Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه دمنوش لیمو عسل با دارچین و زنجبیل

از جمله خواص دمنوش لیمو عسل با دارچین و زنجبیل می توان به تقویت معده و بهتر شدن هضم غذا اشاره کرد. این دمنوش ادرار آور بوده و به همین دلیل به دفع سموم بدن کمک می نماید. از سوی دیگر با نوشیدنی یک فنجان دمنوش لیمو عسل در روز بخصوص در فصول سرد سال به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید. در ادامه با طرز تهیه دمنوش لیمو عسل با دارچین و زنجبیل و همچنین خواص آن آشنا خواهید شد.

مطالب بسیاری در خصوص طرز تهیه انواع نوشیدنی های گرم مجلسی همچون دمنوش سیب و دارچین و دمنوش به لیمو منتشر نمودیم که در صورت علاقه مندی می توانید از آنها بازدید نمایید.

طرز تهیه دمنوش مریم گلی و خواص آن

مواد لازم و طرز تهیه دمنوش لیمو عسل با دارچین و زنجبیل

  • چوب دارچین : 1 عدد
  • آب :4 لیوان
  • شکر قهوه ای :3/4 پیمانه
  • زنجبیل تازه : 1/4 پیمانه
  • چای کیسه ای : 3 عدد
  • لیمو تازه : 2 عدد
  • عسل : 3 قاشق غذاخوری

خب دوستان عزیز مینویسم، برای تهیه دمنوش لیمو عسل ابتدا باید لیمو و زنجبیل های تازه را خوب بشویید و سپس آب لیمو ها را بگیرید. حال زنجبیل ها را رنده کرده و آن را به همراه شکر قهوه ای، چوب دارچین و آب داخل قابلمه ریخته و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و کمی صبر کنید تا بجوش آید سپس از روی حرارت بردارید.

در این مرحله باید چای کیسه ای را به مدت 5 دقیقه داخل آن قرار دهید و سپس آن را برداشته و آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. به همین راحتی دمنوش لیمو و عسل شما آماده است.

خواص دمنوش لیمو عسل

دمنوش لیمو عسل نیز همچون دمنوش لیمو عمانی، لیموترش و لیمو پرتقال بدن شما را در مقابل ابتلا به بیماری هایی همچون سرماخوردگی و انفلوآنزا مقاوم می سازد و اگر روزانه یک فنجان از این دمنوش بصورت ناشتا میل نمایید بدن شما سم زدایی شده و از ابتلا به ناراحتی های معده نیز پیشگیری می کند. از دیگر فواید و خواص این دمنوش می توان به بهبود هضم غذا، کاهش وزن، ادرار آور، ارتقاء سطح انرژی بدن، کاهش عفونت گلو و سرفه و از بین بردن آکنه و جوش‌های پوستی اشاره کرد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.