Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش ساخت خمیر دندان طبیعی طب سنتی

آموزش ساخت خمیر دندان دست ساز طبیعی

همانطور که می دانید ، خمیر دندان هایی که از بازار تهیه می کنیم معمولا دارای مقادیر بالایی مواد شیمیایی از جمله شیرین کننده ها ، امولسیفایر ، نگه دارنده و طعم دهنده های مصنوعی می باشند . بنابراین تهیه یک خمیر دندان خانگی سالم پیشنهاد جالب توجهی می باشد . در ضمن به کسانی که دچار خشکی و ترک لب هستند ، استفاده از خیر دندان های خانگی پیشنهاد میشود زیرا یکی از علل ترک و خشکی لب خمیر دندان میباشد . ۴ روش برای درست کردن خمیر دندان در این مقاله گفته شده است ، هر کدام از مواد گفته شده را در هنگام مسواک زدن به عنوان خمیر دندان استفاده کنید  .در ادامه به آموزش چند روش تهیه خمیر دندان در خانه توجه کنید .

جوش شیرین خاصیت قلیایی داشته و موجب تمیز کردن دندان ، حذف بوی بد دهان میشود . نمک نیز به از بین بردن جرم دندان کمک می کند .

مواد لازم
مواد لازم

برای تهیه پودر تمیز کننده دندان ( جایگزین خمیر دندان ) 3 قسمت جوش شیرین را با یک قسمت نمک مخلوط کرده و در صورت تمایل چند قطره روغن خوشبو به آن بزنید . در یک ظرف سر بسته نگهداری کنید . هنگام مسواک زدن مقداری از پودر را روی مسواک ریخته و با آن دندان های خود را مسواک بزنید . برای بیشتر شدن اثر سفید کنندگی ۶ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۲ قاشق غذاخوری نمک ترکیب کنید .

بهترین خمیر دندان خانگی

موادی که برای این کار لازم دارید عبارتند از :  ۳/۲ لیوان جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری نمک دریا مخلوط کنید . سپس کم کم آب را به آن اضافه کنید تا حالت خمیری مانند بگیرد . در صورت تمایل مقداری روغن خوشبو مثل روغن نعناع و اسطوخودوس به آن اضافه نمایید . خمیر را در یک ظرف سر بسته نگهداری کنید .

 

تهیه خمیر دندان
تهیه خمیر دندان

خمیر دندان با روغن نارگیل

روغن نارگیل باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ، کرم خوردن دندان و ضد باکتری میباشد  . برای تهیه خمیر دندان با روغن نارگیل مقدار مساوی روغن نارگیل را با جوش شیرین مخلوط کرده ( مثلا ۶ قاشق جوش شیرین و ۶ قاشق روغن نارگیل ) سپس مخلوط را آنقدر هم بزنید تا کاملا مخلوط شود . در صورت تمایل میتوانید چند قطره روغن خوشبو نیز به آن اضافه نمایید . مخلوط را در یک ظرف سربسته نگهداری کنید .

مواد را ترکیب کنید
مواد را ترکیب کنید

برای درست کردن خمیر دندان کامل طبیعی ( سفید کننده و تمیز کننده دندان ) به این صورت عمل کنید :

نصف قاشق چایخوری گلیسیرین ( به عنوان شیرین کننده  )

۱/۸ قاشق چایخوری پودر صابون طبیعی ( به عنوان تمیز کننده )

۱ قاشق غذاخوری کربنات کلسیم ( به عنوان جرم گیر )

نصف قاشق چایخوری صمغ عربی ( به عنوان امولسیفایر )

۱/۸ لیوان آب

چند قطره روغن نعناع ( به عنوان طعم دهنده ) تهیه کنید .

خمیردندان کامل
خمیردندان کامل

تمام مواد گفته شده را داخل ماهی تابه به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید تا ماده خمیری شکلی به وجود آید . سپس خمیر را داخل ظرف سر بسته قرار داده و مانند خمیر دندان استفاده کنید . بعد از مسواک زدن استفاده از دهان شویه پیشنهاد میشود .

مواد را درون ظرف در بسته نگه داری کنید
مواد را درون ظرف در بسته نگه داری کنید

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.