Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه شیرینی خطایی افغانی ساده و خوشمزه برای سال نو

نه تورو خدا شما بگید آخه مگه شیرینی داریم از شیرینی خطایی افغانی سادتر ؟ نداریم. این شیرینی خوشمزه خونگی یک گزینه عالی برای پذیرایی عید نوروز و روز های خوش بهار می باشد. شیرینی خطایی افغانی همانطور که از نامش پیداست برای کشور دوست و همسایه، افغانستان می باشد که در برخی مناطق آن را برای پذیرایی نوروز می پزند و به آن کلچه نوروزی یعنی کلوچه نوروزی می گویند.

اگر به دنبال شیرینی متنوع برای عید هستید پیشنهاد می شود که  از مطلبی که در مورد طرز تهیه شیرینی دادلی خانگی بدون فر و طرز تهیه شیرینی نخودچی با پیمانه و بدون فر نیز بازدید نمایید.

طرز تهیه یک شیرینی ساده (مرنگ) برای عید

طرز تهیه شیرینی خطایی افغانی ساده و خوشمزه برای عید

شیرینی خطایی افغانی را با موا پایه شیرینی پزی (آرد سفید، شیر خشک قنادی ، پودر قند، پودر هل، بکینگ پودر و روغن مایع) که در هر آشپزخانه ایرانی یافت می شود می توان تهیه کرد.

 مواد لازم برای تهیه شیرینی خطایی افغانی

  • آرد سفید = ۲ پیمانه
  • شیر خشک قنادی = ۱ پیمانه
  • پودر قند = ۱ پیمانه
  • پودر هل = یک قاشق مرباخوری
  • بکینگ پودر = یک چهارم قاشق مرباخوری
  • روغن مایع ۱ و ۱/۲ پیمانه ( برای شیرینی کمی گرم کنید)

دستور پخت شیرینی خطایی افغانی در خانه

برای پخت شیرینی خطایی در خانه در ابتدا باید آرد را به همراه شیر خشک قنادی، پودر قند، پودر هل و بکینگ پودر مخلوط کنید و سپس روغن مایع رو کم کم اضافه کنید تا جایی که یه خمیر نرم بدست بیاد که به دست نچسبه و خیلی شل هم نباشه.

بعد گلوله های ۱۵ گرمی از این خمیر رو برداشته و در دست گرد کنید و با فاصله تو سینی که کف آن با کاغذ روغنی پوشانده شده بچینید و برای تزیین روش هم میتونید از پودر پسته استفاده کنید. و در آخر سینی را به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.