Take a fresh look at your lifestyle.

صفحه اهداف بولت ژورنال

هر ساله داشتن یک صفحه هدف در دفتر بولت ژورنال کاملاً ضروری است که شما را به تلاش بیشتر برای دستیابی به موفقیت و شکستن آن ترغیب کند. تا به حال چند بار اهدافی را تعیین مزده اید و انجام نشده است؟ امکان دارد پس از مدتی انگیزه شما کم شود و دیگر به سراع اهدافتان نروید. در اینجا یک راهنمای کامل برای استفاده از طرح بندی صفحه اهداف بولت ژورنال وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه آنها را تنظیم کنید، روش های استفاده از آنها، ایده ها و الهامات برای ایجاد طرح های منحصر به فرد خود، و چند نکته در مورد چگونگی پایبندی به اهداف خود را می توانید بخوانید. ایده ی بولت ژورنال برای صفحات مختلف راحتما ببینید.

دلایل داشتن صفحه اهداف بولت ژورنال

1.مسئوليت

یک نکته مهم در مورد نوشتن اهداف شما این است که شما را مسئول نگه می دارد. به نوعی، اساساً به شما یادآوری می کند که کاری برای انجام دادن وجود دارد که باعث تمرکز و عزم شما در انجام وظایفی که تعیین می کنید، می شود.

2.زمان محدود

به شما این امکان را می دهد تا با اهداف خاص زمان مشخصی را برای پیگیری اختصاص دهید. در حالی که جزئیات نحوه انجام اهداف  به شما کمک می کند آن ها را زودتر به پایان برسانید، می توانید آنها را ویرایش و اصلاح کنید.

وقتی شروع و پایان کاری مشخص باشد، به شما فرصت نمی دهد که آن را برای مدتی دیگر رها کنید یا حتی با مقاومت ذهنی مبارزه کنید فقط به این دلیل که در یک محدودیت زمانی دارید.

3.اهداف و انگیزه را بسنجید

با این حال، مفیدترین جنبه نوشتن اهداف، این است که به شما اجازه می دهد پیشرفت خود را اندازه گیری کنید و میزان پیشرفت خود را بینید. صفحه اهداف بولت ژورنال به شما اطلاعات بیشتری در مورد قسمت های مورد نیاز برای بهبود یا پیگیری می دهد و در عین حال انگیزه لازم برای انجام این وظایف خاص را نیز تقویت می کند.

نحوه تنظیم صفحه اهداف بولت ژورنال

تنظیم صفحه اهداف بولت ژورنال قطعاً هیجان انگیز است و صادقانه بگویم، اگر بدانید که چه می خواهید، واقعاً آسان است. هر چند فقط بخاطر داشته باشید که همه موارد منتشر شده در یک دفتر  بولت ژورنال نباید فانتزی یا هنری باشند. اگر نمی خواهید روی شکل ظاهری آن تمرکز کنید باید روی محتوایی که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنید.

مرحله 1: لوازم مورد نیاز را بگیرید

در اینجا بسته به نوع هدف ها و ایده هایتان که انتخاب می کنید به چند لوازم اولیه نیاز خواهید داشت. بنابراین برای بولت ژورنال خود ، قلم ها ، نشانگرها ، هایلایترها ، خط کش ها و هر کدام از وسایل هنری را که معمولاً تمایل به استفاده از آنها دارید ، بگیرید.

مرحله 2: اهداف خود را لیست کنید

در یک صفحه جداگانه، ایده ها و اهدافی را که قصد دارید تعیین کنید، بنویسید .

مرحله 3: طرح بندی را انتخاب کنید

اکنون می خواهید در مورد یک قالب برای صفحه هدف خود تصمیم بگیرید. ایده های زیادی برای انتخاب وجود دارد که فقط در یک ثانیه مشاهده خواهید کرد اما واقعاً نیازی به استفاده از هیچ یک از این موارد نیست. خیالتان راحت باشد و طرحهای خود را ارائه دهید – هر آنچه که مناسب شما باشد.

زندگی ارزشمند است ; ۴ اصلی که قدرت ارزشمند ساختن زندگی را دارد.

ایده ها و طرح ها برای انجام دادن و تلاش کردن

چند روش مختلف برای ردیابی اهداف شما وجود دارد و بعضی از آنها فقط لیستی از مطالب نوشته شده است در حالی که سایر موارد را می توان با هم یا به صورت جداگانه ردیابی کرد.

اگرچه، طرح های مختلفی را برای امتحان کردن پیدا خواهید کرد و شاید جزئیات کمی از هر یک را در اختیار داشته باشید تا صفحه هدف خود را بهتر بسازید.

بنابراین، در اینجا برخی از بهترین ایده های صفحه هدف را جمع آوری کرده ایم که قطعاً به شما کمک می کند اهداف خود را در قالبی دقیق تعیین کنید، اما همچنان می توانید کمی ایده های هنری به آن اضافه کنید.

1. اهداف سالانه

این یک صفحه هدف واقعاً ساده و آسان است که می توانید در عرض چند دقیقه ترسیم کنید. اگر می خواهید فقط یک مرور کلی از کارهای کلی که می خواهید برای سال انجام دهید داشته باشید، استفاده از این نوع به درد شما می خورد.

با این حال، اگر دسته های مختلفی از اهداف برای رسیدن دارید، ممکن است بخواهید اندازه ها را کاهش دهید تا همه چیز را در یک صفحه قرار دهید.

صفحه اهداف بولت ژورنال

2. قالب بلوک

جدول خلاقانه ای که شما را در مقابله با اهداف خود هیجان زده می کند. در اینجا همه چیز به خوبی تنظیم شده است و احساس طاقت فرسایی ندارد.

اگر به دنبال گسترش مینیمالیستی آسان و سریع هستید ، این مورد را امتحان کنید اما همیشه می توانید بلوک ها را رنگی کنید تا رنگی هم بشود.

صفحه اهداف بولت ژورنال

 

3. طراحی لیست

یکی از ساده ترین راه ها برای طراحی صفحه اهداف بولت ژورنال می توانید امتحان کنید طراحی لیست است. این یک فضای کافی برای نوشتن اهداف زیادی در سال در اختیار شما قرار می دهد یا حتی می توانید هر ماه از این مورد استفاده کنید.

صفحه اهداف بولت ژورنال

4. همه در یک صفحه

صفحه اهداف بولت ژورنال

برای گسترش سبک خلاقانه و در عین حال مینیمال ، این مورد یکی از زیبایی هایی است که گروه های  مختلف زندگی شما را از هم جدا می کند، و پیشنهاد می کنیم آن را امتحان کنید.

اگر بخواهید اهداف شخصی خود یا حتی چند هدف مربوط به بولت ژورنال را لیست کنید استفاده از این روش آسان است و همیشه می توانید هنگام حرکت دوباره آن را مرور کنید.

 

5. دفترچه پس انداز

اهداف نه تنها نیاز به نوشتن در قالب استاندارد دارند بلکه می توانید برای هر کاری که قصد انجام آن را دارید دقیقاً مانند این دفتر پس انداز صفحات هدف جداگانه ایجاد کنید.

این مورد انگیزه را بالا نگه می دارد و شما را مسئول می کند تا به مبلغی که امسال برای پس انداز در نظر گرفته اید، برسید.

صفحه اهداف بولت ژورنال

6. دو صفحه پهن و بزرگ

صفحه اهداف بولت ژورنال

یک صفحه اهداف بولت ژورنال شیک، زرق و برق دار و تمیز. آیا کلمات دیگری برای توصیف این موضوع وجود دارد؟ این دو صفحه بزرگ مطمئناً فضای کافی برای افزودن همه اهداف در یک مکان را تضمین می کند.

7. صفحه رنگارنگ

 

صفحه اهداف بولت ژورنال

اگر مثل من عاشق بخش های رنگارنگ هستید، مطمئناً این مورد می تواند گرینه جذابی برای شما باشد. این صفحه هدف ماهانه شامل اهداف کاری ، بهداشتی و شخصی در یک صفحه است و از انواع نوار های رنگی می توانید برای تزئین استفاده می کند.

8. صفحه حرفه ای

صفحه اهداف بولت ژورنال

با این ایده برای صفحه هدف اهمیت مطالب را از طراحی مهمتر می کند،  می توانید چیزها را تمیز و مرتب نگه دارید. همچنین، اگر می توانید در صفحه بعدی مشاهده کنید، داشتن یک صفحه بینایی راهی عالی برای تجسم اهداف خود است!

9. نمودار هدف

صفحه اهداف بولت ژورنال

برای کمی سرگرمی خلاقانه ،نقشه ذهنی را برای صفحه اهداف بولت ژورنال امتحان کنید که هم متفاوت است و هم هنوز تمیز و متمرکز است. ایده آل برای کسانی که مشغول تحصیل یا کار هستند.

10. ماه با یک نگاه

صفحه اهداف بولت ژورنال

در اینجا یک نسخه رنگارنگ از قالب بلوک برای صفحه اهداف بولت ژورنال نشان داده شده در بالا وجود دارد. هر دو به یک اندازه زیبا و یک روش خیره کننده برای نمایش اهداف شما هستند.

11. صفحه Minimalistic

صفحه اهداف بولت ژورنال

حتی اگر علاقه ای به تزئین بولت ژورنال خود ندارید ، باز هم می توانید چند خط به اینجا و آنجا صفحه اهداف بولت ژورنال خود اضافه کنید تا تصور کنید که هنری هستید حتی اگر نیستید.

چگونه اهداف واقع بینانه تعیین کنیم

پس از گذراندن اهداف گذشته و کشف بسیاری از اهداف من که نتوانستم آنها را محقق کنم، آشکار شد که اکثر آنها فوق العاده غیرواقعی هستند.

اتمام بعضی از آنها یا در مدت زمان کوتاهی خیلی دشوار بود در حالی که درباره بقیه اهداف به اندازه کافی فکر نکرده بودم.

تعیین اهداف قابل دستیابی باید در اولویت باشد به همین دلیل این نکات ممکن است در آینده هنگام تعیین اهداف به شما کمک کنند.

1. اهداف مشخصی را که مورد علاقه شما هستند انتخاب کنید

هنگام انتخاب هدف ، بهتر است دلیل هر یک از آنها را داشته باشید. باید مقداری نیروی انگیزشی یا تمایل برای دیدن نتیجه نهایی در هر هدف وجود داشته باشد.

این هدف می تواند از نظر شغلی، تحصیلی، شخصی باشد، به هر حال باید دلیلی داشته باشد که چرا می خواهید این کار را انجام دهید.

این هدف مشخص خواهد کرد که آیا شما برای تحقق آن، اقدام می کنید یا خیر.

2. برنامه ریزی کنید

ما به راحتی می توانیم یک هدف را بنویسیم و انتظار داشته باشیم که در واقع یک کار مثبت را به پایان برسانیم اما بدون برنامه ریزی مناسب برای هر هدفی که تعیین می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که هیچ یک از آنها را انجام ندهید یا آنها را نیمه کاره رها کنید.

پس از بررسی دقیق هر هدف، پیش بروید و شروع کنید برای نحوه دستیابی به آن هدف خاص برنامه ریزی کنید. این کار را به روشی که استفاده خواهید کرد، آنچه شما باید ارائه دهید، محدودیت زمانی و مدت زمان برای هر کار، و همچنین سایر اقدامات لازم مورد نیاز را در نظر بگیرید.

3. اقدام کنید

مراقب باشید که بیش از حد در هر مرحله تجزیه و تحلیل نکنید زیرا این ممکن است منجر به اختلال شود. هنگامی که همه مراحل خود را مرتب کردید، شروع کنید.

در روز ، انجام کار بسیار اهمیت دارد و به تعویق انداختن آنچه باید انجام شود باعث عقب ماندن شما می شود.

یادآوری، چند یادآوری را برای دلیل کارهایی که باید انجام دهید ، قرار دهید. یک برنامه را رعایت کنید و روزانه اهداف خود را دنبال کنید و این در نهایت به یک عادت مثبت تبدیل می شود.

هر اتفاقی بیفتد، این اهداف را طولانی مدت ثابت نگه دارید و وقتی این کار را انجام می دهید، نتیجه آن همیشه ارزشمند خواهد بود

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.