Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای لاغری و درمان ریزش مو

از جمله خواص دمنوش سبوس برنج می توان به لاغری و کاهش ورزن و درمان ریزش مو اشاره کرد اما طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای هر یک از این اهداف متفاوت می باشد که در ادامه این مطلب به شرح کامل آنها می پردازیم. تهیه دمنوش سبوس برنج نیز همچون دمنوش سیب و به و دمنوش سیب و دارچین در عین مفید بودن، ساده و سریع می باشد.

اگر به تهیه دمنوش های و نوشیدنی های گرم مجلسی همچون دمنوش بهار نارنج علاقه مند هستید می توانید از بخش آموزش آشپزی سایت بازدید نمایید.

طرز تهیه دمنوش میخک یک نوشیدنی خوشمزه

طرز تهیه دمنوش سبوس برنج

برخی افراد از ترکیب دمنوش سبوس برنج با سایر گیاهان دارویی برای اهداف متعددی استفاده می نمایند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دمنوش سبوس برنج و گل نسترن : کاهش استرس و آرامبخش
  • شش: دمنوش و پر سیاوشان : ضد سرفه سبوس برنج
  • دمنوش سبوس برنج و آویشن : درمان روماتیسم
  • دمنوش سبوس برنج و بادرنجبویه : درمان ناراحتی های گوارشی
  • دمنوش رازیانه و سبوس برنج : رفع سوءهاضمه

طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای لاغری

طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای لاغری
طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای لاغری

همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، از فواید و خواص دمنوش برنج لاغری و کاهش وزن می باشد برای این منظور باید مقداری آب جوشیده را در قوری ریخته و 1 قاشق غذاخوری سبوس برنج را داخل آن ریخته و روی حرارت بخار کتری آب در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد سپس آن را شیر جوشیده مخلوط کنید و هر روز صبح این کار را تکرار نمایید تا سوخت و ساز بدن شما افزایش یابد و کاهش وزن صورت گیرد.

همچنین برای لاغری می توانید روزانه ده دقیقه قبل از صبحانه به مقدار یک قاشق غذاخوری سبوس برنج را به همراه یک لیوان شیر مخلوط کرده و میل کنید. شما می توانید از ترکیب سبوس برنج با دوغ و یا ماست به عنوان میان وعده، پیش از نهار و شام به لاغری خود سرعت ببخشید.

معجزه ماست و کدو برای لاغری

طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای درمان ریزش مو

حفظ سلامت مو دغدغه مشترک مردان و زنان می باشد، که با مصرف دمنوش سبوس برنج با مریم گلی می توانید مانع از ریزش مو شوید. برای تهیه این دمنوش باید با دو قاشق غذاخوری سبوس برنج را در یک لیتر آب بجوشانید و پس از صاف کردن، آب سبوس را با ۳۰ گرم برگ مریم گلی مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی حرارت بخار کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد.

با مصرف روزانه دو فنجان سبوس برنج با مریم گلی، کمبود مود معدنی بدن را جبران کرده و به ریزش موهایتان خاتمه دهید.

نکته : توجه داشته باشید که از این دمنوش در دوران عادت ماهانه، بارداری و شیردهی نباید استفاده کرد.

جالب است که بدانید از ترکیب دمنوش سبوس برنج و لیمو عمانی و همچنین دمنوش سبوس برنج و سرکه می توانید از سفید شدن مو هایتان پیشگیری نمایید.

  • برای تهیه دمنوش سبوس برنج و لیمو عمانی کافیست یک قاشق غذاخوری سبوس برنج را با 1 عدد لیمو عمانی بجوشانید و سپس آن را از صافی عبور دهید و با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری زغفران دم کرده مخلوط نمایید و میل کنید.
  • برای تهیه دمنوش سبوس برنج و سرکه نیز باید دو استکان آب و یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب یا سرکه خانگی مخلوط کرده و بجوشانید و از صافی عبور دهید و همراه با غذا میل کنید. این دمنوش حاوی ویتامین ب بود و تاثیر چشمگیری در درمان ریزش مو و رفع سفیدی مو سر دارد.

این مطلب برای طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای لاغری و درمان ریزش مو گردآوری شده است امیدوارم که مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.