Take a fresh look at your lifestyle.

روش‌های عالی برای تمیزکردن برس

روش‌های عالی برای تمیزکردن برس

تمیز کردن برس مو با روش‌های صحیح و اصولی باعث می‌شود که طول عمر مفید برس شما افزایش پیدا کند. همچنین این کار برای تمیز و سالم نگهداشتن مو‌های شما ضروری است. در اینجا روش صحیح تمیز کردن برس موی سر از شستن تا خشک کردن آن یاد داده شده است.

تمیز کردن برس مو سر بخش مهمی از بهداشت است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. وجود چربی، چرک، شوره سر و رد و بدل کردن وسایل مرتبط با آرایش و برس کردن مو بین اعضای خانواده، هم اتاقی‌ها یا همکاران، کار تمیز کردن برس مو را مهم‌تر می‌کند.
همچنین می‌توانید برس موی قدیمی خود را احیا کنید و طول عمر آن را با جمع آوری مو‌های موجود در آن، تمیز کردن با شوینده مناسب و درست خشک کردن آن افزایش دهید.

حذف مو‌ها از بین دانه‌های برس

۱- اگر برس موی شما پر از مو‌های در هم تنیده است، می‌توانید از انگشتان خود برای جدا کردن آن‌ها استفاده کنید. نوک انگشتان شما در دسترس‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین ابزار برای این کار هستند. یک دسته مو را بگیرید و به آرامی برداشته و به سمت بالا بکشید.

۲- اگر در برس موی شما مقدار قابل توجهی مو‌های در هم تنیده وجود دارد باید از یک چنگک مخصوص استفاده کنید. وقتی از این ابزار استفاده کنید مو‌های کوچک نیز برداشته می‌شوند. این ابزار شبیه یک شانه، اما بسیار کاربردی‌تر از آن است. چنگک جمع کردن مو در سایز‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. مثلا برای تمیز کردن برس‌هایی با دانه‌های تیز و متراکم می‌توانید از چنگک دو طرفه استفاده کنید.

 

۳- حالا با استفاده از یک شانه پلاستیکی می‌توانید ذرات باقی مانده در برس را تمیز کنید. برای این کار باید برس را بالای سطل زباله بگیرید و یا خارج از منزل این کار را انجام بدهید. با استفاده از شانه پلاستیکی می‌توانید باقی مانده مو‌ها و شوره‌های سر را از برس پاک کنید. شانه کشیدن در برس را تا جایی ادامه دهید که چنگک‌های شانه پلاستیکی کاملا برس را تمیز کنند.

توجه: شانه پلاستیکی را بشویید و قبل از استفاده مجدد اجازه بدهید کاملا خشک بشود.

 

۴- با استفاده از یک شانه دم باریک می‌توانید برس خود را تمیز کنید. پایه شانه را زیر مو‌ها انداخته و به بالا بکشید بعد با دست مو‌ها را گرفته و از برس بیرون بکشید.

 

۵- از قیچی نیز می‌توانید برای برداشتن مو‌های داخل برس استفاده کنید. ممکن است مو‌ها در برس گره خورده باشند و بیرون آوردن آن‌ها مشکل باشد. به همین دلیل می‌توانید قیچی را زیر مو‌ها برده و آن‌ها را در دو یا سه بخش ببرید تا به راحتی بتوانید مو‌ها را از داخل برس بیرون بیاورید.

توجه: مراقب باشید بیش از اندازه مو‌ها را نبرید که بیرون آوردن آن‌ها دشوار نشود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.