Take a fresh look at your lifestyle.

ریحانا چگونه با ۶۰۰ میلیون دلار ثروتمندترین خواننده زن جهان شد؟

” کار، کار، کار، کار”

اولین کلمه از آهنگ ریحانا در Dance Hall 2016 بود و اما کلمه کار برای او فقط یک خط از یک آهنگ نیست و بعنوان مهمترین شعار زندگی اش به وضوح خود نمایی می کند. Robyn Rihanna Fenty شهرت خود را در ابتدا از طریق خوانندگی بدست آورد. این خواننده مشهور با 31 سال سن، اخیراً توانست در کنار خوانندگی به یک آیکون مد و کارآفرین موفق در صنعت زیبایی و آرایش تبدیل شود. ریحانا به زودی ،اولین زن سیاهپوست می باشد که مسئول یک خانه مد بسیار لوکس و گران خواهد شد.تمام تلاشهای این خواننده اهل باربادوس، ثروت 600 میلیون دلاری اش رابه همراه دارد و او رابه ثروتمند ترین خواننده زن جهان حتی بالاتراز مادونا با 570 میلیون دلار، سلین دیون با 450 میلیون دلار و بیانسه 400 میلیون دلارتبدیل می کند.

ریحانا چگونه به این ثروت افسانه ای رسید؟

به نقل از مجله فوربس: ” بیشتر این ثروت از طریق خوانندگی بدست نیامده بلکه حاصل همکاری ریحانا با خانه مد LVMH و در نتیجه راه اندازی برند لوازم آرایش Fenty Beauty می باشد”. LVMH یک شرکت فرانسوی مولتی برند است که 67 برند لوکس از جمله کریستین دیور، لویی ویتان، فندی به انضمام برندهای دیگر در دنیای مد و انواع نوشیدنی را زیر مجموعه خود دارد. این کمپانی توسط میلیاردر فرانسوی برنارد آرنو اداره می شود. شرکت LVMH مالک مشترک برند Fenty Beauty با ریحانا می باشد. این خواننده بومی باربادوسی بر سختی هایی زیادی از جمله سوء استفاده یک پدر معتاد و حملات تبلیغاتی خوب نشان داده شده ازسوی دوست پسر آن زمانش، کریس براون در سال 2009، غلبه کرد. همچنین صاحب خط لباس زیر Savage X Fenty با شرکت مد آنلاین TechStyle Fashion Group در لس آنجلس است. ریحانا میلیون ها درآمد از تورهایش به عنوان خواننده دارد که بقیه ثروت او را تشکیل می دهد.

برند لوازم آرایش ریحانا به نام Fenty Beauty
برند فنتی بیوتی

  وقتی Fenty beauty  تحولی عظیم در زندگی ریحانا ایجاد کرد؟

40 طیف رنگی از فوندشین fenty
تنوعی از رنگ ها در برند fenty beauty

ریحانا در سال 2014 تصمیم گرفت نام خانوادگی خود Fenty را به یک برند تجاری تبدیل کند. باور داشت که رویایی بیش از خوانندگی دارد. او در 2017 وقتی فقط 29 سال سن داشت، برند لوازم آرایش خود را با نام Fenty Beauty و لوگو FEИTY BEAUTY راه اندازی کرد. لوازم آرایشی Fenty Beauty اولین بار در فروشگاه سفورا و هم بصورت آنلاین به فروش رفت. این برند تنها با گزارش فروش 100 میلیون دلار در عرض چند هفته رکورد بالاترین میزان فروش را زد. Fenty خیلی زود سکوی موفقیت را بالا رفت، ریحانا را با 71 میلیون فالووراینستاگرامش به پیش راند. البته این موفقیت مدیون صنعت رو به رشد مد و زیبایی در آمریکا می باشد.

 

بر طبق گزارش فوربس این صنعت تا سال 2025 به فروشی معادل  200 میلیون دلار خواهید رسید. اما Fenty Beauty خودش را با ارائه 40 تناژ از طیف های رنگی بسیار متنوع برای فوندشین و به مراتب بیشتر از تعداد انگشت شماری از رنگ های فروخته شده توسط برندهای دیگر متمایز کرد. به قول استفان ویسینک، یک محقق تحلیلگر بازار: ” Fenty نه تنها به فروش معنا داری دست پیدا کرد، خیلی بالقوه این صنعت را برای همیشه متحول ساخت.” بعد از 15 ماه از حضورش در بازار، فروش لوازم آرایش Fenty به 570 میلیون دلار در 2018 رسید.

سکوی جدید پیشرفت ریحانا با پیشنهاد جدید برنارد آرنو مالک شرکت LVMH

مالکیت 50% LVMH در کنار سهم 15% ریحانا از برند Fenty Beauty، این شرکت را برای استفاده از این برند سوق داد. در می 2019، LVMH و ریحانا اعلام کردند، برند Fenty یک خانه مد لوکس متشکل از لباس، کفش، جواهر و دیگر اکسسوری ها راه اندازی خواهد کرد. ریحانا به مجله استایل نیویورک تایمز گفت:” آنها این پیشنهاد را به من دادند و جای هیچ تعللی باقی نمی ماند. LVMH یک مغز متفکره. Bernard Arnault بسیار هیجان زاده است، او به من و رویاهایم اعتماد کرد.” این لاین فشن در ماه می افتتاح شد و حتی محصولاتش سایز دو ایکس لارج را پوشش می دهد. این همان ایده آل منحصربفرد برند Fenty Beauty است. این برند هم در زیر همان چتر معروفیت برندهایی مانند ژیوانشی و دیور به کار خود ادامه خواهد داد. Fenty اولین خانه مد جدید LVMH در بیش از 30 سال گذشته است.

ویسینک می گوید:” کاریکه Fenty beauty با صنعت لوازم آرایش کرد، Fenty lifestyle هم قراره با مد انجام بده، این برند قراره انتظارات را درباره آنچه که یک برند باید به نظر برسد را بالا ببرد و آن جهانی، آیکونیک و تغییر دهنده قوانین خواهد بود.” قطعاً رویاهای این خواننده زیبایی باربادوسی برای رشد امپراتوری اش به اینجا ختم نخواهد شد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.