Take a fresh look at your lifestyle.

دستور پخت جبنیه پنیری (شیرینی خوشمزه عربی)

در این مطلب دستور پخت جبنیه پنیری را با شما به اشتراک می گذاریم.

سلام دوستان این بار در خدمت شما عزیزان هستیم با آموزش طرز تهیه یک شیرینی خوشمزه عربی، به نام جبنیه پنیری. طرز تهیه این شیرینی همانند شیرینی خطایی افغان آسان بوده و کدبانوها با حداقل موادی که در هر آشپزخانه ایرانی پیدا میشه، می تونن این شیرینی عربی رو درست کنند هر چند که این شیرینی مناسب ماه مبارک رمضان است اما می تونه برای وعده عصرانه در روز های طولانی بهار و تابستونه یک انتخاب عالی باشه.

اگه به هنر آشپزی علاقه مندید پیشنهاد می کنم از سایر مطالب آموزشی که پیش از این در سایت منتشر نمودیم همچون شیرینی مربایی بازاری و شیرینی اشکی بازدید نمایید.

مطالب پیشنهادی: آموزش پخت نان خرمایی در خانه

مواد لازم برای پخت جبنیه پنیری

  • آرد سفید : دو لیوان و نیم
  • تخم مرغ : یک عدد
  • شیر خشک نیدو : سه قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه ای : سه قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه : یک قاشق غذاخوری
  • شکر : یک قاشق غذاخوری
  • نمک : کمی
  • آب ولرم : نصف لیوان

طرز تهیه جبنیه پنیری در خانه

دوستان عزیزم برای تهیه جبنیه پنیری ابتدا آرد را الک کرده و سپس با سایر مواد (شیرخشک، شکر، نمک، تخم مرغ، پنیر خامه ای، خمیر مایه و آب ولرم) مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا به یک خمیر یکدست و لطیف برسید. سپس روی سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را به کمک وردنه به اندازه 2 الی 3 میل باز کنید.

بعد از اینکه خمیر را باز کردید، آن را قالب بزنید (اگر قالب در دسترس ندارید می توانید با چاقو به شکل مربع برش بزنید) و بعد روی پارچه ای تمیز و یا سفره آرد بپاشید و خمیرهای قالب زده رو روی سفره بگذارید و روی آن ها را با یک پارچه تمیز بپوشانید و صبر کنید تا به مدت یک ربع استراحت کند. در این فرصت مقداری روغن سرخ کردنی در یک قابلمه نچسب بریزید و آن را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا گرم شود و سپس خمیر را داخل روغن داغ شده سرخ کنید.

بعد از اینکه جبنیه ها سرخ شدند اجازه دهید تا خنک شوند، و در این فاصله زمانی، شهد را تهیه کنید. برای تهیه شهد باید 2 لیوان شکر را با یک لیوان آب روی حرارت اجاق بگذارید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد سپس یک قاشق غذاخوری آب لیمو و زعفران اضافه کنید کمی که جوشید حرارت رو خاموش کنید. مراقب باشید که زیاد نجوشد و غلیظ و سفت نشود.

حال جبنیه ها را داخل شهد بریزید و بعد از 30 ثانیه آنها را خارج کنید. می توانید برای اینکه شیرین تر شود، اجازه دهید بیشتر داخل شهد بماند اما نرم می شود!

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.