ، پوست را شفاف کرده و سلامت آن را افزایش می دهند . همچنین کدوسبز در فصل تابستان باعث آبرسانی بالا به پوست و مو می شود .

خواص کدو در بارداری

سبزیجات و میوه های سبز برای بارداری مفید هستند . در 9 ماه بارداری ، مصرف کدوسبز ، ویتامین های B کمپلکس را برای بدن تامین میکند که باعث حفظ سطح انرژی و خلق و خو می شود .

 تقویت استخوان و دندان ها

کدو سبز ، استحکام دندان ها و استخوان ها را افزایش داده و سلول های خون را نیز تقوی می کند . کدو سبز حاوی ویتامین K است که سبب تقویت استخوان ها می شود.

بهبود عملکرد مغز و حافظه

کدوسبز ، سرشار از فولات می باشد . فولات ، به تولید DNA و RNA که ماده اصلی ژنتیک بدن هستند ، کمک می کند.این ماده مغذی علاوه بر افزایش سلامت ذهنی ، سلامت عاطفی را نیز افزایش می دهد .

  • در کنار خواص بسیار بالای کدو سبز بد نیست اشاره ای به معایب آن نیز داشته باشیم .
  • کدو سبز ممکن است در بعضی از افراد ایجاد آلرژی کند که در پی آن تهوع ، خارش و پف کردگی مشاهده می شود .
  • همچنین مصرف بیش از حد کدو سبز به دلیل آهن موجود در آن می تواند شرایط عصبی ای مانند آلزایمر را ایجاد کند .
  • همچنین این ماده برای کسانی که مشکل نفخ روده دارند نیز پیشنهاد نمی شود .

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.