Take a fresh look at your lifestyle.

صدای یاکریم نشانه چیست؟

در فصل بهار فعالیت همه ی پرنده ها شروع می شود، برای یاکریم ها هم فصل بهار، فصلی برای زندگی است. اگر توجه کنید یاکریم ها در همه شهر دیده می شوند، به این معنا می باشد که آن ها در برابر سرما و گرما مقاومت می کنند. معمولا یاکریم ها را می توانید روی سیم تلفن های محل زندگی خود و یا در بالکن خانه ها و یا شیروانی خانه های قدیمی ببینید که در حال آواز خواندن می باشند. آیا به صدای یاکریم توجه کرده اید؟ به نظر شما صدای یاکریم نشانه چیست؟ در مطالب گذشته درباره اینکه وجود یاکریم در خانه نشانه چیست گفتیم و در این پست راجع به صدای یاکریم صحبت می کنیم و این که صدای یا کریم نشانه چه چیزی می باشد، با ما همراه باشید.

بخوانید: تعبیر خواب یاکریم

شنیدن صدای یاکریم نشانه چه چیزی است؟ 

معمولا در فصل بهار صدای یاکریم ها به گوش می رسد که صدایی مانند “هوهو هوووو هوهو” می باشد، صدای یاکریم نشانه چیست؟ برخی افراد این صدا را به “موسی کو تقی” شبیه کرده اند و لقب موسی کو تقی را به این پرنده داده اند، می گویند وقتی یاکریم آواز می خواند چیزی شبیه به این جمله را می خواند، که اگر توجه کنید کمی شباهت دارد و هم آوا می باشند. پرنده یاکریم نر این آواز را برای یاکریم ماده می خواند.

به دلیل شباهت آواز یاکریم با جمله “موسی کو تقی”، در شهر خراسان به این پرنده موسی کو تقی می گویند، در شهر یزد به این پرنده فاخته می گویند و برخی هم آن را قمری صدا می کنند، اما در شهر های دیگر این پرنده را با اسم یاکریم می شناسند.

صدای یاکریم شبیه صدای گریه یا عزاداری می باشد، به خاطر همین صدای سوگ، این پرنده را یا کریم نام گذاری کرده اند.

در برخی روایات ذکر شده است که یاکریم یک پرنده شوم و نحس می باشد. صدای یاکریم به “فقدتکم فقدتکم” به معنی (بمیرید، بمیرید) تعبیر شده است.

یاکریم حداقل 3 تا حداکثر 12 بار صدایی شبیه به هوهو را تکرار می کند. گاهی علت خواندن یاکریم خودنمایی برای جفت خود می باشد و گاهی برای اینکه به پرندگان دیگر اعلام کند که اینجا قلمرو آن هاست. صدای خواندن یاکریم نر و ماده تقریبا شبیه به هم است با این تفاوت که یاکریم های ماده صدای نازکتری دارند. یاکریم هنگامی که مشغول ساختن لانه و یا خوردن باشد نمی خواند.

درباره اینکه صدای خواندن یاکریم نشانه چیست نظرات متفاوتی وجود دارد برخی آن را نشانه خوشبختی و خوش شانسی می دانند و برخی اعتقاد دارند شنیدن صدای یاکریم خوب نیست.

در پایان باید بگوییم که یاکریم مانند دیگر مخلوقات خدا است و نباید با شنیدن صدای آن منتظر تحولات شگرفی در زندگیتان باشید چه خوب و چه بد اما غذا دادن به پرندگان مانند صدقه است و گفته شده که آنها در حق شما دعا می کنند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. سحرناز می گوید

    کی گفته یا کریم نحسِ؟؟!!!!!!عجب تعبیر مزخرفی از قدیم الایام این پرنده ب خوش یمنی تعبیر شده ازش

    1. پری می گوید

      امیدوارم اینجوری باشه سحرناز خانوم..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.