Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش یک دسر فوری برای شب یلدا (دسر انار سه لایه)

حال که فصل سرما رسیده است و نزدیک به شب یلدا ( شب چله) میشویم بسیاری از کد بانوهای ایرانی تمایل به یادگیری یک دسر خوشمزه و مخصوص شب یلدا دارند و به همین دلیل در این پست قصد داری آموزش یک دسر فوری برای شب یلدا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شب یلدا با تمام لذتی که دارد درست کردن دسر کمی کار را سخت می کند. اما شما دوستان عزیز میتوانید یک دسر فوری برای شب یلدا تهیه کنید که زیبایی خیره کننده ایی با سفره تان بدهد و از طرفی طعم بسیار خوبی را داشته باشد.

طرز تهیه دسر شب یلدا با انار جدید و خوشمزه

آموزش یک دسر فوری برای شب یلدا

اگر قصد انتخاب یک دسر فوری و خوشمزه برای شب یلدا را دارید باید گفت که گزینه های زیادی خواهید داشت اما ما در این مطلب ما تنها یک نمونه دسر فوری برای شب یلدا را به شما معرفی می کنیم .

آموزش یک دسر فوری برای شب یلدا
آموزش یک دسر فوری برای شب یلدا

طرز تهيه سالاد انار و اسفناج مناسب برای شب یلدا

مواد لازم برای تهیه دسر انار سه لایه فوری برای شب یلدا

این دسر به سرعت آماده میشود و مواد لازم آن معمولا در هر آشپزخانه ایرانی پیدا میشوند.

  • پودر ژله انار = 3 بسته (100 گرمی)
  • آب جوش = 1 و 3/4 پیمانه
  • آب انار = 1 و 3/4 پیمانه
  • پنیر خامه ای = 350 گرم
  • خامه پر چرب = 2 پیمانه
  • وانیل = 1 قاشق چایخوری
  • پودر قند = 2 پیمانه
  • انار دان شده = 1 پیمانه ( برای تزیین)

متن کوتاه در مورد شب یلدا به انگلیسی با ترجمه فارسی

طرز تهیه دسر انار سه لایه فوری برای شب یلدا

یک بسته از ژله ها را در 3/4 پیمانه آب جوش بریزید و خوب هم بزنید تا ژلاتین به خوبی در آن حل شود. سپس 3/4 پیمانه آب انار سرد به آن اضافه و با آن مخلوط کنید و ژله را در یخچال قرار دهید تا نیم بسته شود (کامل بسته نشود).

نکته* باید ژله شما حالت تکه تکه و نیمه مایع داشته باشد.

هر 5 دقیقه یک بار آن را هم بزنید و زمانی که از به غلظت مورد نظر رسید از یخچال خارج کنید. حالا پنیر خامه ای را آماده کرده و با سرعت زیاد همزن بزنید تا هوا به آن نفوذ کند و سبک شود. خامه پر چرب، پودر قند و وانیل را در کاسه بزرگی بریزید و با سرعت بالای همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد

نکته* وقتی سری همزن را خارج میکنید خامه به حالت نوک تیز از آن آویزان باشد.

در این مرحله از تهیه دسر فوری برای شب یلدا، پنیرخامه ای زده شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط خامه مرحله قبل را نصف کنید و نیمی از آن را با استفاده از قیف یا با قاشق داخل ظرف های دسر بریزید و سطحش را صاف کنید.

نیم دیگر را با ژله نیم بسته مخلوط کنید تا صورتی رنگ شود سعی کنید از همزن با سرعت بالا استفاده کنید. سپس 1 پیمانه دانه انار را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید.

موس انار آماده شده را به عنوان لایه دوم به صورت یکنواخت در ظرف دسر بریزید. مواد را داخل ظرف ریخته و داخل یخچال قرار دهید. 170 گرم از پودر ژله (1 و 2/3 بسته) را در 1 پیمانه آب جوش حل کنید.

سپس 1 پیمانه آب انار سرد را با آن مخلوط کنید و اجازه  دهید ژله کاملاً خنک شود و به دمای اتاق برسد. ژله مایع خنک شده را روی ظرف های دسر اضافه کنید و دوباره سینی را در یخچال بگذارید. چند ساعت صبر کنید تا ژله لایه سوم کاملاً بسته شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.