Take a fresh look at your lifestyle.

روش حمام کردن مرغ عشق

آموزش حمام کردن مرغ عشق

اگر شما صاحب یک مرغ عشق هستید و همچنین هوای خانه شما خشک است ، باید حداقل هفته ای دوبار آن را حمام کند . این کار باعث تشویق پرنده برای تمیز کردن خود با منقار و همچنین باعث کمک به پاک کردن باقی مانده کثیفی ها در میان پرهای پرنده می شود . البته بخش اصلی کار را خود پرنده انجام می دهد و در موقع استحمام با باد کردن پرهای خود ، کمک می کند تا آب بهد پوستش نزدیک تر شود .

برای شروع استحمام  یک کاسه کم عمق را با آب ولرم پر کنید ، آب سرد باعث سرما خوردن پرنده می شود .

در موارد نیاز می توانید کاسه آب را نزدیک قفس پرنده قرار دهید و حتی میتوانید علف های سبز و تازه را کف قفس تمیز گذاشته و اجازه دهید تا پرنده روی آنها غلط بخورد ، این کار حمام کردن را انجام می دهد .

پر کردن کاسه آب
پر کردن کاسه آب
 در صورت لزوم می توانید از سینک ظرفشوئی برای این کار استفاده کنید ، بدین صورت که : مقدار کمی آب را در سینک بریزید سپس مرغ عشق رو درون آن قرار دهید . از تمیز بودن سینک اطمینان حاصل کنید .
اگر نگران خیس و کثیف شدن قفس هستید ، یک حوله کف قفس گذاشته و کاسه یا ظرف آب را روی حوله و به گونه ای قرار دهید تا پرنده بتواند روی آن بپرد .
ظرف را روی حوله قرار دهید
ظرف را روی حوله قرار دهید
باید توجه داشته باشید که باید اجازه بدهید تا مرغ عشق با آب بازی کرده ( بال بال زده ) و آب را روی خود بپاشد زیرا این کار باعث تمیز شدن آن خواهد شد . به هیچ وجه برای استحمام کردن به زور متوصل نشوید .
حمام کردن
حمام کردن
برای خشک شدن باید اجازه بدهید پرنده خود را بلرزاند ، این کار باعث خشک شدن آن می شود البته برای جلوگیری از سرما خوردن میتوانید یک حوله دور آن بپیچید .
خشک شدن
خشک شدن
برای حمام کردن مرغ عشق می توانید از اسپری نیز استفاده کنید .
یک اسپری تهیه کرده و آن را با آب ولرم متمایل به گرم پر کنید .
پر کردن اسپری
پر کردن اسپری
به یاد داشته باشید که باید درجه پاشش اسپری را تنظیم کرده و روی کمترین درجه قرار بدهید .
تنظیم اسپری
تنظیم اسپری
در هنگام استحمام پرنده به این روش باید مراقب باشید آب را مستقیم روی پرنده اسپری نکنید زیرا این کار را دوست ندارند . در واقع باید یک حالت دوش مانند را برای پرنده به وجود بیاورید . از این روش برای شستوشوی روزانه نیز می توانید بهره بگیرید . برای خشک شدن پرنده را در جای گرمی قرار دهید تا خودش خود را خشک کند .
استحمام مرغ عشق
استحمام مرغ عشق

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.