Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه مربای انجیر له شده خانگی به روش ساده

در این مطلب ساده ترین روش پخت مربای انجیر له شده در خانه را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. مربای انجیر یکی از بهترین و خوشمزه ترین مرباها و دسرها است. با توجه به اینکه در فصل انجیر هستیم بهتر است دست به کار شوید و مربای انجیر له شده بی نظیر را بپزید و این طعم بهشتی را در یخچال نگه دارید و برای وعده های صبحانه استفاده کنید.

از جمله خوشمزه ترین مرباهای فصل تابستان مربای گیلاس، مربای آلبالو، مربای هلو، مربای پوست هندوانه و … هستند که با تهیه آن می توان در فصل زمستان از طعم خوش آنها لذت برد.

طرز تهیه مربای هویج و پوست پرتقال خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم برای پخت مربای انجیر له شده خانگی

برای پخت مربای انجیر له شده مواد زیر لازم است:

  • انجیر رسیده  = 1300 گرم
  • شکر = 2 پیمانه
  • لیمو = 1 عدد

طرز پخت مربای انجیر له شده در خانه

کدبانو های عزیز برای تهیه این مربای خوشمزه مراحل زیر را دنبال نمایید.

طرز پخت مربای انجیر له شده

1. در مرحله اول انجیرها را خوب بشویید و اجازه دهید تا خوب خشک شوند. سپس دم انجیرها را جدا کنید و هر کدام از انجیرها را و به چهار قسمت تقسیم کنید.

2. ابتدا پوست لیمو را رنده کنید و سپس خود لیمو را نصف کرده و آب آن را بگیرید.

3. انجیر هاب خرد شده را به همراه آب لیمو و پوست لیموی رنده شده درون قابلمه بریزید.

4. اینک قابلمه را روی حرارت متوسط رو به پایین روی شعله قرار دهید و مدام هم بزنید تا زمانی که مواد شروع به حباب زدن کنند.
درب قابلمه را بگذارید، حرارت را خیلی ملایم کنید و اجازه دهید انجیر ها یک ساعت بپزند و در این فاصله گاهی مربا را هم بزنید.

5. درب قابلمه را بردارید و با یک دماسنج شیرینی پزی میزان دما را چک کنید، حواستان باشد ته دماسنج با ته قابلمه تماس نداشته باشد. بگذارید مربا همچنان بجوشد و در این فاصله گاهی آن را هم بزنید تا مربا غلیظ شود. هنگامی که مربا غلیظ شد مرتب آن را هم بزنید که ته نگیرد.

6. حرارت دادن مربا را تا دمای آن به ۲۲۰ درجه فارنهایت برسد ادامه دهید، سپس شعله گاز را خاموش کنید. برای اطمینان از غلظت مناسب مربا، یک نعلبکی را چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شود، سپس نعلبکی را از فریزر بیرون بیاورید و کمی مربا در آن بریزید.
نعلبکی را دوباره یک دقیقه در فریزر قرار دهید، اگر مربا به غلظت مناسب رسیده باشد پس از خارج کردن نعلبکی از فریزر و فشار دادن مربا با پشت قاشق، سطح مربا چین خورده و مواج می شود.

7. پس از اینکه مربای انجیر آماده شد و از غلظت آن راضی بودید، بطری مخصوص مربا را آماده کنید. برای این کار حتما بطری‌های شیشه‌ای را در یک قابلمه آب جوش قرار بگذارید به طوری که تا نیمه در آب جوش قرار گیرند. حرارت را کم کنید و اجازه دهید بطری‌ها در آب جوش بمانند.

8. درب‌های بطری‌ها را درون قابلمه ای دیگر داخل آب جوش بریزید و حرارت را کم کنید. باید بگذارید درب‌ها تا زمان استفاده در آب جوش بمانند.

9. بطری ها را خشک کنید و درون آنها را از مربای انجیر له شده پر کنید. در صورتی که مربا روی لبه های بطری ریخت آن را با یک دستمال تمیز کنید. درب بطری ها را بگذارید و محکم کنید.

10. دوباره بطری های پرشده از مربا را داخل قابلمه آب جوش قرار دهید طوریکه ۳-۲ سانتی‌متر روی آن‌ها را آب جوش بگیرد. اجازه دهید 10 دقیقه درون آب جوش بمانند.

11. پس از گذشت 10 دقیقه بطری ها را درآورید و روی یک دستمال پاکیزه قرار دهید. اجازه دهید بطری ها خنک شوند و به دمای اتاق برسند.

12. مربای پخته شده به این روش را تا بیش از یک سال در خارج یخچال می توان نگهداری کنید. در غیر اینصورت می‌توانید پس از خنک شدن مربا آن را در ظرف دردار کاملا تمیز و استریل بریزید و برای بیش از یک هفته در یخچال یا بیش از یک ماه در فریزر نگهداری کنید.

طرز تهیه مربای کدو حلوایی خوشمزه و سالم

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.