Take a fresh look at your lifestyle.

سوختگی را چگونه در خانه درمان کنیم و از عفونت و تاول جلوگیری کنیم

وقتی پوست شما به یک چیز داغ برخورد می کند، شما ممکن است اولین فکری که می کنید این باشد که چه چیزی را بر روی آن قرار دهید تا درد شما را تسکین دهد و از آسیب پیشگیری کند. اگر از درمان های خانگی با لوازم موجود در آبدارخانه یا آشپزخانه مانند خمیر دندان استفاده کنید در درمان سوختگی به سرعت تأثیر می گذارند.

مهم! هرگز یخ را بر روی سوختگی قرار ندهید!

یخ می تواند جریان خون در پوست را متوقف کند و همچنین آسیب بیشتری به بافت ها بزند(آیا شما می دانید که نباید یخ را بر روی سوختگی خود قرار دهید؟) در اینجا روشهایی برای درمان سوختگی به جای استفاده از یخ وجود دارد، فورا جای سوختگی را زیر آب جاری خنک قرار دهید تا از گسترش سوختگی جلوگیری کند و حدأقل آن را به مدت 20 دقیقه در جای خود قرار دهد. دیگر چه کار کنیم؟ آلو احتمالا شناخته شده ترین روش درمان خانگی برای سوختگی است که از درد و ورم جلوگیری می کند و ورم پوست را کاهش می دهد و به رشد و ترمیم پوست کمک می کند. اما اگر شما هیچ چیزی در دسترس ندارید سوختگی را با هر یک از این گزینه هایی که در ادامه مطرح می شود درمان کنید.

خمیر دندان و درمان خانگی سوختگی

دانستنی ها

در این روش درمان سوختگی اگر که شما به طور اتفاقی یک چیز داغ بدون دستگیره را لمس کردید یا اینکه یک چیز داغ بر روی دست شما بریزد و آسیب ببیند خمیر دندان روی آن قرار دهید، استفاده از خمیر دندان در درمان خانگی سوختگی و  سوختگی های سطحی استفاده می شود.ابتدا ناحیه جراحت را زیر آب سرد قرار دهید سپس آن را با یک دستمال کاغذی خشک کنید و یک لایه خمیر دندان بر روی آن بکشید. البته مشکلات دیگری نیز وجود دارند که با خمیر دندان حل می شوند.

وانیل برای درمان خانگی سوختگی های سطحی

دانستنی ها

برای سوختگی های سطحی از عصاره وانیل استفاده کنید و یک پنبه بهداشتی را بر روی پوست سوخته قرار دهید. بخار الکل موجود در عصاره وانیل سوختگی را خنک خواهد کرد و درد را تسکین می دهد. در اینجا برخی از استفاده های غیر معمول از عصاره وانیل وجود دارد.

چای کیسه ای و خاصیت خنک کنندگی آن برای درمان التیام سوختگی

دانستنی ها

چای سیاه شامل اسید تانیک می باشد که گرما را از سوختگی می گیرد و به کاهش درد آن ها کمک می کند، در اینجا روش درمان سوختگی با کیسه های چای وجود دارد: دو عدد کیسه چای خنک و خیس را بر روی سوختگی قرار دهید و از گاز پانسمان برای قرار دادن کیسه ها بر روی جاهای سوخته استفاده کنید.

سرکه برای کاهش خارش و التهاب سوختگی

دانستنی ها

سرکه سفید شامل استیک اسید و ترکیبی از آسپرین که به درمان درد ، خارش و التهاب سوختگی کمک می کند می باشد و همچنین شامل مواد ضد عفونی کننده و تند می باشد و سوختگی شما را از عفونت کردن حفظ می کند. سرکه گرمای سوختگی را می گیرد و به کاهش درد به طور طبیعی کمک می کند. دستمالی را در سرکه خیس کنید تا یک ماده تسکین دهنده ایجاد شود و یا از پنبه های بهداشتی استفاده کنید و به آرامی جای سوختگی را با سرکه نم کنید.

عسل و جلوگیری از عفونت جای سوختگی

دانستنی ها

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که از عفونت کردن سوختگی شما جلوگیری می کند و میزان متوسطی  PH  دارد که برای از بین بردن باکتری ها مفید است و اگر یک بار  مصرف شود می تواند هر گونه باکتری یا عفونت موجود در پوست را از بین ببرد ودرد را تسکین دهد و به درمان پوست کمک کند. عسل همچنین سرشار از مواد طبیعی و سالم می باشد.

شیر و ماست و التیام جای سوختگی

دانستنی ها

پروتیین و چربی موجود در شیر سوختگی را تسکین می دهد و درمان را افرایش می دهد، جای سوخته را به مدت 15 دقیقه برای درمان سریع در داخل شیر قرار دهید، ماست و شیر پر چرب می تواند به خنک و مرطوب شدن پوست شما کمک کند.

جو دوسر تسکین دهنده پوست

دانستنی ها

دارای ویژگی های تسکین دهنده برای پوست شما می باشد و التهاب را کاهش می دهد، جو دوسر ممکن است مفیدترین راه حل برای روش درمان یک سوختگی که در حال بهبود است و شما را وسوسه می کند که آن را خارش دهید می باشد. برای سوختگی های بزرگ یک فنجان جو را زیر آب حمام قرار دهید و بگذارید تا به مدت20 دقیقه بماند و برای سوختگی های سطحی تر مقداری جو دوسر را به یک ظرف کوچک آب اضافه کنید و جای سوختگی را با آن نم کنید. جاهای خشک پوست خود را با مقدار اندکی از جو دوسر خیس کنید تا خارش شما کم تر شود. برای درمان بیشتر مقداری جوش شیرین را در آب حمام بریزید، جوش شیرین کمک می کند تا ورم پوست شما تسکین یابد. استفاده از شوربای آرد جو نیز می تواند تأثیر بزرگی در تسکین سوختگی داشته باشد.

روغن نارگیل برای تسکین سوختگی های سطحی

دانستنی ها

روغن نارگیل یک منبع عالی از ویتامین E  که تسکین دهنده پوست می باشد را داراست و آن همچنین شامل اسیدهای چرب که ضد قارچ و ضد باکتری است می باشد که از عفونت کردن پوست شما جلوگیری می کند. اگر یک جراحت اثر نامطلوبی بر روی پوست شما بگذارد یک روش درمان خانگی سوختگی، اضافه کردن آب لیمو به روغن نارگیل قبل از مالیدن آن بر روی جای سوختگی است. ویژگی اسیدی لیمو به کاهش جراحت کمک می کند در حالی که روغن نارگیل به درمان آن کمک می کند.

روغن اسطو خودوس برای درمان سوختگی

دانستنی ها

یک شیمیدان فرانسوی به قدرت درمان اسطو خودوس در دهه اول سال1900 پی برد، وقتی او چندین بار دستانش را در حوادث آزمایشگاه سوزاند و یک شیشه از روغن اسطو خودوس بر روی آن ها مالید، روغن به سرعت درد را کاهش داد و سوختگی را درمان کرد. در اینجا روش درمان سوختگی با این روغن همراه با روش های قابل کنترل وجود دارد:یک قاشق چایخوری خالص از روغن اسطو خودوس را در حدود 2 انس آب در بطری بریزید و آن را به آرامی بر روی قسمت سوخته پوست خود به اندازه نیاز قرار دهید. روغن درخت چای و درخت فندق نیز می توانند به درمان سوختگی های سطحی کمک کنند و روغن اسطو خودوس نیز برای انواع سوختگی ها مفید هستند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.