Take a fresh look at your lifestyle.

۱۶ خاصیت گلاب برای پوست + روش استفاده از گلاب برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

قرن هاست که از گلاب برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت و بدن استفاده می شود در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که گلاب چه خواصی برای پوست صورت دارد. گلاب علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی و تسکین دهنده، دارای خواص ضدعفونی کننده، ضد التهاب و ضدباکتری نیز است. همین خاصیت های گلاب برای پوست توضیح می دهد که چرا برندهای بزرگ سطح جهانی مانند Chantecaille، Fresh و Korres از گلاب به عنوان پایه بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست خود استفاده می کنند.

اگر بودجه شما اجازه داشتن یک روتین مراقبت از پوست حاوی گل رز را نمی دهد، به دلیل خواص درمانی گلاب برای پوست یک بطری ساده گلاب که به سادگی در تمام فروشگاه های مواد غذایی پیدا می شود، می تواند دگرگونی فوق العاده ای در رویتن پوست، مو و آرایش شما ایجاد کند.

پوست ما لطیف است و پوست صورت از آن نیز لطیف تر است! بنابراین، مهم است که از پوست خود مراقبت کنیم. پوست هر روز به مراقبت و تغذیه نیاز دارد که از طریق ماسک صورت امکان پذیر است. ماسک صورت به احیای پوست کمک کرده و باعث می شود تا پوست شما درخشان تر از همیشه باشد.

قرار گرفتن در معرض عرق، گرد و خاک و آلودگی باعث می شود پوست ما کدر و برنزه شود و به منظور جلوگیری از آن به یک راه حل طبیعی نیاز داریم. در چنین شرایطی، روغن گل ها و پاک کننده ها بهترین دوستان ما هستند. گلاب یک محصول طبیعی اصلی است که باید در روتین های مراقبت از پوست خود بکار گیرید.

این ماسک ها به پوست صورت شما درخشندگی می دهند. آن ها همچنین در احیا و تولید سلول های پوستی موثر هستند. مناسب برای انواع پوست، پوست های مستعد آکنه یا پوست های بیش از حد حساس هستند. استفاده روزانه از گلاب به حذف لایه مرده پوست کمک می کند و درخشش طبیعی را به شما می بخشد.

در این مقاله، خواص استفاده گلاب برای پوست و برخی از بهترین روش ها برای استفاده از گلاب در روتین زیبایی برای شما‌ آورده شده است. اما ابتدا بیایید بررسی کنیم که گلاب چگونه بدست می آید.

16 خاصیت گلاب برای پوست صورت

خاصیت گلاب برای پوست

اغلب به ما گفته می شود که سه مرحله را برای دستیابی به یک پوست عالی انجام دهیم: پاکسازی،‌ تونینگ و مرطوب سازی. با این وجود، ما باید این سه مرحله را برای سالم نگه داشتن پوست انجام دهیم. گلاب چند منظوره است و خواص بیشماری دارد. بیایید ببینیم خواص درمانی گلاب برای پوست صورت چیست و از گلاب چه استفاده هایی می شود.

1. افزودن گلاب به ماسک ها تاثیرگذاری آن ها را افزایش می دهد

آیا آماده هستید تا ماسک صورت خود را یک سطح تقویت کنید؟ یا به تقویت اضافی نیاز دارید؟ یک پد پنبه ای بردارید و آن را به گلاب آغشته کنید. بعد از پاکسازی صورت، پنبه آغشته به گلاب را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید که این ماسک روی صورتتان باقی بماند. از خواص گلاب برای پوست صورت این است که گلاب فواید هیدراته نگه داشتن ماسک صورت شما را بهبود بخشیده و باعث می شود که ماسک به لایه های عمیق تر پوست نفود کرده و همراه با آن خواص تسکین دهنده نیز دارد.

از جمله خواص گلاب و خیار برای پوست تسکین دهی پوست های حساس است. ماسک عسل و گلاب خاصیت آبرسانی فوق العاده ای دارد و برای پوست های دهیدراته عالی است.

2. خواص تونر گلاب برای پوست

جایگزینی تونر گران قیمت خود با گلاب ممکن است یک چشم انداز وحشتناک به نظر آید، اما این پتانسیل را دارد که یک ایده خوب باشد. به دلیل خواص ضد باکتریایی گلاب،‌ پوست تحریک شده و مستعد آکنه را تسکین می دهد.

گلاب یک تونر طبیعی فوق العاده است و این یکی از مهمترین فایده های گلاب برای پوست صورت است. چربی، آلودگی و مواد زائد را از روی پوست برداشته و باعث پاکسازی می شود. گلاب خالص ملایم و دارای خاصیت جمع کنندگی است که چربی را از پوست دور نگه داشته و به جلوگیری از مشکلاتی مانند جوش های سرسیاه و سرسفید کمک می کند.

3. خواص گلاب برای منافذ باز پوست صورت

گلاب بهترین ماسک برای بستن منافذ است.

دکتر آوا شامبان، متخصص پوست و موسس آوا MD، می گوید: «گلاب به کنترل تولید بیش از حد سبوم کمک می کند و به عنوان یک شفاف کننده ظاهر منافذ را بهبود می بخشد. حتی اگر پوست شما تجریک نشده باشد نیز در هیدراته نگه داشتن پوست خشک موثر است. کافی است کمی از آن را بر روی پد پنبه ای بریزید و آن را روی صورت خود بمالید. صورت شما بلافاصله احساس آرامش خواهد کرد.

گلاب به عنوان یک تونر، پوست شما را تسکین می دهد و در منافذ شما می نشیند و پوست شما را شاداب می کند.

4. خواص اسپری گلاب برای پوست: آرایش خود را تازه کنید

گلاب فقط برای روتین مراقبت از پوست شما مفید نیست، بلکه خواص گلاب برای تازه کردن آرایش را نیز نباید نادیده بگیرید. کیرین باتی، میکاپ آرتیست می گوید: «او همیشه گلاب را در یک بطری کوچک اسپری در کیت آرایشی خود نگه می دارد. چند افشانه از آن می تواند برای آماده سازی پوست برای آرایش مناسب باشد و حتی برای تازه کردن آرایش بعد از یک مدت طولانی نیز مفید است.

باتی به اثر طراوت بخش،‌ نرم کنندگی، روشن کنندگی و تقویت کنندگی گلاب قسم می خورد. اگر تمایلی به هزینه کردن زیاد برای خرید یک اسپری پرایمینگ ندارید، گلاب معجزه می کند.

5. خواص گلاب برای التهاب پوست: قرمزی پوست را کاهش می دهد

آیا قرمزی پوست برای شما مشکل ساز شده است؟ ممکن است متوجه شده باشید که گلاب به عنوان یکی از اجزای اصلی در محصولات تسکین دهنده قرمزی پوست بکار گرفته می شود. این به دلیل خواص ضدالتهابی گلاب است، همان التهابی که موجب کاهش آکنه و التهاب می شود. شامبان توضیح می دهد: «گلاب با التهاب مقابله می کند، به کاهش لکه ها و قرمزی کمک می کند».

اگر یک روز پوستتان کاملا قرمز شد، که ممکن است برای همه ما رخ دهد، یک پد پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را روی پوست خود بمالید تا از شر قرمزی خلاص شوید.

6. خواص گلاب برای مو: به موهای خود طراوت بدهید

دو قاشق غذاخوری گلاب را به یک فنجان آب اضافه کنید، سپس آن را بعد از شامپو زدن و حالت دادن موهای خود آن را روی موها بزنید و شستشو دهید. این کار نه تنها یک نرم کننده برای تارهای موهای شماست، بلکه در آخر بوی گل رز نیز خواهید داد.

7. خاصیت ضدباکتریایی گلاب به تسکین سوزش بعد از تیغ کشیدن کمک می کند

آیا از سوزش بعد از تیغ کشیدن پاها یا ناحیه بیکینی رنج می برید؟ گلاب راه حل است، زیرا یک قابض ملایم است و دارای خواص ضدباکتریایی است. به همین دلیل در این شرایط به شما کمک می کند. شامبان می گوید: «گلاب می تواند به تسکین قرمزی، خارش و سوزش کمک کند.»

اگر به دنبال یک راه حل سریع و ساده برای تسکین سوزش بعد از تیغ کشیدن هستید، مقداری اسپری صورت حاوی آلوئه ورا، گیاهان و گلاب را روی یک پد پنبه ای بریزید، سپس بر ناحیه تحریک شده بزنید. پوست شما احساس خنکی، نرمی و راحتی می کند.

8. خواص گلاب برای پوست خشک: هیدراته کردن پوست

اگر بعد از استفاده از لوسیون همچنان از خشکی پوست رنج می برید، افزودن گلاب به روتین خود می تواند موثر باشد. بعد از دوش گرفتن، کمی گلاب را بر روی کل بدن خود اسپری کنید. بلافاصله آن را با لوسیون مورد علاقه خود بپوشانید. با پوست خشک و پوسته پوسته شده خداحافظی کنید.

9. ماسک صورت خود را بهبود ببخشید

ترکیبات کمی بهتر از رز برای ماسک صورت وجود دارند، به همین دلیل است که بسیاری از ماسک ها از این ترکیب استفاده می کنند. اگر در خانه نیاز به ماسکی دارید که به یک ترکیب مایع نیاز دارد، سعی کنید به جای آب از گلاب استفاده کنید. این کار باعث می شود که سطح جدیدی از طراوت به ماسک اضافه شود و در برخی از ماسک ها باعث می شود که بوی بهتری داشته باشد.

10. خواص گلاب برای پوست چرب: PH پوست را متعادل می کند

آیا پوست شما مشکل تعادل PH دارد؟ آیا بعضی روزها مشکل چرب بودن یا خشک شدن پوست را تجربه می کنید؟ یا احساس می کنید که ممکن است PH پوست شما پایین باشد؟ گلاب بهترین درمان برای متعادل کردن PH پوست است زیرا PH را تا حد طبیعی اصلاح می کند، همچنین از چرب شدن یا خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند.

شامبان می گوید: «گلاب برای تعادل کلی PH خوب است و به لایه اسیدی پوست کمک می کند تا برای مقابله با باکتری، آلرژن ها، آلاینده ها و سایر عوامل موثر بر روی پوست، عملکرد موثری داشته باشد.» اگر احساس می کنید که هرگز به تعادل درست نمی رسید،‌ به جای شستن بیش از حد صورت از تونر حاوی گلاب استفاده کنید.

11. خواص گلاب برای پوست بدن: حمام خود را موثرتر کنید

افزودن گلاب به وان حمام نه تنها تضمین می کند که بوی شگفت انگیزی خواهید داد، بلکه ذهن شما را تسکین داده و موجب آرامش شما می شود. کمی گلاب در وان حمام بریزید و نفس عمیق بکشید و مدام بگویید: «برای بهتر کردن مراقبت از خود، یک اسپری گلاب را در نزدیکی خود نگه دارید تا در وان حمام از آن استفاده کنید.»

12. گلاب برای پف زیر چشم

پف زیر چشم یک مشکل رایج در بین همه افراد است. گلاب را می توان به دلایل مختلفی مانند حساسیت، استرس، خستگی و کمبود خواب استفاده کرد. تورم زیر چشم به دلیل تجمع مایعات است. بهترین روش برای مبارزه با این موضوع و پف زیر چشم، استفاده از گلاب است.

گلاب با ایجاد ظاهری شاداب در زیر چشم ها، پوست شما را هیدراته،‌ احیا و مرطوب می کند. خواص ضدالتهابی گلاب به کاهش قرمزی پوست کمک می کند. مایعات نیز به طور موثر مدیریت می شوند. اسپری کردن گلاب در زیر چشم می تواند بلافاصله پف زیر چشم را از بین ببرد. همچنین می توانید پد پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را زیر چشم بگذارید تا تورم و التهاب به طور کامل از بین برود. بسیاری از سالن های زیبایی از گلاب برای پف صورت و زیر چشم استفاده می کنند. شما نیز می توانید آن را امتحان کنید. علاوه بر این گلاب برای سیاهی دور چشم نیز مفید است.

13. پاک کننده طبیعی آرایش

پاک کننده های آرایشی جایگاه دائمی در کیت های آرایشی دارند. اما به جای خرج کردن پول زیاد بر روی برندهای معروف پاک کننده، عاقلانه است که از یک پاک کننده آرایشی طبیعی استفاده کنید. بله! گلاب یک پاک کننده آرایشی ملایم است که برای تمام انواع پوست مناسب می باشد. این روغن با روغن رز وحشی ترکیب شده است که آرایش را بدون آسیب رساندن به پوست پاک می کند.

با استفاده از پاک کننده طبیعی، پوست شما احساس طراوت می کند. برای ساخت یک پاک کننده طبیعی آرایش، باید دو قاشق چایخوری گلاب را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید. این باعث می شود تا آرایش به راحتی پاک شود. با استفاده از این پاک کننده فوق العاده، ظاهری طبیعی به پوست خود ببخشید. اکنون آن را امتحان کنید!

14. خواص گلاب برای پوست قبل از خواب

استفاده از گلاب روی پوست صورت قبل از خواب باعث کوچک شدن منافذ باز پوست می شود شما می توانید بعد از شستن صورت و پاک کردن آلودگی ها از گلاب به عنوان تونر استفاده کنید و اجازه بدهید تا صبح روی پوست شما بماند بوی گلاب خاصیت آرامش بخشی دارد و باعث می شود بهتر بخوابید.

15. خواص گلاب خوراکی برای پوست

خوردن گلاب تاثیر چندانی بر روی پوست ندارد و بیشتر به منظور درمان مشکلات گوارشی مصرف می شود. استفاده از گلبرگ های خشک شده گل محمدی در چای یا خوردن چای با گلاب. خوردن و بوییدن گلاب برای سردرد موثر است.

16. خواص خاک رس با گلاب برای پوست

ماسک خاک رس و گلاب خاصیت سفت کردن و جوانسازی پوست صورت را دارد. این ماسک سلول های مرده پوست را جدا می کند و برای برطرف شدن جای جوش و لک مفید است.

گلاب چیست؟

گلاب از جوشاندن گلبرگ های گل رز در آب استخراج می شود و دارای خواص فوق العاده ای برای پوست است. گلاب قرن هاست که در خاورمیانه به عنوان ابزاری برای زیبایی استفاده می شود و فواید زیادی برای پوست و مو دارد. گلاب یک ماده آرایشی محبوب است و برای انواع پوست بکار می رود. همانطور که گفته شد از این ماده برای جوان سازی، تسکین و آرام سازی پوست استفاده می کنند.

همچنین بخوانید: ایا گلاب پوست را تیره میکند

طرز تهیه گلاب در خانه

اگر گلاب خانگی را ترجیح می دهید، می توانید آن را در خانه تهیه کنید. طرز تهیه گلاب در خانه کار ساده ای است.

  1. یک قابلمه را با گلبرگ های گل رز تازه پر کنید و روی آنها را با آب مقطر بپوشانید. آب فقط باید گلبرگ های رز را بپوشاند. آب زیاد باعث رقیق شدن گلاب استخراجی خواهد شد.
  2. در قابلمه را بپوشانید و حرارت را کم کنید و به آرامی آن را بجوشانید.
  3. حرارت را خاموش کنید، درب را بردارید و بگذارید آب به دمای اتاق برسد.
  4. هنگامی که به دمای اتاق رسید، گلبرگ ها را صاف کنید و در یک بطری تمیز و ضدعفونی شده بریزید.

فواید گلاب نه تنها شگفت انگیز هستند، بلکه قابل اندازه گیری نیز هستند. مطالعات علمی انجام شده در مورد گلاب این موضوع را تایید می کنند.

به طور خلاصه خاصیت گلاب برای پوست صورت چیست؟

  • خاصیت ضد میکروبی گلاب
  • موثر برای از بین بردن جوش
  • آب‌رسانی به پوست
  • دارای خواص ضد التهابی به منظور بهبود چربی و پف کردگی پوست می باشد
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • موثر در بهبود اختلالات پوستی یه به تعبیر دیگر بیماری‌های مزمن پوستی مثل اگزما
  • به ارمغان آوردن شادابی برای پوست
  • حفاظت از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی
  • بخاطر خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی، یک پاک‌کننده طبیعی بشمار می رود
  • رنگ پوست را بهبود می بخشد و آکنه را کم می کند
  • برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است
  • پوست را تازه نگه می دارد
  • حفظ تعادل ph پوست

چگونه از گلاب برای زیبایی پوست استفاده کنیم؟

چگونه از گلاب برای زیبایی پوست استفاده کنیم؟ انواع ماسک خانگی و طبیعی برای زیبایی و جوان‌سازی پوست با گلاب را می توان تهیه کرد. گلاب به تنهایی در حفظ سلامت پوست موثر است اما می تان برای برخورداری بیشتر از مزایای استفاده از گلاب برای زیبایی پوست از ترکیب مواد مختلف با گلاب استفاده نمود. در ادامه چند روش استفاده از گلاب برای زیبایی پوست را به شما معرفی می کنیم:

نحوه استفاده از گلاب به عنوان یک تونر پوستی

در طول روز حداقل دو بار گلاب را بوسیله پنبه به مدت دو دقیقه روی پوست صورت خود ماساژ دهید

روش استفاده از گلاب برای درمان آفتاب سوختگی

10 تا 15 برگ چای هندی را خرد و با 200 میلی لیتر گلاب خالص مخلوط کنید. در یک ظرف اسپری بریزید و بعد چند ساعت نگهداری در یخچال، بر روی پوست خود اسپری کنید.

چگونه از گلاب به عنوان یک مرطوب‌کننده استفاده کنیم

سه قاشق غذاخوری گلاب خالص،یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل سرد را به خوبی با هم مخلوط کرده سپس آن را بجوشانید و به مدت دو دقیقه و دو بار در طول روز روی پوست خود بمالید.

نحوه استفاده از گلاب برای درمان آکنه

یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق دیگر گلاب را با هم به خوبی ترکیب کنید، سپس ترکیب را به صورت موضعی بر روی قسمت‌های آنه‌دار بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید. بهتر است این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

استفاده از گلاب برای روشن‌ شدن پوست

3 قاشق غذاخوری گلاب را با 4 قاشق غذاخوری عسل تا زمانی که یک مخلوط صاف به دست آورید، مخلوط کنید. بعد از ان ترکیب حاصل شده را به عنوان ماسک به مدت 15 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و در آخر با سرد بشویید. توصیه می شود ماسک را روزی دو بار تکرار کنید.

طرز تهیه ماسک خیار و گلاب

دو تکه خیار تازه را با دو قاشق غذاخوری عسل به خوبی ترکیب کنید سپس یک قاشق غذاخوری گلاب به آن بیفزایید. بعد از اینکه به خوبی ترکیب شد، به مدت 15 دقیقه ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید و بعد از آن آب سرد بشویید.

ماسک سرکه سیب با گلاب

یک قاشق چای خوری سرکه را با یک دوم فنجان گلاب مخلوط کنید و مخلوط را در یک بطری بریزید و تکان دهید و با استفاده از یک پنبه روی صورت خود بمالید . اجازه دهید تا خشک شود و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را یک یا دو بار در طول روز انجام دهید.

موارد استفاده از گلاب برای زیبایی پوست در طول روز

  • صورت خود را با گلاب اسپری کنید تا در طول روز تازه بماند
  • استفاده از گلاب زمانی که پوست شما قرمز و یا ملتهب است
  • از گلاب برای پاک کردن آرایش استفاده کنید
  • پس از شستن صورت خود با یک پاک‌کننده معمولی، از گلاب به عنوان یک تونر استفاده کنید

کلام آخر

به دلیل اینکه پوست صورت همیشه در معرض گرما، سرما و نور آفتاب قرار دارد و از طرفی بسیار لطیف و آسیب‌پذیر است، سلامت و بهداشت آن بسیار اهمیت دارد. در سراسر دنیا داشتن پوستی سالم، شاداب، براق و بدون هیچ جوش و لک برای زنان مهم بوده زیرا می دانند تاثیر زیادی بر اعتماد به‌نفس و زیبایی آنها دارد. بنابراین به دنبال راهکارهایی برای زیباتر شدن پوست صورت خود هستند. ما در این مقاله خواص و فواید بسیار زیاد و موثر گلاب برای پوست را ذکر کرده و گفتیم چگونه از گلاب برای زیبایی پوست استفاده کنیم؟

این ها برخی از خواص گلاب برای پوست هستند. گلاب پوست شما را هیدراته نگه می دارد و ظاهری درخشان به آن می بخشد. گلاب را می توانید به عنوان تونر، پاک کننده یا اسپری استفاده کنید. استفاده روزانه از آن برای تمیز کردن و پاکسازی پوست می تواند خواص زیادی داشته باشد.

گلاب بخاطر خواص ضد التهابی و غنی بودن از آنتی اکسیدان‌ها، در زیبایی پوست صورت و آبرسانی پوست بسیار موثر می باشد به طوری که ماسک گلاب به عنوان یکی از بهترین ماسک‌ها برای زیبایی و سلامت پوست بشمار می رود. جالب است بدانید از گلاب به عنوان همه کاره یاد می شود زیرا می توان آن را با مواد مختلف مخلوط کرد و ماسک‌های متنوعی برای صورت درست کرد. بنابراین رابطه گلاب و زیبایی پوست ثابت شده است.
پس اگر به‌دنبال خواص گلاب برای زیبایی پوست صورت هستید و به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهید این مقاله را از دست ندهید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.