Take a fresh look at your lifestyle.

نکاتی که باید در دکوراسیون اتاق کودک رعایت شود !

بیشتر کودکان وقت زیادی از اوقات فراغت خود را در اتاق خود صرف بازی یا انجام تکالیف میکنند،پس بهتر است طراحی و دکور اتاق آنها به سلیقه خودشان باشد تا از بودن در اتاق لذت برده و با آن انس بگیرند.ما در این  مطلب به بررسی چند فاکتور مهم برای دکوراسیون اتاق کودک و قوانین دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق کودک

طرز چیدمان وسایل و همینطور فراهم کردن اسباب و اثاثیه ای که تمام نیاز های کودک را برآورده کند باعث میشود که فرزند شما بیشتر وقت خود را در اتاق خود بماند و کارهای شخصی خود را به بیرون از اتاق انتقال ندهد.

سرویس خواب کودک

سرویس خواب مهم ترین فاکتور برای اتاق است،پس باید سرویس خوابی تهیه کنید که متناسب با ویژگی های او باشد، مانند:

    • جنسیت فرزند
    • سن
    • مدت زمان استفاده
    • ابعاد اتاق

اگرچه بهتر است که هنگام خرید به سبک کلی منزل خود توجه کنید اما اگر فرزند شما به سنی رسیده است که می تواند در مورد رنگ یا شکل سرویس خواب خود نظر دهد بهتر است به سلیقه او هم توجه کنید.

اتاق خواب کودک و نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و پسرانه

جنسیت فرزند شما در انتخاب های شما تاثیر به سزایی میگذارد زیرا هنگام انتخاب رنگ ها و دکوری ها باید دقت بسیار داشته باشید.

اگر فرزند شما دختر است پس روحیه لطیف و حساسی داشته و تاثیر پذیری بیشتری دارد.انتخاب طرح ها و رنگ ها و حتی جنس کاغذ دیواری میتواند در لطافت و احساسات او نقش قدرتمندی داشته باشد.

همچنین اگر کودک شما پسر باشد بهتر است با توجه به شیطنت هایش فضای خالی بیشتری در اتاق وجود داشته باشد و اسباب بازی ها یا وسایل متناسب با روحیات او انتخاب شوند.

اما بهتر است در انتخاب رنگ ها تفکیک جنسیتی نداشته باشید و مثلا “صورتی” را رنگ دخترانه و “آبی” را رنگ پسرانه ندانید.زیرا بسیاری از کودکان شیفته رنگ های به اصطلاح پسرانه هستند و برعکس.

بهترین حالت انتخاب تم رنگ برای اتاق خواب کودک رنگ های مکمل هستند.مثلا ترکیب آبی آسمانی با ابر های صورتی.یا زرد روشن و سفید یا یاسی.همچنین بهترین رنگ برای ترکیب با رنگ های دیگر در دکوراسیون اتاق کودک طوسی روشن است.

همچنین بخوانید : 10 ایده برای اجرا کردن در فضای خالی بالای تخت 

به نکات زیر توجه کنید :

1.از رنگ روشن در پرده ها استفاده کنید.

2.از اسباب بازی های کودکان در دکوراسیون اتاق استفاده کنید.

3.برای دیوار اتاق کودک از ترکیب رنگ های مورد علاقه یا متناسب با ویژگی های فردی او استفاده کنید.

4.در اتاق کودکان از پارچه های هماهنگ با سایر رنگ ها استفاده کنید.

5.برای تزئین سقف و دیوار از تابلو یا ریسه های رنگی استفاده کنید.

6.از عکس های کودک یا نقاشی هایش و یا تابلوهای مناسب برای تزئین بیشتر استفاده شود.

7.برای جلوگیری از آسیب پای کودکان باید پوشش کف اتاق مناسب باشد(فرش یا موکت های نرم)

8.اگر اتاق کودک تاریک است از چراغ خواب های زیبا و مناسب جهت جلوگیری از تاریکی بیش از حد استفاده کنید.

نکات کلیدی برای دکوراسیون اتاق خواب کودک

اگر تصمیم بر این دارید که سرویس خواب اتاق کودک برای چندین سال باقی بماند و بتواند به خوبی از آن استفاده کند باید طوری تهیه کنید که اگر حتی از لحاظ قدی هم رشد محسوسی داشت سرویس خواب ظرفیت او را داشته باشد.

رنگ دکوراسیون اتاق در روحیه کودکان تاثیر بسیار زیادی دارد،به طور مثال اگر کودک شما خیلی شیطون و پر انرژی است و میخواهید شخصیت آرام تری داشته باشد باید از رنگ های سرد استفاده کنید.
و بالعکس اگر فرزندتان شخصیت آرام و گوشه گیری دارد و تمایل دارید که کمی پر جنب و جوش تر باشد،از رنگ های گرم استفاده کنید.
حتی برای زیباسازی بیشتر اتاق خواب کودک میتوانید از لوستر ها یا چراغ های سقفی به طور ترکیبی استفاده کنید.
اگر اتاق خواب کوچک و دنج است از قرار دادن تختخواب در کنج اتاق جدا خودداری فرمایید زیرا تاثیر منفی ای در زیبایی اتاق خواب دارد.

مطالب مرتبط : طراحی دکوراسیون با آینه ها

اگر سرویس خواب دخترانه تهیه میکنید به یاد داشته باشید از شخصیت های کارتونی مورد علاقه دختران برای طراحی دکوراسیون مدرن استفاده کنید.حتی میتوانید بر روی دیوارها استیکر ها و عروسک های دخترانه نصب کنید.

اگر سرویس خواب پسرانه تهیه میکنید مانند دختران از شخصیت های کارتونی مانند:مرد عنکبوتی،بت من،بن تن میتوانید استفاده کنید.
پسر بچه ها دوست دارند خودشان را در نقش این شخصیت ها ببینند پس میتوانید از علایق آنها ایده بگیرید و اتاقی زیبا و باب سلیقه فرزندانتان ایجاد کنید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.