Take a fresh look at your lifestyle.

روش آموزش جدول سودوکو به کودکان به ساده ترین روش

حتما اسم جدول سودوکو را شنیده اید. جدول سودوکو در واقع یک جدول 9 در 9 است که با اعداد 1 تا 9 پر می شود. جدول سودوکو نوعی بازی با اعداد است و پر کردن جدول سودوکو توسط کودکان برای فعالیت ذهنی آن ها بسیار مفید است. اگر قصد آموزش پر کردن جدول سودوکو به کودکان را دارید اما نحوه آموزش جدول سودوکو به کودکان را نمیدانید با مینویسم همراه باشید.

شاید به دنبال روش آموزش جدول سودوکو به کودکان باشید و بخواهید بدانید که چگونه میتوانید جدول سودوکو را حل کنید؟ آیا برای حل جدول سودوکو باید روش خاصی را دنبال کنیم؟ همه این سوالات را در این پست پاسخ میدهیم.

خالی از لطف نیست که بگوییم، جدول سودوکو بسیار مناسب کودکانی است که اعداد را یاد گرفته اند و برای تقویت ریاضی کودکان بسیار مناسب است و پیشنهاد میشود. خواندن متن افزایش ضریب هوشی در کودکان با ۵ روش ساده پیشنهاد می شود.

روش آموزش جدول سودوکو به کودکان

باید گفت که جدول سودوکو در واقع برای تقویت ذهن و حواس است و به واسطه آن میتوانید هوش خود و کودکان را تقویت کنید و ذهنتان را بر روی چیز مشخصی متمرکز کنید.

حل کردن جدول سودوکو روش و یا کلک خاصی ندارند. تنها کافی است که قوانین این بازی را رعایت کنید و خوب فکر کنید تا اعداد درست را انتخاب کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم که برای حل جدول سودوکو حتما از مداد کمک بگیرید چرا که در صورت اشتباه میتوانید عدد را پاک کنید.

روش آموزش جدول سودوکو به کودکان
روش آموزش جدول سودوکو به کودکان

نگران نباشید جدول سختی نیست، تنها احتیاج به فکر و حوصله دارد. در ادامه روش آموزش جدول سودوکو به کودکان را توضیح خواهیم داد.

آموزش روش صحیح مسواک زدن به کودکان

مراحل آموزش جدول سودوکو به کودکان

بهتر است که با شکل ظاهری جدول سودوو آشنا بشوید. همانطور که میدانید، جدول سودوکو یک جدول بزرگ 9 در 9 است که داخل آن از مربع های کوچک 3 در 3 تقسیم شده است. جدول سودوکو مناسب کودکان، جدول سودوکو ساده است. شکل متوسط و پیشرفته آن برای افراد بزرگسال طراحی شده است.

روش جدول سودوکو بدین صورت است که، بازی به طور پیش فرض اعدادی را داخل خانه ها قرار داده است و شما باید باقی جای خالی را پر کنید.

  • جدول دارای 81 خانه است.
  • همه خانه های جدول را باید با اعداد از 0 تا 9 پر کنیم.
  • در هیچ قسمتی از خانه و سطر و سطون نباید عدد تکراری قرار بگیرد.
  1. به کودکی که قرار است برای اولین بار جدول سودوکو را حل کند بگویید از یک سطر یا ستون خاص شروع کند و از بین اعداد 1 تا 9 هر عددی که در جدول نیست را وارد کند و دقت کند که اعداد تکراری نباشند.
  2. در مرحله دوم سطر یا ستون دیگری را انتخاب کند. اگر به هیچ شکلی قادر به پر کردن جدول نبود لازم است در سطر یا ستونی که در مرحله قبل پر شده است تجدید نظر شود و جای یک تا چند عدد با هم عوض شود.
  3. کودک را تشویق کنید به همین شکل ادامه دهد تا همه خانه های جدول پر شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.