Take a fresh look at your lifestyle.

همه چیزهایی که باید درباره مالانگا بدانید

مردم در بسیاری از نقاط جهان ممکن است با مالانگا آشنا نباشند. طبق گفته موسسه علوم و صنایع غذایی دانشگاه فلوریدا، مالانگ نامهای بسیاری از جمله “… yautia، cocoyam، eddo، Coco، tannia، sato-imo و سیب زمینی ژاپنی” را در برمی گیرد. نام علمی مالانگا Xantyosoma sagittifolium است، اما بیشتر به عنوان گیاه گوش فیل می شود.

در این مقاله، ما به مالانگا نگاه می کنیم، محتوای غذای آن، مزایای سلامتی و چگونگی استفاده از این سبزی ریشه را در رژیم غذایی بررسی می کنیم.

مالانگا چیست؟

مالانگا یک نوع سبزی ریشه ای است که در کارائیب رشد می کند. بخشی از گیاه خورده شده، غده، شبیه به سیب زمینی است.
مالانگا در جنوب امریکا آغاز شد، اما در حال حاضر در کارائیب، آمریکای مرکزی و بخش های خاصی از آفریقا و آسیا رشد می کند. گاهی اوقات با سبزیجات ریشه های استوایی مانند تارو اشتباه گرفته می شود. دو گیاه تفاوت های ظریف در ساختار خود دارند. گیاه مالانگا دارای برگ های قابل توجهی است و ممکن است تا بیش از 5 فوت رشد کند.

بخشی از گیاه مالانگا خورده شده به عنوان یک غده شناخته می شود. غده در زیر زمین رشد می کند و به اندازه یک سیب زمینی مشابه است. گوشت ریشه مالانگ رنگی است و می تواند با استفاده از انواع روش های پخت و پز، مانند پخت، سرخ کردن و سرخ کردن آماده شود.

فواید سلامتی مالانگا

مطالعات زیادی انجام نشده است که به طور خاص به مزایای سلامت مالانگا توجه شود. اما یک مطالعه در موش صحرایی گزارش داد که مالانگ ممکن است منبع آنتی اکسیدان ها باشد.
با این حال، مالانگا دارای اجزای بسیاری است که با مزایای بهداشتی مرتبط است.

کلسترول مالانگا

مالانگا حاوی فیبر نامحلول است که ممکن است به مدیریت و کاهش فشار خون و میزان کلسترول کمک کند.
در حالی که معمولا ریشه گیاه مالانگا است که خورده می شود.

برگ حاوی نوعی فیبر است که فیبر نامحلول نامیده می شود. این نوع فیبر با بهبود عملکرد گوارشی، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

در مقابل، فیبر محلول به طور عمده با فشار خون و بهبود کلسترول همراه است.

همه موش ها در این تحقیق تغذیه با رژیم غذایی چربی بالا داشتند، اما بعضی از موش ها نیز انواع مختلفی از فیبر رژیمی دریافت می کردند. در پایان مطالعه، موش هایی که برگ مالانگ را می خوردند، به رغم اینکه مالانگا شامل فیبر های غیرحلال بود، سطوح کلسترول کلی پایین تر از سایر موش ها بود.

ریشه مالانگا نیز منبع خوبی از فیبر است. همانطور که در بالا ذکر شد، 1/3 فنجان مالانگای پخته حاوی 10 درصد از میزان روزانه فیبر توصیه شده بالغ است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که خوردن فیبر بیشتر با میزان کلسترول LDL  بدست می آید. از آنجایی که کلسترول بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی است، خوردن فیبر بیشتر می تواند به محافظت در برابر بیماری های قلبی کمک کند.

کنترل وزن با مالانگا

علاوه بر اثرات آن بر سطح کلسترول خون، فیبر غذایی ممکن است در کنترل وزن نیز نقش داشته باشد. این مهم است زیرا چاقی یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری های مزمن است.

در همان تحقیق که در بالا ذکر شد، موشهای گروه برگ مالانگ وزن کمتری نسبت به گروههای دیگر دریافت کردند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند باعث جلوگیری از افزایش وزن شود. اضافه کردن مالانگا به رژیم غذایی یکی از راه های افزایش مصرف فیبر است.

فشار خون و مالانگا

1/3 فنجان از مالانگ پخته 320 میلی گرم (میلی گرم) پتاسیم فراهم می کند . برخی مطالعات گزارش دادند که بین مصرف پتاسیم در رژیم غذایی و فشار خون رابطه وجود دارد.

در یک مطالعه، مصرف پتاسیم با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا ارتباط داشت. این مهم است زیرا فشار خون بالا خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. پتاسیم رگ های خونی را شل میکند، که باعث کاهش کار مورد نیاز قلب برای پمپ کردن خون از طریق بدن می شود.

تغذیه

به گفته انجمن دیابت آمریکا، 1/3 فنجان پخته مالانگا موارد زیر را فراهم می کند:

70 کیلو کالری
0.1 گرم چربی
16 گرم کربوهیدرات
1 گرم پروتئین
همان مقدار 3 گرم فیبر را فراهم می کند که 10 درصد از مقدار روزانه توصیه شده برای فیبر برای بزرگسالان است.

با توجه به ویتامین ها و مواد معدنی، 1/3 فنجان پخته شده مالانگا، نسبت های زیر را از مقادیر توصیه شده روزانه ارائه می دهد:

پتاسیم: 9 درصد
فسفر: 5 درصد
منیزیم: 5 درصد

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.