Take a fresh look at your lifestyle.

شرایط نگه داری از ماهی قرمز

برای نگه داری اصولی و صحیح از ماهی قرمز ، آموزش نکاتی الزامی می باشد .

نگه داری اصولی از ماهی قرمز
نگه داری اصولی از ماهی قرمز

دقت کنید که علت عمر کم اکثر ماهی قرمز ها ، تنگ کوچک می باشد . کمترین حجم مورد نیاز یک ماهی ۵۶٫۷ لیتر میباشد ، در صورت اضافه کردن ماهی به ازای هر کدام ۳۷٫۸ لیتر به حجم تنگ اضافه میشود . ماهی های قرمز حتی بیشتر از سگ ها میتوانند عمر کنند .

شرایط نگه داری از ماهی قرمز
شرایط نگه داری از ماهی قرمز

باید سنگ کف آکواریوم را به گونه انتخاب کنید تا در گلوی ماهی گیر نکند . همچنین باید حتما از فیلتر آب استفاده نمایید .

باید دقت کنید که ماهی هایی که در یک تنگ قرار می دهید از یک نژاد باشند . ماهی های ضعیف و کوچک تر در صورت زندگی با ماهی های بزرگ تر خواهند مرد زیرا متاسفانه ماهی های قرمز یکدیگر را میخورند .

تنگ را حتی در صورت داشتن فیلتر آب حداقل هفته ای 1 تا 2 بار تمیز کنید . به هیچ عنوان از صابون برای شستن تنگ استفاده نکنید زیرا برای ماهی سمی میباشد و باعث مرگ آن خواهد شد .

از دادن غذای زیاد به ماهی ها خودداری کنید ، زیرا ماهی های قرمز ، به راحتی با خوردن غذای اضافه ، می میرند . به اندازه ای به ماهی غذا بدهید که تا ۱ دقیقه بتواند تمام آن را بخورد .

به اندازه کافی به ماهی ها غذا بدهید
به اندازه کافی به ماهی ها غذا بدهید

 ماهی های قرمز دمای بالای ۲۴ درجه را دوست ندارند و در دمای ۱۰ تا ۱۴ درجه نیز غذا نمیخورند . دمای مناسب برای این ماهی ها 15 تا 24 درجه می باشد .

دمای مناسب برای ماهی های قرمز
دمای مناسب برای ماهی های قرمز

در صورت مشاهده زرد ، سبز یا تیره شدن تنگ ، سریعا تنگ را با آب شستوشو دهید .

شستوشوی تنگ
شستوشوی تنگ

 اگر مشاهده کردید که ماهی قرمز به سطح می آید و نفس میکشد ، به این معنی است که اکسیژن کافی در آب نیست . شما میتوانید با پایین آوردن دمای آب اکسیژن موجود در آب را افزایش دهید ، بنابراین تنگ را از زیر نور برداشته و در جای نسبا خنک قرار دهید . در ضمن می توانید با پمپ هوا مقدار اکسیژن موجود در آن را افزایش دهید .

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.