Take a fresh look at your lifestyle.

بهار رسید: چگونه تغییرات آب و هوا بر سلامت ما اثر می گذارد

نوسانات فصلی در بیماری بسیار شناخته شده است. تا این زمان، این پدیده ها به تغییرات آب و هوایی مرتبط هستند. آسان است که بدانیم چرا این زمان از سال، آب و هوا پیش بینی غیر قابل پیش بینی است.

تابستان بیشتر گرم است زمستان بیشتر سرد است اما بهار می تواند در روزهای متوالی یا حتی در فضای چند ساعت باشد. این نوع آب و هوای ناگهانی می تواند ناگهان ناسازگار باشد. حداقل نیمی از تمام بزرگسالان ادعا می کنند که تغییرات در سلامت خود را با تغییر آب و هوا، از جمله سردردهای مکرر، درد مفاصل، خستگی و حتی سرماخوردگی بیشتر، تجربه کنند. البته جال است بدانید که سرماخوردگی ناشی از ویروس ها است، نه آب و هوا.

حتی اگر بینی در واقع دچار گرفتگی نشده باشد، هوای داغ و مرطوب باعث می شود که آن را بیش از حد احساس کنیم، مانند زمانی که در حمام هستیم. هنگامی که از مکان گرم (که باعث شده بینی در باز ترین حال ممکن خود قرار بگیرد) وارد مکان سرد میشویم هوای سرد بیشاری وارد بینی شده و به استخوان سر می رسد که امکان سرما خوردگی در این فصل را افزایش می دهد.

افراد مبتلا به سردرد، در آب و هوای بهار نسبت به تابستان و زمستان بیشتر هستند. اکثریت قابل توجهی از افراد مبتلا به آرتریت و یا درد مزمن پشتی هستند که احساس ناراحتی بیشتری در روزهای طوفانی، سرد و یا مرطوب دارند، به دلیل گرم شدن هوا و ثابت شدن بیشتر می شود. این که آیا این ها یک اثر مستقیم از آب و هوا و یا اثر غیر مستقیم هستند (مربوط به اثرات عمیق آب و هوای فصلی بر خلق و خو، رفتار، رژیم غذایی، فعالیت بدنی، تحرک، مشارکت، درک بیماری، درد و بسیاری از عوامل دیگر) کاملا ناشناخته است.

آب و هوای بیرونی قطعا می تواند تاثیر بسزایی بر احساس ما داشته باشد. نه به همان اندازه که اکثر مردم فکر می کنند و نه در همه موارد. اما به اندازه کافی برای ایجاد یک تفاوت تاثیر بسزایی دارد.

آفتاب یک عنصر حیاتی است. ما حسگرهای ویژه ای در چشم ما داریم که شدت نور را به مغز ما می فرستد تا ریتم های بیولوژیکی و هورمونی ما را تنظیم و هشدار و خلق و خوی ما را کنترل کند.

پوست ما از اشعه ماوراء بنفش در نور خورشید برای تولید ویتامین D استفاده می کند که همچنین دارای اهمیت حیاتی برای سلامتی و رفاه است.

آب و هوای آفتابی نیز ما را به حدود 20 درجه سانتیگراد نزدیک به منطقه راحتی ما نزدیک می کند. هر چه گرمتر از این دما یا پایین تر میرویم، احساس راحتی بیشتری میکنیم. این موضوع بر احساسات و سلامتی ما تاثیر می گذارد.

آیا آب و هوای بهار واقعا ما را بیمار می کند؟ بسیاری از فرهنگ ها “باد بد” را توصیف می کنند که به سرعت دما را تغییر می دهد و نشانه هایی از سلامت ضعیف را می دهد. معروف ترین نمونه هایی از باد فون در اروپا و Chinook از کوه های راکی ​​است.

در استرالیا، گرد و غبار که توسط بادهای بهار شمالی به وجود می آیند و آنها را حمل می کنند، اما نه تنها در افرادی که دارای آلرژی هستند باعث ایجاد حساسیت می شود بلکه باعث تحریک چشم، بینی و ریه نیز می شوند.

هوای مرطوب همراه با رعد و برق فصلی همچنین می تواند گرده و آلودگی را به ذرات کوچکتر متصل کند که به راحتی درون ریه ها استنشاق می شود و باعث حملات آسم می شود. شرایط گرم و مرطوب نیز موجب انتشار اسپور قارچی شود که در بعضی افراد باعث آلرژی می شود.

شروع بيماری مولتيپل اسکلروزيس (MS) بيماری اتوايميون و يا قسمت عود بيماری MS نيز در بهار بيشتر است. این که آیا این بیماری مربوط به اثر ناپایدار عفونت های زمستانی بر ایمنی است ،یا نوسانات فصلی در مواد طبیعی، که اصلاح کننده بدن نامیده می شود، مانند ویتامین D یا ملاتونین، در بدن ما هنوز ناشناخته است.

http://theconversation.com/spring-has-sprung-how-changes-in-weather-affect-our-health-48991

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.