Take a fresh look at your lifestyle.

روش آموزش چرتکه به کودکان برای یادگیری بهتر و آسان تر

بسیاری از والدین هستند که علاقه و تمایل زیادی دارند که فرزندشان از همان کودکی بتواند مسائل ریاضی را به خوبی حل کند، به همین منظور باید از سن کم علاقه کودکشان را پیدا کنند و هوش ریاضی فرزندشان را افزایش دهند. یکی از روش هایی که میتوانید به وسیله آن هوش ریاضی کودکتان را افزایش دهید این است که در سن کمتر از چرتکه استفاده کنید. به دلیل اهمیت این موضوع ما این پست را به روش آموزش چرتکه به کودکان اختصاص میدهیم.

نحوه آموزش چرتکه به کودکان

چرتکه یکی از وسایل و ابزار های قدیمی است که برای محاسبات ریاضی بسیار از آن استفاده میشد و اکنون در بسیاری از پیش دبستانی ها و مهدکودک ها از چرتکه استفاده می کنند تا هوش ریاضی کودکان را تقویت کنند و به عبارتی کودکان را با مفاهیم پایه ریاضی آشنا کنند. اما نحوه ی آموزش چرتکه به کودکان چگونه است؟ بهترین راه برای یاد دادن چرتکه به کودکان کدام است؟

آموزش روش صحیح مسواک زدن به کودکان

همانطور که میتوانید حدس بزنید چرتکه برخلاف بسیاری از ابزار های قدیمی، با گذشت زمان فراموش نشده است، بلکه در برخی از موارد بسیار محبوب شده است؛ به ویژه برای کودکان. چرا که چرتکه باعث تقویت حافظه، بالا بردن تمرکز و افزایش سرعت محاسبات کودکان خواهد شد.

روش آموزش چرتکه به کودکان
روش آموزش چرتکه به کودکان

روش های مختلف آموزش چرتکه به کودکان

اگر دوست دارید که کودکتان استفاده ازچرتکه را یاد بگیرد میتوانید از ره های مختلفی استفاده کنید. در ذیل موثرترین روش های آموزش چرتکه برای کودکان را آورده ایم که عبارت اند از:

  • آموزش در کلاس های چرتکه

زمانی که کودک تان را در کلاس ها اموزش چرتکه ثبت نام می کنید میتوانید اطمینان حاصل کنید که از یک روش اصولی و آزمایش شده برای آموزش چرتکه به فرزندان شما استفاده می شود. در این کلاس ها روش تدریس چرتکه به کودکان بر اساس گروه سنی کودکان می باشد که این موضوع باعث افزایش بازدهی و سرعت آموزش می شود. اما گاهی اوقات این کلاس ها به دلایل مختلف یا تعطیل هستند یا کیفیت مناسب ندارند. پس بهتر است بهترین کلاس ها را پیدا کنیم.

چگونه کودکان باهوش و اجتماعی تربیت کنیم؟

  • استفاده از ویدیو های آموزشی

یکی دیگر از راه های یاد دادن چرتکه به کودکان استفاده از روش آموزش چرتکه به کودکان استفاده از فیلم های آموزش چرتکه به کودکان است. اگر به هر دلیلی نمیتوانید کودک تان را در کلاس های آموزش چرتکه ثبت نام کنید اشکالی ندارد، چرا که میتوانید از ویدیوهای آموزشی چرتکه استفاده کنید. می توان گفت که این ویدیو ها به نوعی نقش کلاس مجازی را بازی می کنند. آنها را شما می توانید یا در فضای مجازی یا از فروشگاه های مختلف تهیه کنید.

  • استفاده از کتاب های مربوط به چرتکه

کتاب همیشه و در هر جایی بسیار مفید است. این کتاب ها شامل آموزش، تمرین و آزمون است که باعث خواهد شد، کودک مطالب را به خوبی یاد بگیرد. این کتاب ها در تمامی کتابفروشی ها یافت می شوند. در این کتاب ها نحوه آموزش چرتکه به کودکان به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

  • آموزش چرتکه به کودکان با استفاده از فلش کارت

استفاده از فلش کارت ها معمولا به تنهایی جواب نمی دهند، اما در کنار سایر روشها باعث بالا رفتن بازدهی در امر آموزش می شود. در این روش باید از فلش کارت مربوط به هر حرکت استفاده کنید. به این صورت که فلش کارت را به گونه ای در مقابل کودک قرار دهید که عدد را مشاهده کند تا آن را روی چرتکه پیاده سازی کند.

نکته: بهتر است که از یک روش به تنهایی استفاده نکنید بلکه از دو یا چند مورد از آنها بهره مند شوید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.