Take a fresh look at your lifestyle.

رزرو در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا یعنی چه؟

همان طور که می دانید برای خرید خودرو با قیمت کارخانه باید در سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو ثبت نام کنید و از آنجایی که تعداد خودروها کم و تعداد متقاضیان زیاد است بین متقاضیان قرعه کشی انجام می شود و به برندگان قرعه کشی خودرو تعلق می گیرد. از آنجایی که ممکن است همه افرادی که در قرعه کشی برنده شده اند شرایط پرداخت پول اولیه ماشین را نداشته باشند یا نتوانند در فرصت تعیین شده پول را واریز کنند و یا شرایط دریافت خودرو را ندارند مثلا قبلا پلاک فعالی به اسم آن ها وجود داشته باشد، در هنگام قرعه کشی افرادی هم به عنوان رزرو یا ذخیره معرفی می شوند که در صورت حذف برندگان اصلی برندگان رزرو یا ذخیره جایگزین آن ها می شود. تا اینجا خیلی ساده و واضح بود اما نحوه انتخاب افراد رزرو چگونه است؟

رزرو قرعه کشی ایران خودرو چیست؟

نفرات رزرو به همان اندازه نفرات اصلی هستند و بوسیله قرعه کشی انتخاب می شوند. به عنوان مثال اگر 1000 خودرو پژو 405 برای عرضه وجود داشته باشد 1000 نفر به عنوان نفرات اصلی یا برنده اول و 1000 نفر به عنوان رزرو یا برنده دوم از طریق قرعه کشی انتخاب می شوند.

شانس اینکه افراد رزرو جایگزین افراد اصلی شوند چقدر است؟

ثبت نام همزمان ایران خودرو و سایپا امکان پذیر نیست بنابراین افرادی که در هر دو سامانه ثبت نام کرده باشند حذف می شوند. بعد از قرعه کشی همچنین برای بررسی فاقد شرایط بودن افراد منتخب از ناجا و دیگر مراجع نظارتی استعلام صورت می گیرد و افرادی که این شرایط را نداشته باشند حذف می شوند به عنوان مثال فردی که گواهینامه با تاریخ معتبر نداشته باشد یا شخصی که پلاک فعال داشته باشد از لیست برندگان اصلی غیر نهایی حذف می شوند.

بعد از حذف این اشخاص لیست برندگان نهایی در سایت اعلام می شود و قابل مشاهده است. برندگان اول چند روز فرصت دارند تا مبلغ مورد نیاز را واریز کنند از آنجایی که امکان تکمیل وجه در زمان مشخص برای همه افراد وجود ندارد این افراد از لیست برندگان نهایی حذف و برندگان دوم یا برندگان رزرو جایگزین آن ها می شوند.

استعلام صورت گرفته برای نفرات اصلی برای نفرات رزرو نیز انجام می شود و بعد از حذف افراد فاقد شرایط، اسامی افراد اصلی به عنوان برندگان دوم اعلام می شود.

افراد رزرو تا قبل از اینکه جایگزین افراد اصلی حذف شده شوند در قسمت استعلام وضعیت قرعه کشی آن ها عبارت “شما برنده نشده اید” نمایش داده می شود اما بعد از این مرحله عبارت “برنده دوم” نمایش داده می شود.

از کجا بفهمیم رزرو ایران خودرو یا سایپا هستیم؟

افرادی که به عنوان رزرو یا برنده دوم انتخاب شده اند اگر به قسمت استعلام وضعیت قرعه کشی در سامانه ثبت نام مراجعه کنند عبارت برنده دوم برای آن ها نمایش داده می شود. اگر برندگان اول نتوانند تکمیل وجه را در زمان مقرر انجام دهند برندگان دوم (رزرو) جایگزین آن ها می شوند. برای اینکه بفهمید به برنده اصلی تبدیل شده اید یا نه باید تا پایان مهلت واریز وجه برندگان اصلی صبر کنید و در زمان مشخص شده به پروفایل کاربری خود مراجعه کنید تا عبارت برنده اصلی برای شما نمایش داده شود. همچنین بعد از پایان مهلت تکمیل وجه برندگان اصلی پیامک واریز وجه برای افراد رزرو ارسال می شود.

همچنین بخوانید: نحوه لغو ثبت نام ایران خودرو

در آخرین آگهی ایران خودرو آمده است:

منتخبین رزرو (برنده دوم) فروش فوق العاده و پیش فروش شرکت ایران خودرو مشخص شدند. نتیجه برای منتخبین پیامک می شود یا وارد سایت ایران خودرو شوید و از قسمت ورود کاربر کد ملی و رمز عبور را وارد کرده و از قسمت استعلام وضعیت قرعه کشی نتیجه را ببینید.

کسانی که برنده شده اند کلمه رزرو به برنده دوم تغییر می کند اگر رزرو نوشته شده باشد برنده نشده اند و احتمال دارد جزو برنده های سوم، چهارم و …. باشند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ماشاالله قاسمی می گوید

    سلام یک ماه از قرعه کشی گزشته الان تو مرحله رزرو هستم هنوز
    خواستم تو این مرحله ثبت نام کنم سیستم گفت شما تو مرحله رزرو هستین
    از اونور هم نمی‌دونم برنده میشم یا نه
    لطفاً راهنمایی کنید باید چکار کنم که بتونم دوباره ثبت نام کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.