Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس + خواص و فواید آن

سنبل الطیب یکی از گیاهان دارویی می باشد که در طب سنتی برای درمان بسیاری از امراض از آن استفاده می شود و مصرف دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس برای درمان مواردی همچون درمان بی خوابی، استرس و اضطراب، درمان و کاهش درد قاعدگی و پریود و درمان سردرد و میگرن مفید می باشد. در ادامه این مطلب به بیان طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس و خواص نوشیدن آن می پردازیم.

طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس همچون دمنوش سیب و به با دارچین و دمنوش سیب و دارچین ساده می باشد و برای دورهمی های دوستانه یک انتخاب خوب می باشد.

طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس

برای تهیه دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس به موارد زیر نیاز دارید :

  • اسطوخودوس : یک قاشق چای خوری
  • سنبل الطیب : یک قاشق چای خوری
  • آب جوش : 1 لیوان لیوان آب جوش اضافه

اسطوخودوس و سنبل الطیب را به یک لیون آبجوش داخل قوری بریزید و آن را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم کتری آب در حال جوش بگذارید تا دم بکشد از آنجایی که این دمنوش خاصیت آرامش بخش دارد بهتر است که یک ساعت قبل از خواب آن را بنشوید.

طرز تهیه دمنوش سبوس برنج برای لاغری و درمان ریزش مو

خواص دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس

خواص دمنوش سنبل الطیب
خواص دمنوش سنبل الطیب

همانطور که در ابتداس مقاله به آن اشاره شد، مصرف دمنوش سنبل الطیب دارای خواص فراوانی می باشد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • درمان سردرد و میگرن

من جمله فواید نوشیدن دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودس می توان به درمان سردرد و میگرن اشاره کرد زیرا این دمنوش ضد اسپاسم و آرام بخش بوده.

  • درمان بی خوابی و کاهش استرس و اضطراب 

دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودس به دلیل دارا بودن خاصیت آرام بخش بودن به درمان بی خوابی و کاهش استرس و اضطراب  و همچنین ارتقا کیفیت خواب شما کمک خواهد کرد.

  • درد قاعدگی و پریود

دمنوش سنبل الطیب یک نوع ضد اسپاسم طبیعی نیز می باشد از این رو یکی از بهترین دمنوش های گیاهی برای درمان دل درد و کمر درد در دوران قاعدگی و پریودی می باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.